R1- Hayabusa - honda vtec 160pk (auto)

antoni_tony

MF'er
28 apr 2007
196
36
Hengelo
Hallo, motorrijders ik ga binnekort mijn project starten , fiat 500 met een dik vet blok.

Ik wil heel graag een hayabusa blok maar die zijn te duur voor mij maar goed........

ik heb een yamaha R1 blok te kooop gezien die 182pk versie, dat is dus ongeveer evenveel pk als de hayabusa, zou die dan evensnel zijn????

en nog een andere vraag, een hayabusa of een yamaha R1 hoeveel kmsters kun je er mee rijden als je goed onderhoud enz? gewoon net als een auto??????

als de yamaha evensnel en sterk betrouwbaar als de hayabusa is dan kan ik die net zo goedkopen scheeld best veel geld........

maar goed laatste keuze word dan een honda vtec(nietkapot te krijge) uit een auto maar ik moet weten hoelang zo'n bike engine mee gaat.....

auto gaat ongeveer 550/600kg wegen

alvast bedankt heren, geniet van het mooie weer

antoni
 
Hallo,

Sorry voor de late reactie :P

De auto en motorblok had ik ondertussen verkocht omdat ik niet buiten mocht sleutelen he he.


Ik heb ondertussen een sleutelplek en een betere bassis voor een bike engine. Een vivio 4x4.

Ik heb mij verder niet meer bezig gehouden met motor forum en motor fietsen. Maar ik heb een motorblok in gedachten die van de r1 180pk versie 14000toeren *D


Is dit een goed blokje voor mijn doel?


6 jaar later?



veel succes met je project of wat het ook is...... :') :') :W
 
totale crap :W :W zet jij maar es een XJR1300 naast een R1 bij het stoplicht, wedde dat die XJR rapper van ze plek gaat? :9

waar je namelijk ook naar moet kijken, WANNEER levert een blok zijn maximale koppel, wat is de powerband, en hoe BRUIKBAAR is het koppel.

Als je gaat racen is een piekerig (2takt of hoogtoerige 4takt) karakter gewenst, omdat je constant in de hoge toeren aan t racen bent, en vrijwel altijd snelheid hebt

Als je wilt gaan sprinten, heb je een blok nodig dat vanaf zeker 4000 toeren richting zijn maximale koppel gaat, en dit ook LANG VASTHOUD.
Een piekerig blok (R1 enz) is gewoon niet het juiste blok om mee te gaan sprinten, en wie dat wil bestrijden, gaat met een R1 maar es een sprintje aan met een XJR1300 of een zelfde klasse motor :W :W :W


inderdaad totale crap, :Y


ziehier een linkje van onze held, HILDO! ff zoeken


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan