koelvloeistof lek bij stilstand

9 jun 2013
23
0
Etten-leur
Hoi, sinds kort rijd ik een Triumph Speed triple, waarmee ik inmiddels al aardige wat gezeur mee heb gehad.

Gisteren een kort stukje gereden. En toen ik vandaag in de schuur kwam lag er een redelijke plas(na even geproefd te hebben) koelvloeistof onder mijn motor.

dit bleek uit een "overdruk slangetje"(zo heet het volgens mij?) te druppelen, en nog steeds te doen!

Ik heb kort de motor gestart en het probleem lijkt nu even te zijn verholpen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Hoi, sinds kort rijd ik een Triumph Speed triple, waarmee ik inmiddels al aardige wat gezeur mee heb gehad.

Gisteren een kort stukje gereden. En toen ik vandaag in de schuur kwam lag er een redelijke plas(na even geproefd te hebben) koelvloeistof onder mijn motor.

dit bleek uit een "overdruk slangetje"(zo heet het volgens mij?) te druppelen, en nog steeds te doen!

Ik heb kort de motor gestart en het probleem lijkt nu even te zijn verholpen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik heb wel een idee :) ,kan vrij onschuldig zijn.
Als het weer voorkomt,laat dan het blok afkoelen en draai de dop van de radiator af(werkt als overdruk ventiel).
De kans is aanwezig dat deze(het rubber) vervuild is(laat dan te snel vloeistof door,al bij een geringe druk) en dat er wat vervuiling op de zitting(in de radiator) zit.
Dit kan gietzand zijn wat aangekoekt is,was bij mijn daytona 675 ook het geval.
Schoonmaken en ,weg probleem :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan