Nieuw leven voor de Fazer FZ600: hulp gevraagd

Marshall

MF'er
5 mrt 2007
38
0
Hallo allemaal,

Het is ontzettend lang geleden dat ik hier geweest ben en dat is meteen de reden van mijn aanwezigheid weer.
Helaas heb ik door omstandigheden de laatste jaren heel weinig kunnen rijden.
Afgelopen jaar heb ik denk ik 2x woon-werk gereden, 6km, en dat was het ongeveer wel.
Een en ander is echter veranderd en dus gaat de Fazer komend jaar weer flink gebruikt worden! Yes! Alles gaat dus onder handen genomen worden, te beginnen bij het hart van de motor: de accu!
Echter is er 1,5 jaar geleden een nieuwe accu in gezet maar heeft de Fazer altijd buiten onder een zeil zonder druppellader gestaan. Vorige week wilde ik hem starten; noppes. De accu aangesloten op de auto (ik las nu pas dat ik de min-pool nooit mag gebruiken?!) en de Fazer startte. Echter na 30 minuten rijden en uitzetten kon ik hem niet opnieuw starten.
Aangeduwd, nog een keer 30minuten gereden maar weer zelfde probleem!
Nu vraag ik me dus af of op het basis van dit verhaal het plausibel is dat de accu dood is? Na de eerste 30 minuten deden de lampjes het wel allemaal weer beter. Moet ik gewoon langer doorrijden of is op basis van deze afstand en de stilstand een dode accu wel gebruikelijk?

Ik heb helaas geen spanningsmeter...
Eigenlijk heb ik het idee om een nieuwe accu te halen maar als het niet nodig is...

Dank voor jullie hulp voor een (her)startende motorrijder! Hopelijk kan ik snel weer van het mooie weer genieten!

Gr
Marshall
 
Het heeft even geduurd maar we zijn een aantal stappen verder! De accu is vervangen en de motor heeft een beurt gehad. Ik heb uiteindelijk besloten toch maar die paar tientjes meer te lappen en voor een Yuasa accu te gaan, doordat zowel de berijders hier als de betreffende motorminded eigenaar allebei dezelfde boodschap hadden: niet op besparen! De vorige accu heeft de lange leegstand ook niet overleeft dus inderdaad maar gewoon een Yuasa besteld via De Pitstop in Arnhem. Bleek ineens niet meer leverbaar tijdelijk. De leverancier had 'm in backorder staan. Ter vervanging heeft de leverancier een VMF gestuurd?! Ik kan er weinig over vinden en ben er vanuit gegaan dat als de leverancier deze als vervanging voor een Yuasa stuurt ik van eenzelfde kwaliteit mag uitgaan toch?!

Bij de beurt is niks bijzonders gevonden behalve remvloeistof verversen, koppelingskabel gangbaar maken en wat ketting smeren etc.

Nu naar stap 3 dus: het visueel opknappen!
De grootste punten daarvoor zijn: rrrrrrrroest! Ik zit op de iPad dus kan foto's even niet uploaden maar het gaat om roest op met name de stuurstang en tank. Krijg ik dit nog beter en zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
 
via omweg even de foto's erbij, maakt het toch wat inzichtelijker ;-)

Het is een foto van de stuurstang en eenvan de tank.
motor2d.jpg - Click to see more photos
motor3y.jpg - Click to see more photos
full


De foto's doorlinken werkt niet dus heb er even een gewoon internetadres van gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Ligt er aan hoe netjes het wil hebben?

Heel netjes; nieuw stuur en tank over laten spuiten.

Gaat wel netjes; tank polijsten en roestplekjes aanstippen.
Stuur proberen op te poetsen, gaat misschien wel voor een aardig eind, maar plekjes komen geheid terug
 
Terug
Bovenaan Onderaan