Ktm 525 exc dikke klappen uit uitlaat

Limited91

MF'er
31 aug 2012
234
0
Ik ben al een tijd in bezit van mijn 525 maar maak me zorgen om de kleppen ivm dikke klappen uit de uitlaat.

Het volgende heb ik al gecontroleerd:

* Geen lekkage bij uitlaat mondstuk
* Hoofdsproeier 185 ori 178 dacht ik
* Stationair sproeier 45
* Naald in de midden

Ook heb ik de bougie gecontroleerd en deze was wit. Dit duid dus op een arm mengsel terwijl mijn sproeiers aan de grote kant zijn :?

Wie o wie kan mij wijze raad geven.
 
Bij gas los denk ik? Is wel redelijk normaal, om zeker te zijn dat je mengsel goed is moet je hem op een testbank zetten. Je kan ook nog kijken of je mengselschroef voldoende open staat, normaal is 1.5 slag (1x volledig rond, en een halve, dus draai hem eerst in en tel hoeveel rondes hij nu open staat!). Als deze al zo staat dan een halve slag meer geven en kijken of er iets veranderd. (zit aan de cilinderkant onderop de carb)

Kijk ook voor de zekerheid of je luchtfilter goed afsluit rondom en de rubbers naar de airbox/inlaat geen scheuren heeft
 
hoi 525 heeft toch een keihin carburateur.

hoofdsproeier 185 lijkt me toch goed,bij mij ktm 620 zat een 182 sproeier in.
kijk even de gasbuis waar de gasnaald in gaat of die niet versleten is,bij mij was dat het probleem dat die ging ploffen maar geen harde knallen..
 
Mengselschroef stond 1,5 slag open en heb ik gisteren op 2 gezet maar kon geen verschil merken.

luchfilter sluit goed af en ook geen lekkage of scheuren in de inlaatrubber. Dat had ik anders ook wel gemerkt bij stationair draaien.



En Mark2009 jij bedoelt een versleten naald? is dit goed te zien?
 
hoi orlando als je de naald vernieuwd vernieuw dan ook gelijk de gasbuis,dan weet je zeker dat alles goed is,versleten gasnaald hoef je niet altijd goed kunnen zien,maar om bij jou dingen uit te sluiten zou ik ze alle 2vernieuwen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan