Massaschakelaar voor een GSR 600A

Erwin_83

MF veteraan
24 jun 2012
5.973
1.879
Huizen
Beste forum gangers,

Om legaal mijn motor in mijn berging onder de appartementen te kunnen stallen heb ik voorgesteld om een massaschakelaar in de motor in te bouwen. Vandaag heb ik bericht gekregen dat de verzekering dit goed keurt en de motor dus legaal in de berging mag staan. (Moet nog wel even een grotere deur plaatsen)

Nu mijn vraag:
-Wat is de beste plek voor de massaschakelaar, in de plus of de min bij de accu?
-De motor heeft een klok en die wil ik wel onder stroom houden. Ik wil nog even gaan zoeken of ik deze apart kan voeden of een by-pass maken bij de massaschakelaar met een lage (2,5A ofzo) zekering. Kan dit laatste zomaar, of gaat dit problemen geven? Ik kan zelf al raden dat de zekering er met starten uit klapt als ik vergeet de massaschakelaar aan te zetten. Maar als reminder laat ik de buddyseat los liggen ofzo.

-Heeft er iemand nog tips of juist dingen die ik echt niet moet doen?
 
Het verhaal van de (opstal)verzekering loopt via de VVE en ik heb nog niks gehoord over een bewijslast van hun. Wel ben ik van plan om als het ingebouwd is even een foto te mailen. Van de massaschakelaar inbouwen was een idee van mezelf, toen ik een verzoek deed om de berging deur te vergroten kwam iemand anders op het idee dat de (opstal)verzekering dit misschien niet zo leuk vind. Nu heeft de VVE geïnformeerd bij de (opstal)verzekering en die geven toestemming voor de stalling mits er een massaschakelaar is. Eventueel kan ik nog even informeren wat dit kost bij een motorzaak zodat het door een "prof" is ingebouwd en op papier staat.

Van een schakelaar vinden ze vast wel resten als de boel in de fik vliegt en dit niet te extreem heet word. De plastic sleutel zullen ze nooit meer vinden gok ik.

Met de killswitch werkt alleen het starten niet, dus kortsluiting is dan nog mogelijk in theorie.


klopt maar als de accu er in zit zou er al sluiting kunnen ontstaan (kans is wel heeeeeeeeel klein ;) ), de vraag is altijd hoe ver ga je.

ik heb ook wel eens gezien dat een uitschakelaar het had begeven het is en blijft een schakelaar en daar kan ook wat mee gebeuren, ik vind het goed dat je over de risico's na denkt maar hoe groot zijn de kansen en alles uitsluiten kan nooit.

maar als ze dat als keiharde eis stellen (je wil immers ingedekt zijn) ontkom je er niet aan, maar een brandmelder is mischien ook een optie (als niemand die hoord heb je er ook niks aan :X |( ).

als je de schakelaar er in hebt verwachten we op het GSR topic natuurlijk wel een foto :Y

su6!


GR NEMO!
 
Terug
Bovenaan Onderaan