Anti diefstal d.m.v. GSM? FM?

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.833
238
Amsterdam
Iedereen klaar voor een BenjaminDG idee?

Het is algemeen bekend dat op GPS gebasseerde Track/trace systemen ( [1.] ) niet feilloos zijn bij een diefstal: Heeft de dief zichzelf niet ingedekt met een GPS-Jammer? kans is groot dat hij je motor niet buiten de deur bewaard, en je GPS nutteloos is. Er zijn echter nog méér signalen, die een stuk veerkrachtiger zijn:

[2.] Het GSM netwerk werkt al jarenlang gewoon door in tunnels, garages, en tegenwoordig zelfs vaak in liften. Ook is het bekend dat de politie de mogelijkheid heeft, om telefoons aan de hand van hun IMEI nummer, te traceren tot aan de meest dichtstbijzijnde zendmast. De politie is vaak niet super happig je te helpen, maar dat het kán, staat vast.

Concept: Marktplaats afstruinen voor een goedkope telefoon en een inductielader (dat ding wat je elektrische tandenborstel gebruikt), IMEI nummer noteren, "GPS tracker" label op de inductielader plakken, inductielader in je buddy leggen, met de telefoon daar vlak onder in een dubbele bodem. Wordt de met "GPS tracker" gelabelde inductielader gevonden en weggeknipt? dan heb je nog een week of 2 de tijd.

[3.] De politie is een stuk happiger op geld verdienen d.m.v. illegale radiozenders opsporen. Kun je een uitgang van een alarmsysteem, of GSM schakelaar vastknopen aan een zender die gedurende je acculeven populaire radiofrequenties (of zelfs Digitenne) binnen een kleine straal verkracht? Dan heb je misschien een kans dat de politie na een stortvloed aan klachten een klopjacht opent op de stoorzender, die toevallig vast zit aan een gestolen motorfiets.


Om maar even af te sluiten met een duidelijke vraag: Wie heeft er ervaring met track&trace buiten het GPS systeem om? waarom zouden bovenstaande ideeën niet (goed) werken? want dan zou iedereen wel een oude smartphone met track& trace app [1], neergekrabbelt IMEI nummer [2] en FM jammer, zender of "bluecaster" (spam via bluetooth)[3] aan zijn of haar motor knopen.
 
Je kunt uit China tegenwoordig voor ±$35,- GPS-apparaatjes kopen die je belt en je daarna een SMS sturen met hun GPS-locatie. In de SMS staat een link die je kan openen en je ziet tot op 1,5 meter nauwkeurig op Google Maps waar het apparaat zich bevindt. Accu in het dingetje gaat tot 1 week mee (zijn oude Nokia batterijen). Positie-bepaling o.b.v. GSM én GPRS netwerk en hij onthoudt laatst gelogde locatie tot max. 12 uur (als je instelt dat hij altijd iedere x-aantal uur zijn locatie logt).
We zijn nu aan het experimenteren met binnengebruik (gaat op GSM-netwerk nog best goed) en voortdurend bijladen of constante stroombron naast batterijtje (als je iedere 2 uur positie-update wil).
Hou jullie op de hoogte!
 
Je kunt uit China tegenwoordig voor ±$35,- GPS-apparaatjes kopen die je belt en je daarna een SMS sturen met hun GPS-locatie. In de SMS staat een link die je kan openen en je ziet tot op 1,5 meter nauwkeurig op Google Maps waar het apparaat zich bevindt. Accu in het dingetje gaat tot 1 week mee (zijn oude Nokia batterijen). Positie-bepaling o.b.v. GSM én GPRS netwerk en hij onthoudt laatst gelogde locatie tot max. 12 uur (als je instelt dat hij altijd iedere x-aantal uur zijn locatie logt).
We zijn nu aan het experimenteren met binnengebruik (gaat op GSM-netwerk nog best goed) en voortdurend bijladen of constante stroombron naast batterijtje (als je iedere 2 uur positie-update wil).
Hou jullie op de hoogte!

Ben benieuwd en ik hou dit voorlopig even in de gaten !! ;)
 
Tja Jan, ik kan er toch ècht geen andere verklaring meer voor geven.., hoe jammer ik het ook vind.
Ik geef de politie hierin ook geen directe schuld, noch de verzekeraars en het bedrijfsleven wat hiervan moet eten.
Het systeem vraagt gewoon om criminelen, als die weg zouden vallen komen er grote problemen in geldstromen naar bedrijven die daar oplossingen voor leveren en services voor verlenen.
Je zegt het immers zelf ook al een beetje Quote:
Als ze iets verzinnen tegen diefstallen, raken ze klanten kwijt, dus doen ze dat niet.Het systeem is dus zo opgezet dat niemand een blaam kan treffen, en word nodeloos complex gemaakt zodat je terecht de volgende opmerking kunt (en moet?) maken:
De politie is door het veelvoud aan andere werkzaamheden, wetsregels en (verplichte) administratieve handelingen niet heel effectief. Als ze dat wel is, vissen ze er vaak nog naast omdat de aangifte geen serienummers bevat of de wet onvoldoende mogelijkheden geeft.
Al met al kan ik dus absoluut geen andere conclusie trekken dat het aantal criminelen in een bepaalde verhouding "zeer gewenst is" , en worden dus volgens mijn bescheiden optiek wel ddégelijk door de overheid in bescherming genomen, niet omdat ze dat willen, maar gewoon omdat het wel zal MOETEN, criminelen oppakken en wegzetten is op de langere termijn nu eenmaal veel en veel duurder.
Ach Paul,

als de politieK nu gewoon de politie eens zijn werk liet doen.
Zoals bij die gijzeling deze week. Niet lang zeiken, bam naar binnen, dader voor zijn raap schieten en klaar is kees...

Krijgt het volk ook weer wat meer respect voor de politie.
Die jongens mogen gewoon veel te weinig. Af en toe een knuppel in de nek leggen, bij iemand die het echt niet begrijpt, kan volgens mij de politie alleen maar goeds brengen....

Nu worden de agenten door onze westerse en niet-westerse hangjongeren (daar hadden ze vroeger trouwens de dienstplicht voor) vierkant uitgelachen......respect ? Ho maar, alleen voor hun ouders....want daar krijgen ze klappen als ze geen respect tonen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan