komt geen benzine in carb

Gerdeper

MF'er
1 jan 2013
103
11
Venlo
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn CB250N uit 1981.
Heeft een jaartje stil gestaan en wilde niet starten, dus heb bij de garage de carbs maar even ultrasoon laten reinigen.
Alles weer aangesloten maar start niet.
Bij controle bleek er geen druppel benzine in de carbs te komen. Als ik de benzineslang eraf haal dan loopt de benzine goed door.
Er zit geen pri op de kraan, maar de benzine loopt gewoon, of ik nou naar boven of naar beneden zet.
Iemand een tip wat ik kan proberen? Of wat ik kan controleren om het op te lossen?
Alvast bedankt.

gr Ger
 
De vlotterkamer is leeg, de tank is schoon, benzine loopt met slang los wel door namelijk. Aftapkraantjes dicht. Vlotterpennen zijn los.
Kan het iets te maken hebben met niet vacuum zuigen ofzo? Dat er geen benzine in de carbs gezogen wordt? Of moet er sowieso benzine in de carbs lopen op het moment dat de motor niet draait of gestart wordt?
 
Ik snap niet goed wat je bedoeld met 'met slang loopt de benzine wel goed door'.

Mocht je een vacuüm gestuurd kraantje hebben, dan is het logisch dat er weinig gebeurt. Je moet dan ook de vacuüm slang op de benzine kraan zetten, en de motor even doorstarten. Dan wordt er brandstof doorheen gepompt.
 
Ik snap niet goed wat je bedoeld met 'met slang loopt de benzine wel goed door'.

Mocht je een vacuüm gestuurd kraantje hebben, dan is het logisch dat er weinig gebeurt. Je moet dan ook de vacuüm slang op de benzine kraan zetten, en de motor even doorstarten. Dan wordt er brandstof doorheen gepompt.

Omdat iemand zei, misschien tank smerig. Ik bedoel dus, het slangetje van tank naar carb, als ik die loshaal, dan loopt de benzine gewoon eruit. Maar hij stopt dus bij de ingang van de carb. Geen druppel komt erin. Ik heb een kraantje met een enkele slang aansluiting, dus geen vacuum.
Ik heb net de vlottterbakjes er even onderuit gehaald en handmatig met benzine gevuld en hij start meteen.
 
Omdat iemand zei, misschien tank smerig. Ik bedoel dus, het slangetje van tank naar carb, als ik die loshaal, dan loopt de benzine gewoon eruit. Maar hij stopt dus bij de ingang van de carb. Geen druppel komt erin. Ik heb een kraantje met een enkele slang aansluiting, dus geen vacuum.
Ik heb net de vlottterbakjes er even onderuit gehaald en handmatig met benzine gevuld en hij start meteen.
Dan zitten de vlotters dicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zou kunnen dat de naalden klemmen na het ultraschoon reinigen. Neem aan dat ze helemaal uitl ekaar geweest zijn voor het reinigen. Ik olie daarna alles weer in voor ik carbs in elkaar zet. Soms is de vloeistof waarmee gereinigd wordt zo aggressief dat de onderdelen direct corroderen na de reiniging.
 
Heb net even het vlotterbakje losgehaald aan beide kanten. De vlotter zakt meteen mooi naar beneden. Heb um handmatig even ingedrukt, en benzine loopt dus niet...ook prima. Vervolgens laat ik um een beetje zakken en de benzine loopt prima. Nu zette ik het bakje weer terug erop, en vervolgens sluit ie de boel meteen af. Lijkt wel of de vlotter te hoog komt en daardoor de naald afsluit, maar dat kan toch haast niet.
 
Heb net even het vlotterbakje losgehaald aan beide kanten. De vlotter zakt meteen mooi naar beneden. Heb um handmatig even ingedrukt, en benzine loopt dus niet...ook prima. Vervolgens laat ik um een beetje zakken en de benzine loopt prima. Nu zette ik het bakje weer terug erop, en vervolgens sluit ie de boel meteen af. Lijkt wel of de vlotter te hoog komt en daardoor de naald afsluit, maar dat kan toch haast niet.

Misschien is er wat verbogen bij het reinigen.
 
full

De vlotters die ik tot nu toe ben tegengekomen zien er ongeveer zo uit. En deze van de cb250 ook......als ik op cmsnl kijk dan zie ik um op de kop afgebeeld. Ik ga um zo testen en ik laat weten of ie verkeerd om zat. Erg vreemd maar ja, alles kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan