CMX450 start niet meer na tankbeurt

opa teus

Rookie
26 mei 2013
4
0
Hardinxveld-Giessendam
stotterende rebel,cmx450c
na een tankbeurt begonnen rebel te stotteren en was niet meer te starten.
Alles schoongemaakt,tank carburateur,zelfs nieuwe pitten en kabels.Start goed echter na een stukje rijden weer stotteren en inhouden,bij gas erop houden blijft ie wel gaan,maar het is k-rijden.Ik weet het effe niet
 
okaaaaay.... wat vind je van deze?

brandstofkraan stuk.

Het vacuümgedeelte van zijn benzinekraan is stuk. Opa teus dacht dat de motor op reserve moest, en draaide de kraan naar de res stand, waarmee het vacuümgedeelte wordt geby-passed.

Na het tanken zette Opa Teus zijn Benzinekraan weer van RESERVE naar ON. Nu krijgt de motor te weinig benzine omdat er te weinig vacuüm is om de kraan open te trekken (lekke kraan of vacuümslang.)

De hamvraag: Hoe rijd het apparaat met de benzinekraan op RES?
 
Roest in de tank, waardoor de filters verstopt raken? Benzinekraan en tankfilter controleren, vlotterbakken aftappen.

Dan zou de motor juist prima lopen bij lage toeren, en niet bij horere.

Dit heb ik afgelopen herfst meegemaakt met m'n auto ;) . tot de 110 km/h ging het goed, bij de 120 km/h werden de vlotterbakken sneller leeggetrokken dan dat ze werden aangevuld. filter com-pleet vol roest.
 
volgens mij loopt res ook via het vacuumgedeelte.

pri moet je hebben.

Bij
volgens mij loopt res ook via het vacuumgedeelte.

pri moet je hebben.

Honda heeft geen PRI. Enkel ON (met vacuum) , OFF (geblokkeerd), en RES (zonder vacuum)

Kawasaki enzo hebben volgens mij idd ON, RES, en PRI (prime?). Mocht een vuiltje ooit je benzinekraan open houden, dan kan je deze dus volgens mij niet afsluiten.

Maar ik denk dat Opa Teus zijn topic kwijt is. Of het probleem is gevonden en hij meld het niet....?
 
Dan zou de motor juist prima lopen bij lage toeren, en niet bij horere.
Dit heb ik afgelopen herfst meegemaakt met m'n auto ;) . tot de 110 km/h ging het goed, bij de 120 km/h werden de vlotterbakken sneller leeggetrokken dan dat ze werden aangevuld. filter com-pleet vol roest.

Da's waar, al kunnen roestvlokken soms als een soort klep gaan fungeren en dan kan het juist andersom zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan