Brandstofpomp Honda Deaville

mosGTT

Rookie
26 apr 2009
11
0
Beste MF'ers :)

Ik ben inmiddels niet meer in het bezit van een Suzuki GSX600F, maar een Honda Deauville uit 1998.

Nu heb ik vernomen dat de brandstofpomp van deze motorfiets wel voor problemen kan zorgen, door de vonken die ontstaan in het elektronische gedeelte van de pomp.

Nu heb ik alleen nergens kunnen vinden wat dan de gevolgen zijn in de rij eigenschappen van de motor als de pomp niet naar behoren werkt.

De laatste tijd merk ik namelijk dat mijn motor " hikt" als ik op een rotonde rij of een bocht maak (link of rechts maakt geen verschil, 2e versnelling en ongeveer 2500-3000 toeren)
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik nog moest wennen aan het soort motor en de juiste versnelling, maar ben er inmiddels achter dat mijn rijstijl er niets mee te maken heeft.

Ik heb de brandstofpomp ook uit het circuit gehaald, en dan is het probleem er niet.
Dan zou je zeggen, probleem opgelost toch, de pomp is stuk !

Maar het geval wil dat er nu een tweede pomp in zit (tweedehands weliswaar) , en deze met deze pomp in het circuit heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb het voltage op de bedrading gemeten, en deze is ca. 6 volt.
Klopt dit of moet dat 12 volt zijn ?

Is de spanning niet goed, de tweede pomp ook defect of wellicht iets anders ?

groetjes,

Mosje
 
Een haperende pomp zorgt voor een hikkende motor .
totdat de pomp niks meer doet en de motor uitvalt of dat je de motor niet meer gestart
krijgt.

Zo`n pomp zit ook op bv de fireblade eerste type
Maar niet getreurd er zijn revisie kitjes voor .
Het zijn de punten die inbranden en er voor zorgen dat er op een gegeven moment geen kontakt meer is .
Simpel te vervangen en de kosten zijn rond de 20 euro .


BRANDSTOF POMP REPARATIE KIT FPS-900 [FPS-900 MAT7244304] - €22.90 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop


Motorshopper: Test: Honda NT 650 V Deauville (2001) door Pommel


De pomp moet 12 volt aangestuurd krijgen en geen 6 volt .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan