CBR 600 f2 half vermogen

Jampie90

Die hard MF'er
28 mei 2012
337
0
Veendam
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Honda CBR600 F2 uit 1993 (25kw)

Toen ik mijn motor heb gekocht (2012) heeft een vriend van mij een 25kw set ingebouwd.
Motor liep perfect zonder afstellen en had een topsnelheid van 160/170 kmpu.
Ik heb de motor op een vermogensbank gezet en mijn Honda had zelfs meer dan 25kw *O*
Enige probleem wat ik toen had, was dat de motor niet 100% mooi stationair liep.

Sinds ik hem naar de dealer heb gebracht om de motor stationair synchroon te stellen,
loopt de motor helemaal kut.
Stationair loopt hij 100% (dat was ook het doel :+ ) maar mijn topsnelheid is gezakt naar 120 kmpu. Ik heb gelijk contact opgenomen met de dealer en die zeiden dat de plaatjes van de 25kw kit er scheef in lagen omdat ik niet de juiste rubbers had en dat mijn topsnelheid daarom zo laag was. (bullshit)

Ook heb ik opeens minder vermogen in de 4,5,6 versnelling. Het lijkt wel alsof de motor zich inhoudt. Als ik half gas geef ga ik harder dan met vol gas :?

3 week geleden heb ik met mijn zwager de motor helemaal uitelkaar gehaald.
En wat bleek nou, rubbers zaten los, 25kw kit lag boven op de rubbers met bouwkit :( slangetjes zaten los etc etc. De dealer heeft dit niet netjes gedaan en is dus een klant kwijt.
Ik heb weer met hem gebeld maar hij wist nergens wat van. Wel heb ik mijn rekening gekregen van wat er toen is gebeurd. Synchroon stellen, nieuwe bougies en meer niet.

We hebben met zen 2en alles weer gemaakt zoals het hoort echter zonder resultaat.
Heb de motor direct op een vermogensbank gezet. Hij was perfect afgesteld dus daar kan het niet aan liggen. Wel had de motor aanzienlijk minder vermogen dan vorig jaar (wat ik al vermoedde)

Motor loop nog steeds 120 en heeft nog steeds dat inhouden.

Samenvattend:
Motor loopt moeizaam 120 en houdt flink in na het synchroon stellen.
Zitten nieuwe bougies in en carburateurs zijn schoon.
25kw kit zit er nu weer in zoals het hoort en alles is weer aangesloten zoals het hoort.

Wat kan dit probleem zijn? En wie kan mij hiermee helpen in de omgeving Groningen/Friesland/Drenthe?
(ik ben zelfs bereid om verder te rijden :+ )

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Nu ben je wel aan het brullen, maar de dealer heeft toch alleen bougies gedaan en gesynchroniseerd?
Tenminste dat staat op de factuur begrijp ik. En kan mij dan niet voorstellen dat hij alles los heeft gemaakt en bouwkit heeft gebruikt????

Wat voor kit zit er dan in.
25KW maken is niet zo moeilijk, maar het echt goed te doen zodat de motor normaal rijdt en goed koppel heeft is wel weer een ander verhaal.
Heb je het zelf wel goed gemonteerd?
 
Nu ben je wel aan het brullen, maar de dealer heeft toch alleen bougies gedaan en gesynchroniseerd?
Tenminste dat staat op de factuur begrijp ik. En kan mij dan niet voorstellen dat hij alles los heeft gemaakt en bouwkit heeft gebruikt????

Wat voor kit zit er dan in.
25KW maken is niet zo moeilijk, maar het echt goed te doen zodat de motor normaal rijdt en goed koppel heeft is wel weer een ander verhaal.
Heb je het zelf wel goed gemonteerd?

Geloof mij, het ligt echt aan de dealer. Er speelt zich nog meer dan dit maar dat breng ik niet aan de man. Ik was erbij toen een vriend van mij de 25kw set heeft gemonteerd en die heeft echt geen bouwkit gebruikt.

Sinds ik hem bij de dealer heb weggehaald loopt hij helemaal kut, liggen de plaatjes boven op de rubbers en zaten slangetjes los. En heb ik idd bouwkit gevonden.

En hij moet erbij om hem synchroon te stellen dus ik weet wel zeker dat hij dit alles heeft gedaan.

Afijn, ik zoek dus naar een oplossing :)
 
Laatst bewerkt:
Wat voor kit zit er dan in.
25KW maken is niet zo moeilijk, maar het echt goed te doen zodat de motor normaal rijdt en goed koppel heeft is wel weer een ander verhaal.
Heb je het zelf wel goed gemonteerd?

Kit wat erin zit zijn 4 ronde plaatjes met een gat er in. Zijn voor CBR 600 type pc25, wat ik dus heb.

Mensen die het hebben gemonteerd hebben er zeker verstand van.
 
[europamodus]Er zijn maar een paar wegen waar je 130 mag, dus wat is het probleem?
Kun je alvast wennen, 2014 bestelbusjes begrenzen op 120, 2015 alle motoren en auto's begrenzen op 130.[/europamodus]

Zijn we klaar met die 11kw, 25kw onzin en is iedereen blij ;)

on topic, vaag verhaal dit. Hoe kan de dealer weten dat er dingen scheef zitten als hij daar niet bij hoeft te zijn (wat ik begrijp uit kevinblade's reactie)
 
[europamodus]Er zijn maar een paar wegen waar je 130 mag, dus wat is het probleem?
Kun je alvast wennen, 2014 bestelbusjes begrenzen op 120, 2015 alle motoren en auto's begrenzen op 130.[/europamodus]

Zijn we klaar met die 11kw, 25kw onzin en is iedereen blij ;)

on topic, vaag verhaal dit. Hoe kan de dealer weten dat er dingen scheef zitten als hij daar niet bij hoeft te zijn (wat ik begrijp uit kevinblade's reactie)

Haha, maar ik wil wel snel naar die 130 toe.. Nu duurt dat 63637382 sec ofzo.

Dat is voor mij dus ook een vraag, dealer wist nergens meer wat van.
 
Vandaag langs geweest bij een echte vakman. (Na 1 keer te hebben stil gestaan, motor verzoop op een onverklaarbare wijze) Het probleem zat hem blijkbaar wel in de afstelling, mijn motor staat veel te arm afgesteld. Zaterdag a.s ga ik heen om het probleem op te lossen.

Vreemd dat de vermogensuitdraai niks geks aangaf.

Ben blij dat er (eindelijk) een oplossing is :)
 
update :)

Motor is weer perfect afgesteld! *O*

Wel was er een behoorlijk lijstje wat ermee aan de hand was.

- De vlotterbakken zaten verkeerd om.
- Een stationair sproeier zat los.
- Niet goed afgesteld.
- Bougies zaten los

Zo heeft de beunhaas wat zichzelf een dealer noemt het dus achtergelaten :(
Morgen maar even verhaal halen.

Ik kan nu iig weer lekker rijden :]
 
Laatst bewerkt:
update :)

Motor is weer perfect afgesteld! *O*

Wel was er een behoorlijk lijstje wat ermee aan de hand was.

- De vlotterbakken zaten verkeerd om.
- Een stationair sproeier zat los.
- Niet goed afgesteld.
- Bougies zaten los

Zo heeft de beunhaas wat zichzelf een dealer noemt het dus achtergelaten :(
Morgen maar even verhaal halen.

Ik kan nu iig weer lekker rijden :]

Mooi dat hij het weer doet :9 zag ik jou afgelopen zaterdag stil staan bij de rotonde
vlakbij tankstation brons?
Had je pech of was je even aan het uit rusten :+
Succes bij de beunhaas, ik hoop dat het in je voordeel uitpakt.
Geniet van het rijden met dit prachtig weer en hou de glimmende kant boven.
Mijn motor staat al een dikke week bij de garage,ik had slecht zicht in de spiegels,
ik moest onder mijn arm door kijken.
Dus komen er spiegel verbreders op.
Xenon wordt in gebouwd, doorzichtig bescherm folie op de tank en er komt een
zwart rem olie potje op,zo,n plastic geval vindt ik helemaal niks.
Ik hoop dat ik hem een deze dagen terug heb want, de gsxr rijdt lekkerder dan de gsxf :9 .
 
Mooi dat hij het weer doet :9 zag ik jou afgelopen zaterdag stil staan bij de rotonde
vlakbij tankstation brons?
Had je pech of was je even aan het uit rusten :+
Succes bij de beunhaas, ik hoop dat het in je voordeel uitpakt.
Geniet van het rijden met dit prachtig weer en hou de glimmende kant boven.
Mijn motor staat al een dikke week bij de garage,ik had slecht zicht in de spiegels,
ik moest onder mijn arm door kijken.
Dus komen er spiegel verbreders op.
Xenon wordt in gebouwd, doorzichtig bescherm folie op de tank en er komt een
zwart rem olie potje op,zo,n plastic geval vindt ik helemaal niks.
Ik hoop dat ik hem een deze dagen terug heb want, de gsxr rijdt lekkerder dan de gsxf :9 .

koop een Ducati sportmotor en je bent al blij dat je zoveel kan zien ;) spiegels zijn er voor de keuring, verder moet je gewoon zo hard rijden dat je ze niet nodig hebt :D
 
Ligt het aan mij of is dit een raar verhaal?
Je brengt je motor weg om de bougies te vervangen en de carburateurs te synchroniseren.
Waarom zou die monteur in godsnaam de vlotterbakken verwijderen en sproeiers loshalen in je carburateurs?
Hij hoeft niks te doen dan de slangetjes van zijn meters aan te sluiten op de inlaatspruitstukken en de smoorkleppen af te stellen.
Als het nodig was dat er van alles gewijzigd moest worden in de carburateurs, had hij dat dan niet op de rekening gezet?
 
Ligt het aan mij of is dit een raar verhaal?
Je brengt je motor weg om de bougies te vervangen en de carburateurs te synchroniseren.
Waarom zou die monteur in godsnaam de vlotterbakken verwijderen en sproeiers loshalen in je carburateurs?
Hij hoeft niks te doen dan de slangetjes van zijn meters aan te sluiten op de inlaatspruitstukken en de smoorkleppen af te stellen.
Als het nodig was dat er van alles gewijzigd moest worden in de carburateurs, had hij dat dan niet op de rekening gezet?

Carburateurs heeft de beste man ook schoongemaakt.
wellicht is dit een antwoord op je vraag.


Ik heb het idd vergeten te vermelden O-)
 
Laatst bewerkt:
koop een Ducati sportmotor en je bent al blij dat je zoveel kan zien ;) spiegels zijn er voor de keuring, verder moet je gewoon zo hard rijden dat je ze niet nodig hebt :D

Daarom heb ik geen Ducati gekocht (ducati stuk gaat ie), dat is verre weg van hard rijden
als hij steeds stuk is. _O- .

De mijne kan hard maar, er zijn motoren die net iets harder dan de mijne kunnen en die zie ik toch graag in mijn spiegels op komen doemen :Y

Zonder gekheid Ducati prachtige motoren maar, dat stationair is zo jammer.
En de nieuwere types schijnt ook meer rij plezier te geven ( minder caduuc dus vaker rijden) _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan