lampolie gebruiken als benzine reiniger

garrykuijs

Rookie
3 jun 2013
10
0
beste mensen;
hoe gebruik je lampolie als benzine reiniger; welke verhouding.....?
groet;
garry
 
Tolueen is volgens mij ook redelijk kankerverwekkend :P
Overigens bestaan die Forte flesjes volgens mij voor het grootste gedeelte uit kerosine, alleen dan veel te duur :P
Edit:
Blijkbaar niet echt kankerverwekkend, ik ben in de war met iets anders. Het is iig niet goed voor je gezondheid
Bijna alles is kankerverwekkend (of anderszins ongezond).
Alleen de mate waarin is belangrijk :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Men gooit ook wel eens diesel in de tank.

Diesel verhoogd de verbrandings kamer/tempratuur iets waardoor kool resten beter verbranden.

Heeft overigens alleen zin als je dan vervolgens wel een flinke rit maakt, de motor moet goed heet worden.

Dat kerosine spul in een duur flesje doet precies hetzelfde.

Wat betreft de effectiviteit (scrabble :+ ) dat het de carburateurs schoon maakt durf ik geen uitspraken over te doen, aangezien ik de boel nog nooit heb kunnen vergelijken.

Waarom heb ik de boel nog nooit kunnen vergelijken ?

Mijn carburateurs zijn nog nooit vuil geworden van benzine, de filtertjes die voor de carburateurs zitten wel eens. Maar daar zijn het dan ook filters voor, die zorgen dat er geen troep in de carburateurs komen. :Y
 
Men gooit ook wel eens diesel in de tank.

Diesel verhoogd de verbrandings kamer/tempratuur iets waardoor kool resten beter verbranden.

Heeft overigens alleen zin als je dan vervolgens wel een flinke rit maakt, de motor moet goed heet worden.

Dat kerosine spul in een duur flesje doet precies hetzelfde.

Wat betreft de effectiviteit (scrabble :+ ) dat het de carburateurs schoon maakt durf ik geen uitspraken over te doen, aangezien ik de boel nog nooit heb kunnen vergelijken.

Waarom heb ik de boel nog nooit kunnen vergelijken ?

Mijn carburateurs zijn nog nooit vuil geworden van benzine, de filtertjes die voor de carburateurs zitten wel eens. Maar daar zijn het dan ook filters voor, die zorgen dat er geen troep in de carburateurs komen. :Y
Ik vraag me af hoeveel diesel je bij je benzine moet doen voordat hij niet meer loopt.
Ik denk ook niet dat de carburateurreiniger of injectiereiniger gebaseerd is op verbranding.
Zeg nou zelf, hoe heet word je carburateur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan