Yamaha r6 25kw verwijderen

27 jan 2013
47
0
Hallo

Ik heb een Yamaha r6 uit 2000 met een 25kw begrenzing op de carbarateur.

Maar k heb verhalen gehoort dat als je na 2 jaar de gebrenzing der uithaald dat je blok in puin loopt

En heeft iemand tipa om dit er uit halen een how to?


Ik hoop dat jullie mij mee info kunnen geven hier over
 
Als je hier op het forum zoekt naar 'r6 cilinderbussen' weet je waar men het over heeft als ze zeggen dat je blok in puin loopt.

Voor wat betreft het verwijderen van de begrenzing: als je handig bent kan je het zelf, als je niet handig bent zou ik het laten doen bij een motorzaak. Het kan een flink gedoe zijn om je carburateurs te verwijderen namelijk, en het terugplaatsen is vaak nog een groter gedoe.

Wat ik hoe dan ook zou doen: doe een run op een testbank nadat je de plaatjes hebt verwijderd. Dan kunnen ze direct de lucht/brandstof verhouding checken. Wanneer het mengsel te arm is wordt je blok namelijk een stuk warmer en gaat het probleem met de zakkende cilinderbussen gegarandeerd optreden.
 
Maar dat komt dus alleen voor als je niet afsteld?

Verder het verwijderen van de begrenzing is niet svhadelijk voor je blok?

Wel is het verstanding om wel ff rustig te rijden na verwijdering?
 
Maar dat komt dus alleen voor als je niet afsteld?

Verder het verwijderen van de begrenzing is niet svhadelijk voor je blok?

Wel is het verstanding om wel ff rustig te rijden na verwijdering?

Nee hoor, zou niet weten waarom? Als de afstelling destijds al niet is verandert...

Mja, zou het een beetje opbouwen dat wel maar persoonlijk is dat 1 ritje ff kalm aan om het blok te laten wennen. Al zou dat ook best onzin kunnen zijn hoor. Daarna nog eens een keer echt goed vlammen om rest product weg te branden en good to go.
 
Terug
Bovenaan Onderaan