Honda cb400 t onderdelen

Andy2

MF'er
31 mei 2013
52
0
Beringen
Hallo,

Ik heb me een goede week geleden een project moto gekocht.
Deze is volledig gedemonteerd, het gaat om een honda cb400t van 1978.
Nu ben ik een paar dagen later onmiddelijk naar mijn lokale honda dealer gereden om wat onderdelen te bestellen, nu een week later heb ik nog steeds niets van hun gehoord.. Kan het zijn dat er hier weinig /tot geen nieuwe onderdelen meer voor gemaakt worden?
Want op internet vind ik er ook maar weinig over.
Ik heb blauwe plaat motoren al gemaild, welke ook niet antwoord.

Iemand tips en eventueel adressen waar ik kan gaan kijken?
 
Nu krijg ik net een mailtje terug van blauwe plaat motoren.
Ze kunnen alles nog leveren zo blijkt.

Op japparts vind je voor de T niet zo heel veel onderdelen..
Een revisiekitje voor de carbu, de rubbers voor de fourche en lagers,
Bougiedoppen, etc alles zowat om de motor terug te laten
lopen..
 
Voor Japanse motoren van ouder als 15 jaar is de dealer problematisch. Informeer ook goed naar de prijs, voordat je wat besteld. En levertijden van zes weken zijn geen uitzondering.

De 400T is een vrij normale Honda. Veel onderdelen zitten ook op de 400N, de 450 en de 250. Filtertjes, keerringen en lagers kun je nog gewoon krijgen.
Alleen specifieke dingen als de tank en de uitlaten kunnen nog wel een probleem zijn.
Voor onderdelen moet je inderdaad bij Blauwe plaat en Fourdeel zijn. Die hebben er verstand van en weten de alternatieven.
 
Dan is het beste dat ik de onderdelen in nederland bestel en laat verzenden naar mij.
Ja, ik begon al even schrik te krijgen dat er alleen
nog maar onderdelen beschikbaar waren voor de fourmodellen.
Verschilt de prijs dan zoveel? Ik betaal wel liever iets meer dan iets te bestellen en te betalen
om er uiteindelijk achter te komen dat het niet past.
Het gaat allesinds lang duren vooraleer de motor draait als het zolang duurt om onderdelen te vinden..

Foto'tje volgt een van dezer dagen in mijn toekomstig project topic ;-)
 
Wat heb je dan allemaal nodig ?

Een CB400T is opzich niet zo'n speciale motor ofzo.

Veel onderdelen van de Honda modellen zijn uitwisselbaar.

Motorische onderdelen eigenlijk zoiezo allemaal wel, alleen dingen als zijkapjes of ketting kastjes kunnen 'wat lastig' zijn.

cmsnl.com kan voor zover ik weet eigenlijk altijd alles wel leveren.

ebay is ook wel aan te raden.

Gewoon jezelf een beetje verdiepen in het model, en de Honda modellen 'eromheen' , veel is uit te wisselen met elkaar.
cmsnl is een goede basis om even te kijken en te vergelijken van verschillende modellen.
Daar bestellen en anders via ebay.

Met een oude motor moet je gewoon net even wat meer moeite doen om aan je zooi te komen, maar dat is de hobby juist. Bovendien, na een paar uurtjes achter de computer speuren en zoeken naar goede leveranciers weet je de weg wel.

Persoonlijk bestel ik voor me Honda's eigenlijk alles via cmsnl, en via ebay/amerika voor de iets moeilijkere onderdelen. Doe ik al een jaar of 8 zo, nooit problemen mee gehad. :)
 
Dat het heel wat opzoekwerk vergt , had ik wel verwacht. Maar dan is het eens zo leuk als hij afgewerkt is.
Via ebay heb ik eigenlijk nooit egt gewerkt. Snap niet hoe dat allemaal in zijn
werk gaat, met dat bieden enzo + heb zo een gevoel dat ebay een van de minst betrouwbare online shops is qua fakers en afzetters. Dus heb daar een klein beetje schrik van..

Daarom probeerde ik het via deze weg, om te kijken wie al ervaringen met de motoren omtrent de cb400t heeft. De 400n komt naar het schijnt goed in de buurt.
In principe als ik de technische fiche van beide opzoek , kan ik vergelijken of de modellen overeenstemmen?

Ik was mezelf al druk aan het maken dat ik alle dichtingen zelf moest gaan uitsnijden etc :p
 
Ja, kijk op cmsnl.com naar de tekeningen van beide.

Beetje kijken en vergelijken, en ook wat meer studie doen naar beide modellen zodat je precies komt te weten wat de verschillen zijn.

Soms is het verschil tussen een sport model en een toer model alleen een andere nokkenas en een iets hogere compressie. Om maar wat te noemen...

ebay was ik zelf in het begin ook huiverig voor, omdat je dan ook zo'n paypal dinges moet hebben.

Het het toen toch gedaan en heb er geen spijt van gehad, het werkt echt makkelijk.
En bieden hoef je niet persee te doen, je kan ook ook gewoon 'buy now' doen, dat is gewoon de vraagprijs. Doe ik eigenlijk altijd, heb nog nooit een bod uitgebracht op iets.
Ook bestel ik mijn duurdere gereedschap altijd uit duitsland via ebay, scheelt veel centen en ze komen het nog brengen ook :Y

Je moet jezelf er gewoon even bekend mee maken, dat huiverig zijn is niet nodig, miljoenen mensen handelen op deze manier, dan zal het echt wel goed zijn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan