z1000 kawasaki wat zijn dit rare veertje en sprietje voor?

optics

MF'er
12 aug 2010
84
0
GRUNN tegenwoordig
topic titel: wat = waar :z
FOTO IN POST 2


Hallo MFers,

Bezig geweest met de z1000 2003.

Koppelingsplaten vervangen, echter toen we de koppelingsdeksel weer wouden monteren wou deze er niet meer op.
Het sprietje (op de foto omcirkeld) steekt uit en komt tegen de binnenkant van het deksel waardoor de deksel niet gemonteerd kan worden. Hoe krijg ik beweging in dit sprietje?

Er zat ook een spiraalveertje in de buurt van ditzelfde sprietje, deze is los geschoten. Waar was dit kleine veertje voor?
Ik wil een nieuwe bestellen, maar kan hem niet vinden via Japarts!
Uit het Werkplaatshandboek kan ik ook niet opmaken wat het veertje is en het sprietje staat ook niet omschreven.

Alle hulp is much appreciated!

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
topic titel: wat = waar :z


Hallo MFers,

Bezig geweest met de z1000 2003.

Koppelingsplaten vervangen, echter toen we de koppelingsdeksel weer wouden monteren wou deze er niet meer op.
Het sprietje (op de foto omcirkeld) steekt uit en komt tegen de binnenkant van het deksel waardoor de deksel niet gemonteerd kan worden. Hoe krijg ik beweging in dit sprietje?

Er zat ook een spiraalveertje in de buurt van ditzelfde sprietje, deze is los geschoten. Waar was dit kleine veertje voor?
Ik wil een nieuwe bestellen, maar kan hem niet vinden via Japarts!
Uit het Werkplaatshandboek kan ik ook niet opmaken wat het veertje is en het sprietje staat ook niet omschreven.

Alle hulp is much appreciated!

Groetjes!

afbeelding toegevoegd
full
 
dat is de bediening van de versnellingsbak.
het sprietje zorgt ervoor dat de as niet naar binnen gedrukt kan worden, doordat het koppelingsdeksel tegen het sprietje zit.
is een borging van de schakelas.
bij jou is de schakelpook dus wel naar binnen gedrukt, toen je het deksel eraf haalde.
je kunt het zien aan de andere kant, bij de schakelpook.
het kleine veertje is nodig om te kunnen schakelen.
 
Laatst bewerkt:
topic titel: wat = waar :z
FOTO IN POST 2


Hallo MFers,

Bezig geweest met de z1000 2003.

Koppelingsplaten vervangen, echter toen we de koppelingsdeksel weer wouden monteren wou deze er niet meer op.
Het sprietje (op de foto omcirkeld) steekt uit en komt tegen de binnenkant van het deksel waardoor de deksel niet gemonteerd kan worden. Hoe krijg ik beweging in dit sprietje?

Er zat ook een spiraalveertje in de buurt van ditzelfde sprietje, deze is los geschoten. Waar was dit kleine veertje voor?
Ik wil een nieuwe bestellen, maar kan hem niet vinden via Japarts!
Uit het Werkplaatshandboek kan ik ook niet opmaken wat het veertje is en het sprietje staat ook niet omschreven.

Alle hulp is much appreciated!

Groetjes!

Zie reactie bananeman1001
 
Laatst bewerkt:
dat lijkt me inderdaad een goed idee, ik dacht misschien herkent iemand de omcirkelde locatie en krijg ik een snel antwoord..

ik zal eens kijken of ik later een goede foto op de computer kan krijgen


dit begrijp ik niet.......bananeman geeft je net het antwoord, en toch geloof je dat niet op een of andere manier.
mischien kom je hier nooit.....maar als bananeman dat zegt is het met een aan de zekerheid grenzende waarchijnlijkheid het juiste antwoord, of op zijn allerminst aannemelijk.
 
dit begrijp ik niet.......bananeman geeft je net het antwoord, en toch geloof je dat niet op een of andere manier.
mischien kom je hier nooit.....maar als bananeman dat zegt is het met een aan de zekerheid grenzende waarchijnlijkheid het juiste antwoord, of op zijn allerminst aannemelijk.


Is niet leuk want dan blijft het topic veel te kort :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan