Gek van de wind

vanrijsbergen

Rookie
31 mei 2013
2
0
Breda
Ik heb een Honda CBF1000F en draag een Schuberth C3 helm die 3 jaar oud is. Ik heb steeds minder plezier in motorrijden door het lawaai van de wind. Het lijkt wel of de wind via de ruit in mijn helm wordt geblazen. Ik heb alle standen van de ruit al geprobeerd maar niets helpt. Heeft iemand ervaring met een Vario screen of X-creen? Of heeft iemand een andere oplossing?
 
Ik heb tijdens het Hemelvaartweekend de ruit van m'n Tiger gehaald, veel prettiger. Ziet er alleen niet zo mooi uit bij deze motor.

Ik heb nu een hogere en een originele ruit op de kop getikt, de hogere lijkt evenveel last van turbulantie te geven als de originele. Nu dus even kijken welke van de originele ruitjes het minst mooi is, daar gaat dan de zaag in. Stukje bij beetje een paar cm eraf tot ik een hoogte overhou die wel wat bescherming geeft en geen turbulentie op de helm geeft.

Greetz, Dutch
 
Dat klinkt alsof de Schuberth niet goed past, hij zou een stuk stiller moeten zijn dan de HJC.

Overigens had ik ook flink last van turbulentie op m'n Fazer 1000. Met een MRA vario touring schermpje was dat vrijwel volledig weg. Ik heb begrepen dat duidelijk langere rijders (ik ben 1,80) soms weinig positief effect hebben van de MRA, ik vond het een openbaring.
t.

Ditto
tot 180 nog gewoon de Navi en mp3 player hoorbaar
 
In die 3 jaar misschien wat kilo's kwijtgeraakt?
Dat komt de pasvorm van je helm niet ten goede,
met meer lawaai tot gevolg.

Het kan ook zijn dat de oordoppen niet meer goed genoeg afsluiten.
Kun je laten testen bij de oordoppenbouwer.

Schroef de ruit er eens af, en probeer hoe het dan gaat.
Hogere ruit kan helpen, maar hoeft niet.
Soms is lager beter.
 
Ik heb tijdens het Hemelvaartweekend de ruit van m'n Tiger gehaald, veel prettiger. Ziet er alleen niet zo mooi uit bij deze motor.

Ik heb nu een hogere en een originele ruit op de kop getikt, de hogere lijkt evenveel last van turbulantie te geven als de originele. Nu dus even kijken welke van de originele ruitjes het minst mooi is, daar gaat dan de zaag in. Stukje bij beetje een paar cm eraf tot ik een hoogte overhou die wel wat bescherming geeft en geen turbulentie op de helm geeft.

Greetz, Dutch
:^ zo heb ik het ook gedaan idd, goedkoop 2e ruitje en daar de zaag in, steeds wat lager.
 
Laatst bewerkt:
Een ruit moet formaat bushokje zijn voordat het echt stiller wordt. Niet alleen de hoogte, maar ook de breedte.

Inderdaad, zonder ruit is bijna altijd stiller.

8-) :Y

full
 
Ik heb een Honda CBF1000F en draag een Schuberth C3 helm die 3 jaar oud is. Ik heb steeds minder plezier in motorrijden door het lawaai van de wind. Het lijkt wel of de wind via de ruit in mijn helm wordt geblazen. Ik heb alle standen van de ruit al geprobeerd maar niets helpt. Heeft iemand ervaring met een Vario screen of X-creen? Of heeft iemand een andere oplossing?

Ik heb het zelfde gehad ik heb toen 5cm van me ruitje gezaagd was toen stukken beter . Je kan het testen door iets uit het zadel te komen als het dan stiller wordt ruitje inkorten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan