op zoek naar een pasbus/grafietbus voor een uitlaat

Maxsterizer

MF veteraan
1 mei 2011
5.550
0
Rotterdam
Beste rijders,

Ik zit met een probleem.

Mijn linkpijp heeft een diameter van 72mm ( onder me Bandit zit een originele JAMA uitlaatbochten,linkpijp en demper RVS ) en de demper die ik op het oog heb heeft een
aansluitdiameter van 52mm.

Na lang zoeken op het internet kan ik geen geschikte grafietbus/pasbus vinden om deze aansluiting sluitend/gasdicht te maken.

Mijn vraag:

Waar kan ik dan wel deze ( custom made? ) grafietbus/pasbus vinden ?
Zo niet , is het dan mogelijk dat een lasser/las-bedrijf dit euvel wel goed kan oplossen.


Zie graag jullie reacties tegemoet. :)
 
Ik weet niet of je motor nog echt lekker gaat lopen als je je doorvoer voor de demper zo ongeveer gaat halveren? :X
(72mm diameter is ca 4071mm2 en 52mm diameter is maar 2123mm2)


In hoeverre treden er dan problemen op als dit zo is ?

Moet ik dan aan een -bottleneck- gaan denken ?
Meer gas door een kleinere doorgang ?

Zou het dan enigszins wat uitmaken als de linkpijp smaller is ?
 
In hoeverre treden er dan problemen op als dit zo is ?

Moet ik dan aan een -bottleneck- gaan denken ?
Een halvering van je doorgang wil ik wel een behoorlijke bottleneck noemen. Kost volgens mij (flink????) vermogen.
Meer gas door een kleinere doorgang ?

Zou het dan enigszins wat uitmaken als de linkpijp smaller is ?
 
Op zich kan het best, een kleinere doorgang. Het is een viertakt. Je zal merken dat je blok meer trekkracht onderin het toerenbereik zal krijgen, maar minder top-pk's. Je motor zal niet zo hoog meer in de toeren kunnen klimmen.

Als je toch nooit boven de paar duizend toeren komt, zal je motor misschien lekkerder lopen voor jouw gevoel. Zeker in de stad zul je een verbetering kunnen merken.

Maar een halvering is toch wel een serieuze restrictie... Als experiment is het leuk, maar ik denk dat het uiteindelijk toch niets zal zijn.
 
Op zich kan het best, een kleinere doorgang. Het is een viertakt. Je zal merken dat je blok meer trekkracht onderin het toerenbereik zal krijgen, maar minder top-pk's. Je motor zal niet zo hoog meer in de toeren kunnen klimmen.

Als je toch nooit boven de paar duizend toeren komt, zal je motor misschien lekkerder lopen voor jouw gevoel. Zeker in de stad zul je een verbetering kunnen merken.

Maar een halvering is toch wel een serieuze restrictie... Als experiment is het leuk, maar ik denk dat het uiteindelijk toch niets zal zijn.

Heb overwogen om het niet te doen.

zal gewoon de demperwol vervangen en het ermee maar moeten doen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan