Paar Vraagjes r6 2000

db_1989

Rookie
5 jun 2013
7
0
Beek
Hoi hoi Ik ben Dennis, lees al een tijdje dit forum denk meld me es aan...

Ik val meteen met de deur in huis of hoe ging die :9 :P

Ik ben m'n motor zijn laatste beurt aan het geven na dit seizoen wil ik een andere motor.

1*Die 2 slangetjes langs het Koelvloeistofreservoir zitten los (aan bovenkant) waar komen deze te zitten ?
2*Ik heb 41k op de teller ben niet van plan de kleppen nog te stellen of laten doen, wat is eventuele schaden en is het merkbaar als het echt nodig word?
3* De topsnelheid is gedaald met 25 km/u op de teller niet echt zo belangrijk, maar vroeg me af wat dit kon zijn.
4*Laatste lijdt klapt hij nu ook van de 2->3e versnelling zoals hij altijd van de 1 naar de 2 ''takte''. nu wil ik eens naar het schakelvorkje kijken, maar _O- :X lukt dit zonde het blok te demonteren en waar precies zit het.

Hij krijgt iig lekkere nieuwe olie+filter bougies/ remvloeistof luchtfilter en dan moet hij nog 3
circuitdagen en pakweg 1000km mee.



nou nou alvast bedankt iig :z
full
 
Laatst bewerkt:
Het schakelvorkje zit diep in de versnellingsbak. Die ga je dus net even zo vinden zonder het blok volledig te strippen. De kans dat ze kapot zijn, inclusief nokken/dogs op de tandwielen is erg reël aan de hand van wat je beschrijft. (pas zelf de revisie gedaan)

Als je geluk hebt voel je een verkeerde klepspeling, maar de kans is groter dat je niks merkt totdat je de kleppen verbrand en je vermogen verliest.

Bij een eerlijke verkoop zou ik er ook bij vermelden dat de bak dus niet lekker meer is en de kleppen nog gesteld moeten worden. Dan kan de koper zelf de keus maken of hij dat er voor over heeft ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat van de kleppen controleren/ stellen hoort toch bij deze km stand... En hij schakelt iig wel nog goed, dus ga ik niets aan de versnellingsbak doen als dat idd zoveel werk is,
ook te weinig ervaring om het ''even'' te doen...
(ex collega zei me dat je zo bij dat ''vorkje'' kon dat het juist vooraan de bak zat en dat haakje wat eraan zit vaak ombuigt dus geen 45 graden meer is en dat het makkelijk te versterken is. Hij had r6 blok in zon buggy gebouwd.... iig bedankt voor je reactie.

Wel nog iemand die weet waar die slangetjes moeten komen ik zal we scheel zijn je zou zeggen carter of radiateur overstort/ontluchting, maar ik zie nergens een aansluiting.
 
Laatst bewerkt:
die 2e versnelling zou ik JUIST wel wat aan doen. nu is het nog een simpele reparatie, als in die 1000km je de pech hebt dat er wat misgaat met die schakelvork, en de gruis door je blok en bak loopt ben je verder van huis, en word het een verschrikkelijk dure operatie (of eco total loss)

nu kost het je alleen een schakelvorkje en wat uurtjes werk/bij de monteur.

maar je moet het zelf weten, licht iig wel de potentiële koper in dat je een kromme 2e schakelvork hebt.
 
slangetjes komen aan de tank :P

Wat denk je dat de kosten zijn .. ?Is het alleen het wisselen van het vorkje ? ik heb volgende week al circuit dag, wil er niet gehaast aan beginnen.. en het is zonde om 1000 euro in een motor te pompen en er toch geen drol voor terug te krijgen... maar dat is mijn mening.
 
haha mijn garage ? zonde geld :P of hobbyist/beunhaas of zelf, crysis tijd helaas...
Dacht dat je misschien iets soortgelijks had laten repareren.. maar toch bedankt zal er nog eens over denken.
 
Je vraagt een mening maar volgens mij heb jij je keuze voor wat betreft het kleppen stellen en de revisie van de versnellingsbak al lang gemaakt. Wel is het zo netjes om dit te melden bij een verkoop. Bovendien meld jij dit nu op een forum, dus zodra de eventuele koper op onderzoek uit gaat nadat hij je motor gekocht heeft draai jij waarschijnlijk alsnog op voor de kosten van reparatie!
 
Bakrevisie van mijn R1 heeft mij circa 500 euro gekost. Zeer grondig uitgevoerd en alles waarover ik twijfelde vervangen. Onderdelen in Amerika besteld wat ongeveer 40% scheelt op de totale kosten.

Ik heb de revisie zelf gedaan, dus geen uren hoeven rekenen. Als je het laat doen dan begint het naar schatting bij een 800 euro en kan het oplopen tot 2500 euro, afhankelijk van de hoeveelheid schade en wensen van de klant.
 
Laatst bewerkt:
oke dankje Honda ... als ik hem niet kwijt word heb ik misschien leuk project voor de winter :) wil me misschien vraagbaak halen en het gaan proberen, ben zelf monteur dus wel de nodige sleutel ervaring.

Duckattie wat jij zegt klopt niet. Maar bij eventuele verkoop zeg ik niets over kleppen dat moet nu eenmaal gebeuren bij 40k, als iemand er naar vraagt is het niet gebeurt, de bak merkt hij/zij wel bij de proefrit ??? V-bak is irritant en klinkt in mijn ogen niet gezond, schiet niet uit versnelling iig.
Hij gaat niet weg voor de hoofdprijs en verder is de motor in prima staat vind het zelf jammer om hem te verkopen, 2 motors is te duur, maar wil toch graag eens een duizendje proberen xD mis de power op rechte stukken hopelijk ga ik hem dan niet missen in de bochten.....
 
oke dankje Honda ... als ik hem niet kwijt word heb ik misschien leuk project voor de winter :) wil me misschien vraagbaak halen en het gaan proberen, ben zelf monteur dus wel de nodige sleutel ervaring.

Duckattie wat jij zegt klopt niet. Maar bij eventuele verkoop zeg ik niets over kleppen dat moet nu eenmaal gebeuren bij 40k, als iemand er naar vraagt is het niet gebeurt, de bak merkt hij/zij wel bij de proefrit ??? V-bak is irritant en klinkt in mijn ogen niet gezond, schiet niet uit versnelling iig.
Hij gaat niet weg voor de hoofdprijs en verder is de motor in prima staat vind het zelf jammer om hem te verkopen, 2 motors is te duur, maar wil toch graag eens een duizendje proberen xD mis de power op rechte stukken hopelijk ga ik hem dan niet missen in de bochten.....

dat hoor je er gewoon bij te vertellen in de advertentie.... is een belangrijk aandachtspunt van de R6 namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan