Kilometerteller : Wel veranderemde kilometers, geen snelheid

15 jun 2009
5
0
Leiden
Hoi allen,

Raar fenomeen : Kilometers ( eigelijk mijlen, want het is een mijlen teller) lopen wel, maar snelheid wordt niet weergegeven.

Wie heeft dit wel eens eerder meegemaakt ?

Voorlopige hypothese is dat het signaal via de kabel wel binnenkomt ( want de mijlen nemen toe in correct aantal) maar dat er binnen in de meter blijkbaar iets mis gaat.

Ga hem morgen openmaken om te kijken of me iets opvalt, maar dacht dat het wel wijs zou zijn om hier bij de ervaringsdeskundigen :} te informeren.

Ben inmiddels wel overgestapt van een Radian naar een Virago 1000 '-)

Alvast bedankt voor de info...

Rene
 
heb hetzelfde gehad maar dan andersom, wel snelheid maar geen km. Was er een tandwielletje (zo'n plastic geval) binnen in het tellerhuis gescheurd cq. van het asje losgeraakt. Opnieuw gelijmd en alles deed het weer.
 
Dank alvast voor jullie reaktie......, las net in een onderhoudsboek dat bij smeren van de as in de buurt van de bevestiging met de snelheidsmeter , het vet in het huis kan kruipen en de wijzer kan blokkeren.

Laat ik dat nu net gedaan hebben, dus ik heb het vermoeden dat het vet naar boven is gekropen.

Ik ga hem morgen schoonmaken, en wie weet ......

Nogmaals dank voor de feedback en info, en ik laat het nog weten hoe het afgelopen is...

Groetjes, Rene
 
Hmmm, schoonmaken maar beperkt gelukt, want wijzers zelf zitten in het gesloten huis.

overtollige vet in ieder geval weggepoetst, maar .....hij doet het nog niet ;-(

Straks effe kijken of ik hem "los" kan rijden .....

Groetjes, Rene
 
Terug
Bovenaan Onderaan