Handsfree in integraalhelm

Vale2003

MF'er
15 nov 2007
231
0
Rotterdam
Heeft iemand ervaringen met handsfree oplossingen voor integraalhelmen? In mijn geval gaat het om AGV helm. Is een kant en klare set te koop of moet je zelf knutselen?
 
Scala rider ! Top ! Ook als communicatie tussen maatjes op de motor ! Ik kan dan wel gebarentaal maar niet iedereen ! Is handsfree en kan alles ! De duo kopen met een maatje ben je goedkoper uit ! Dus bestellen maar ! En voor ontspannen rijden er zit een UIT knop op ! Mats !
 
Scala G9, ideaal communicatiemiddel en inderdaad ook bij hoge snelheden perfekt hoor en wederhoor. Zumo, passagier, rider to rider, mp3, radio en telefoon.
Alleen telefoon koppel ik nooit omdat ik ook voor ontspanning rijd en sowieso vind dat ik niet 24/7 bereikbaar hoef te zijn. Maar ik kan me situaties voorstellen dat je dat wel wilt en die mogelijkheid is er dus....
 
Ik heb de chineze kopie van de scala cardo, communiceren met m'n vriendin achterop is onmogelijk boven de 70 km/u. De ruis onderdrukking is zeer slecht ontwikkeld, het onderdrukt ook stem. Maar via bluetooth ook aan de telefoon gekoppelt en dat werkt perfect (blijkbaar zit de ruisonderdrukking er dan niet op, of iig bij de telefoon), ook op de snelweg 100-120 op een naked.
 
Ik heb, soms, liever doe het niet maar er zijn momenten dat ik er i.v.m. werk niet aan ontkom, mijn telefoon via mijn Zumo 550 gekoppeld met mijn headset.

Ik heb een Shuberth C3 helm met SRC systeem. Alle com dus in de "kraag".

Het volume uit de Zumo heb ik softwarematig opgeschoefd, het volume voor bellen is meestal voldoende. Op de snelweg neem ik toch geen telefoon aan.
 
Ik heb de interphone F4 omdat deze perfect werkt met mijn Iphone met een integraal kit in mijn AGV helm.

Je voelt er niks van en het werkt super.

Ook ik wou dit omdat ik vaak als ik ga rijden bereikbaar wil zijn in het weekend of in de avond voor mijn klanten.

Boven de 140 ben je niet super verstaanbaar meer maar bij 100-120 werkt het nog super.
 
Verder ingelezen. Eigenlijk gaat het voor me tussen de Scala G9 en Interphone F5, waarbij dus eerstgenoemde helemaal handsfree is, wat de voorkeur heeft. Iemand nog ervaringen met de G9, icm integraalhelm? Geluidskwaliteit? Performance van de spraakbesturing?
 
Laatst bewerkt:
Spraak besturing van de Interphone F5 (vorige model) heb ik een keer geprobeerd... was niet zo'n succes. Ik wilde Thomas bellen... maar de F5 dacht dat ik oma moest hebben :+
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaringen met handsfree oplossingen voor integraalhelmen? In mijn geval gaat het om AGV helm. Is een kant en klare set te koop of moet je zelf knutselen?

Ik heb zon q2 ding, en laat het via blauwe tand met men gps praten, die op zijn beurt met men gsm praat.

Handsfree bellen gaat perfect, mensen hebben niet eens door dat ik op de motor zit.
Wel ff wennen is dat je in het begin uit reflex gaat roepen, en dan rare reacties krijgt van de mensen aan de andere kant van de lijn.
 
Wij hebben de BT next van midland. Werkt ook erg goed, tot 120/140 km/h kun je prima een telefoongesprek voeren. Wij hebben em echter gekocht om onderling te buurten, telefoon is leuke bijkomstigheid. De ruis- en windonderdrukking werken erg goed, evenals muziek luisteren via je telefoon. (en bedienen daarvan)
 
Ben op een set gestuit (op het internet) die ook niet verkeerd lijkt te zijn. De Sena SMH-10-R.


Heb sinds een paar dagen een Cardosystems Scala rider Q3, ben nog aan het uitvogelen hoe alles werkt, maar de muziek (over bluetooth) klinkt perfect. Ding heeft meerdere bluetooth kanalen dus kan zowel telefoon als navigatie tegelijkertijd gekoppeld hebben. Communicatie en telefoon nog niet aan toegekomen die tijdens het rijden te testen. Alles zit ingebouwd in de helm, door de dealer laten doen, was een heel gepruts. (3 helmen, de 4e ga ik zelf doen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan