hoeveel toeren moeten wiellagers

Status
Niet open voor verdere reacties.

vr6piloot

MF veteraan
13 mrt 2005
11.318
12
saen
Kunnen maken die geschikt zijn voor wielen. Ik heb dus wielen waar andere lagers in moeten, nu zie ik op diverse sites dat er dus verschillende lagers worden aangeboden met dito toerentallen.
 
Kunnen maken die geschikt zijn voor wielen. Ik heb dus wielen waar andere lagers in moeten, nu zie ik op diverse sites dat er dus verschillende lagers worden aangeboden met dito toerentallen.

Heb je de oude lagers nog?

Wat daarmee bedoeld wordt is de C codering wat de speling van het lager aangeeft.
Volgens mij moet je gewoon C3 lagers hebben voor de wielen.

In de brommertjes die heel veel toeren draaide werden wel eens C4 lager gebruikt.
In standaard heel laag belaste brommertjes zelfs C2.
 
Heb je de oude lagers nog?

Wat daarmee bedoeld wordt is de C codering wat de speling van het lager aangeeft.
Volgens mij moet je gewoon C3 lagers hebben voor de wielen.

In de brommertjes die heel veel toeren draaide werden wel eens C4 lager gebruikt.
In standaard heel laag belaste brommertjes zelfs C2.
C3 gebruik je op plaatsen waar het warm/heet wordt (motor gedeelte, bv krukaslagers);niet in je wielen. Daar gaan de normale (C0, staat er niet op) in evt in een 2RS uitvoering afhankelijk of er een keerring voor zit of niet.

Met 250km/u zit je op ongeveer 1250rpm voor de wielen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook even naar de juiste frequentie.


altijd leuk een bijdehante opmerking, maar de maximaal toelaatbare toerentallen van de standaard inbouwlagers zijn o.a. afhankelijk van de grootte van de lagerboring alsmede warmteontwikkelingen die ontstaan door de wrijving van de beide rubberlip afdichtingen op de binnenring in combinatie met eventuele warmte van buitenaf die de temperatuur van het lager aanzienlijk kunnen verhogen, dus is je grap eigenlijk niet leuk.

;)
 
altijd leuk een bijdehante opmerking, maar bla bla bla bla, dus is je grap eigenlijk niet leuk.

;)

Och, de "experts" zijn weer wakker.
Serieus, bestel gewoon online het juiste lager voor jouw wiel.
Er zijn verschillende sites waar je op bouwjaar, of zelfs kenteken, het juiste onderdeel kan bestellen
Is niet zo moeilijk toch?
 
Och, de "experts" zijn weer wakker.
Serieus, bestel gewoon online het juiste lager voor jouw wiel.
Er zijn verschillende sites waar je op bouwjaar, of zelfs kenteken, het juiste onderdeel kan bestellen
Is niet zo moeilijk toch?

full
 
Kunnen maken die geschikt zijn voor wielen. Ik heb dus wielen waar andere lagers in moeten, nu zie ik op diverse sites dat er dus verschillende lagers worden aangeboden met dito toerentallen.
Op menig site vind je het typenummer van de oem lagers. Mbv een skf lijst vind je zo de maten en specs.
 
C3 gebruik je op plaatsen waar het warm/heet wordt (motor gedeelte, bv krukaslagers);niet in je wielen. Daar gaan de normale (C2) in evt in een 2RS uitvoering afhankelijk of er een keerring voor zit of niet.

Met 250km/u zit je op ongeveer 1250rpm voor de wielen.

Oké, excuus! :$

Ik ging er vanuit dat vanwege de belasting van de wielen toch c3 lagers gebruikt zouden worden..
 
Het is voor een projectje, wielen pas maken voor mijn motor, daar moeten dus andere lagers in, voor de serieuze beantwoorders bedankt, heb 6005 rs2 gekocht.
Dat doe je dus door te kijken welke er OEM in zitten.
Dan heb je de maten en specs.

Als ze dunner moeten, kun je mbv de andere specificaties gaan zoeken.
Dito met bijv andere maat as-gat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan