TIPS: Schuren van kappen ?? :D

basz1090

Rookie
12 feb 2011
20
0
Hallo, wil binnekort beginnen om mijn 2e kappenset voor de fzr te spuiten. Maar voor die tijd moet ik ze nog schuren.

Hebben jullie tips voor het schuren van mijn kappen.

Hoe dien ik bijvoorbeeld te beginnen? Welke korrelgrootes moet ik gebruiken.

ALLE TIPS ZIJN WELKOM:D

Dankje!!
 
Altijd eerst ontvetten, daarna ook niet meer met je vette takken aan je werkstuk zitten. Doe je dat niet of later, dan schuur je het vet je werkstuk in.
Daarna hangt het af van de eventuele beschadigingen aan de kappen wat je gaat doen.
De bedoeling van schuren is dat je een laag fijne krasjes aanbrengt waarop de verf beter kan hechten. Schuren is dus áltijd nodig.
Als ze verder onbeschadigd zijn, dan begin je met een iets groffer schuurpapier en gaat naar fijner. Eindig minimaal met korrel 800, alles daaronder ga je als fijne krassen in de spuitlaag zien. Daarna afnemen om het schuurpoeder weg te halen, je kunt daarna speciale kleefdoekjes gebruiken om het helemaal stofvrij te krijgen.

De eerste spuitlaag zo dun mogelijk aanbrengen, paar minuutjes wachten en dan de tweede, dekkende, laag. Wil je het mooi doen, dan een dag of 2 a 3 wachten, laklaag licht opschuren, stof afnemen en weer een laag spuiten. Een laag of 3 a 4 is meestal voldoende.
Op een motor is het wel zo slim de zaak als laatste af te dekken met een 2K lak, die is benzinebestendig, kneiterhard en geeft ook wat diepte aan je spuitwerk.

Kom je door wat al te enthousiast schuurwerk op de kale kunststof uit, gebruik dan een geschikte primer, anders kan de weekmaker in de kunststof gaan reageren met je verf en dat wil je niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan