F2 voorwiel in F3

Kikiracing95

MF veteraan
19 jan 2011
2.169
139
Volendam
Past een f2 voorwiel zo in een f3? ik weet dat de schijfmaat anders is maar is de bevestiging wel hetzelfde? en de rest van het wiel zit daar nog verschillen in?

alvast bedankt
 
Accident snapt het, sorry voor slechte uitleg.

Weet iemand het?


Ik weet het.
De velgen passen 1 op 1, maarrrr de F2 voorwiel heeft kleinere en vaste remschijven en links in de velg zit de uitsparing van de snelheidsmeter opnemer.
De F3 heeft grotere en semi zwevende remschijven en geen uitsparing voor de opnemer van de snelheidsmeter aandrijving.

Waarom wil je wisselen??????
 
De meeste F3 voor velgen worden direct opgekocht voor de fireblade wissel , die dan van 16 inch naar 17 inch gaat . Vandaar de zeldzaamheid of de hoge prijzen.

Inderdaad.

En je kunt geen vaste remschijven gebruiken voor remklauwen die bedoeld zijn voor zwevende schijven.

Iets moet kunnen bewegen, of de schijven of de klauwen. Vergelijk met je schijfrem achter. De schijf is daar vast, maar de klauw kan heen en weer bewegen. Terwijl voor de klauwen vast zitten en de schijven kunnen bewegen.

Mocht je besluiten de voorkant van je motor te vervangen door die van een F2 (inclusief de remklauwen), dan weet ik wel iemand die jouw originele F3 voorwiel wil overnemen. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan