Startproblemen bij een Honda CBR 600RR '03

DDubbelman

Rookie
5 mrt 2013
14
0
Ridderkerk
Hoi allemaal, kan iemand mij helpen....

Vanochtend ben ik namelijk gestrand met de motor en de pechservice moeten inschakelen. Het eerste wat er bij mij te binnen schoot is: "Zijn er eerder startproblemen ondervonden wanneer hij vanuit zijn neutraal naar de eerste versnelling wordt gezet?"

Dat is mij namelijk overkomen, na een half uur rijden, bij een verkeerslicht wachtende.
"Toen ik hem in de eerste versnelling zetten sloeg de motor af en was niet meer aan te krijgen. Na 15 seconde wachten weer geprobeert, helaas zonder resultaat. Volgens de monteur ter plaatse (die hem overigs wel direct aan de praat kreeg) die mijn dynamo en accu na keek was er op dat moment geen storingen geconstateerd.."

Nu wil ik weten of dit vaker voorkomt bij de (technisch goede Honda) motor.
 
Zal zo gelijk even kijken, dank je wel Daan!

Hopelijk is het iets kleins en gemakkelijk te 'repareren'.. Ik zie dat ik nog niet vermeld dat dat me display ook steeds uitviel en het geluid van het opstarten van de motor niet te horen was.

Staat zo lullig als je iedereen inhaalt en vervolgens jij iedereen weer ophoudt, omdat hij niet meer wilt starten.

Eventuele andere mogelijkheden / tips / tricks zijn altijd welkom!
 
Dank je wel! Van welke fiets ben jij in het bezit?

.... en je rijbewijs + verzekeringspas ook, je weet immers maar nooit wat er gebeurt!
Nooit gedacht dat ik op de 'lekkerste' dag van de week stil sta.. :-(
 
Tijdens het opstarten zie je de toerenteller altijd naar de top en terug gaan. Ook branden er dan allemaal lampjes, zoals olie etc. Bij mij sloeg halverwege uit en er brandde er niks meer behalve de HISS, die altijd knippert wanneer je hem uitschakeld.
 
Ik ga voorlopig mijn geduld bewaren.

Aanstaande donderdag wordt hij gelukkig nagekeken door de dealer, maar ben bang dat hij het ook niet 1 2 3 ziet.. Wil dit niet nog een keer mee maken, het is namelijk best frustrerend.

Voor nu alvast een prettige rit, Mark!
 
Terug
Bovenaan Onderaan