Nieuw electr. schema ouwe racer...

Moriwakid

MF veteraan
29 dec 2008
14.297
3
Hallo allen & techneuten met electr. knobbels met name...

Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een racer op basis van een Kawasaki Z 1000 R uit 1982.

full


Daar heb ik ondertussen alle electr. zooi van afgehaald :X .
Houd ik over:
accu / bobines bougies / CDI - ontsteking / toerenteller / aan uit schakelaars & thats it...


full


Ik ga dus rijden (ontsteking) op de power van de accu (max 20 tot 30 minuten per sessie) want de dynamo is exit.

Starten doe ik met een krukas starter...en externe startaccu.


full


mooi .. maar nu heb ik aan die hele dikke kabelboom niets meer...die wil ik dus vervangen door het minimale....

heb een poging gewaagd... maar is niet m'n hobby dat electrisch.... iemand die kan ontdekken of ik op de goede weg ben en waar de on / off schakelaars kunnen.
Bijv in de voeding van de bobines.


full



beelden zeggen meer dan 1000 woorden...

ik dank u bij voorbaat voor de nuttige bijdrage... :}
 
Laatst bewerkt:
Oliedruklampje?

Zeker bij een opgefokt blok.

En een stevige aardedraad vanaf je blok terug naar de accu.


Eerst even de basiss Robin....

Lampje is zeker nuttig...

dikke aarde draad... check!


@ RetepV; ik wou de on / off sschakelaar ook als killswitch gebruiken, vandaar nog niet ingetekend....

@ X7; geldt vorenstaande dan ook..dus killswitch... denk het wel...maar wil geen sluiting straks... :X
 
Laatst bewerkt:
Als je een schakelaar in de + circuit binnen hand bereik plaatst kan die ook als killswitch dienen.
Of je kortsluiting krijgt ligt meer aan de uitvoering van je werkzaamheden.
Ik geef zelf de voorkeur aan een oliedruk meter.
 
Als je een schakelaar in de + circuit binnen hand bereik plaatst kan die ook als killswitch dienen.
Of je kortsluiting krijgt ligt meer aan de uitvoering van je werkzaamheden.
Ik geef zelf de voorkeur aan een oliedruk meter.


OK ... thanks ... netheid van werken moet je geen zorgen over hebben.. ;)

@ Bas zonder Bolletje... ;) : er is een heel verhaal van dat ding... MORIWAKI Z1000 racer bouwen

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan