Kawasaki ZXR 750 bj: 1993 zekering startrelais springt door

Twain

Rookie
5 jun 2012
2
0
Maastricht
Beste mede motorrijders,

Ik ben aan een Kawasaki ZXR 750 uit 1993 aan het werken welke in een keer uitviel tijdens het rijden. Na enig zoekwerk bleek de zekering (30 ampère ) op het startrelais gesprongen te zijn. Een nieuwe zekering springt ook direct door (motor op contact of van contact af maakt niet uit ). Als ik het relais 'overbrug' begint naar mijn idee de brandstofpomp direct te lopen.

Iemand een idee hoe ik het startrelais kan controleren op zijn functie? Het is namelijk een redelijk duur onderdeel om direct te vervangen (lullig als deze het niet blijkt te zijn). Mijn kennis op elektro gebied is niet zo uitgebreid......

OEM nummer startrelais: 27010-1213 (www.cmsnl.com

Bij voorbaat dank!
 
De zekering in het startrelais is de hoofdzekering.
Trek de stekker van de dynamo op de spanningsregelaar er eens af en probeer het dan nog eens.
 
Inderdaad, nu jullie het zeggen valt het me te binnen... Die zekering is de hoofdzekering.

Ik heb niet aan de spanningsregelaar gezeten. Het is ook niet mijn motor. Er is me gevraagd geworden om de motor weer lopend te krijgen. Binnenkort eens kijken of ik al wat verder kom. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
 
soms, als een spanningsregelaar stuk gaat, dan maakt deze ook wel eens sluiting ipv alleen maar de spanning niet meer afregelen.
daar hoef je niet voor aan de regelaar te hebben gezeten.
dus zoals al gezegd, stekker van de regelaar los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan