Extreem beroerd lopen (carbs)

10 mei 2012
144
0
Alphen (NB)
Mijn ZX7R staat na een grondige opknapbeurt (coaten frame etc, spuitbeurt, hoop vernieuwd) weer in elkaar. Echter loopt nu extreem beroerd.


Symptomen koud:
*Onregelmatig stationair
*Als de choke uitgezet word blijft hij net aan stationair lopen en bij aanraken gas valt hij uit
*Bij wegrijden (moet dus op choke) extreem bokken / stoten tot de 4000rpm

Symptomen warm:
*Uitvallen bij gas los (al met stationairschroef gespeelt, geen resultaat).
*Moet hem boven de 4000rpm houden anders valt hij uit
*Als hij uitgevallen is niet op de startmotor aan de praat te krijgen, moet echt aanduwen in de 2 anders gaat hij niet snel genoeg rond.

Al ondernomen:
Heb al gecontroleerd op valse lucht, optisch en door middel van spuiten met remmenreiniger op de plaatsen waar hij kan lekken, gaat er niet anders van lopen.

Waar zou het allemaal nog aan kunnen liggen?
Vanavond de carbs al schoongemaakt (nog niet getest). Deze waren amper vuil van binnen, alle sproeiers kon gelijk gewoon doorheen kijken/blazen. Uiteraard wel schoongemaakt met remmenreiniger.
Ik ben overigens wel van alle instelschroeven afgebleven.

Waar zit trouwens de luchtschroef bij de 7? dat is toch niet die schroef aan de onderkant naast de vlotterbak? hoe kun je hier in godsnaam bij als je de carbs gemonteerd hebt zitten?

En waarmee stel ik hem straks synchroon af? met die schroeven op de verbinding tussen de vlinderkleppen?
(of kan ik dat beter laten doen omdat een carbtune aanschaffen voor die 1 of 2 keer onzin is?)
 
Laatst bewerkt:
Voor de beurt liep tie goed en nu exstreem beroerd ?
Zou zelf toch eens kijken of je niet iets verkeerd heb gedaan met terug monteren van de onderdelen CQ gaskabels/chokekabel.
 
Laatst bewerkt:
Voor de beurt liep tie goed en nu exstreem beroerd ?
Zou zelf toch eens kijken of je niet iets verkeerd heb gedaan met terug monteren van de onderdelen CQ gaskabels/chokekabel.
Zoiets oet het zijn.

Slang verkeerd, slang vergeten. Airbox niet goed dicht.

Kan nooit opeens aan verkeerde sproeiers liggen, of afstellen, als het enkel gedemonteerd is tbv spuitwerk en coaten.

Check ook of al je massa punten ok zijn.
 
Van tevoren liep hij goed.
Dus sproeierbezetting sluit ik eigenlijk uit aangezien er niets aan de setup veranderd is.
Gaskabel/retourkabel en chokekabel zitten goed. Vlinderklep komt netjes terug dicht en choke beweegt vrij op en neer met de bedieningshendel
 
Is met al dat gepoedercoat niet ergens een electriek verbindinkje lam gelegd?
Stekkers bobines en bougies nog in de juiste volgorde?
Aansluitingen van de slangetjes allemaal correct?

Afstellen luchtschroeven doe je natuurlijk hiermee, die zitten inderdaad onderaan de voorkant:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Maar zou daar (als je niks hebt veranderd) lekker afblijven tot dat je 100% zeker weet dat je niets anders mee over hebt om aan te passen.

Het stukje over de " boven de 4000 toeren houden" klinkt een beetje als of de kleine sproeiers verstopt zitten, de grote lijkt wel te werken.... zitten je luchtfilter huis en lucht filter goed gemonteerd en aangesloten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan