Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

Ik begrijp dat je de voetsteun niet opvouwbaar hebt gemaakt?
Denk dat je met een sr kickstarter ook niet wegkomt.Ik zie wel eens foto's van kickstarters die warmgestookt en verbogen zijn.
Komt ie wel verder naar buiten en je zult mss (iets)harder moeten trappen....
 
Er zitten vouwbare tarozzis in, het schijnt dat een kickstarter van een XT minder naar buiten knikt dan die van een sr vanwege de verschillende uitlaten. Gietijzer warm stoken en buigen lijkt mij niet zo succesvol, maar kan me vergissen...
 
Volgens Kedo is het een identiek artikel. Dat is dan weer raar. Item 21033.

Terwijl item 10306 rechte versie, idd alleen XT500 is. En warm stoken is brosheid inbouwen met vergrootte kans op breuk. Tenzij je weer gaat strain harden, maar ik zou het niet doen.
 
Ik heb nu deze twee armen liggen. Dit zijn volgens mij xt armen. Concreet is mijn vraag of iemand kan inschatten of de knik van een sr arm ruimer is?

9qd9vb.jpg


2v9664y.jpg
 
full

Dit was m'n vorige sr,die lijkt wel wat ruimer.Ik heb er nu één van een xs400,die lijkt veel op die van de xt.
Kickstarter is trouwens niet van gietijzer,zou niet lang heel blijven ben ik bang...
 
Heb jij een schijf achterop die XT. Want met een SR pootje kom je daat ook niet omheen namelijk. De knik zit hoger, niet op as niveau. Ik ga eens kijken, maar volgens mij gaat dat niet goed komen. Dat remcylindertje zit er voor maar ook je hele steun. Die boevenste foto , de rechter, die is ogens mij van een SR
Nb, ben niet kapot van die gladde steuntjes op een XT trouwens, maar dat terzijde.
 
Heb jij een schijf achterop die XT. Want met een SR pootje kom je daat ook niet omheen namelijk. De knik zit hoger, niet op as niveau. Ik ga eens kijken, maar volgens mij gaat dat niet goed komen. Dat remcylindertje zit er voor maar ook je hele steun. Die boevenste foto , de rechter, die is ogens mij van een SR
Nb, ben niet kapot van die gladde steuntjes op een XT trouwens, maar dat terzijde.

Ik denk ook dat je de voetsteunen een andere plaats moet geven *D
Aan de andere kant:als je twee kickers hebt,kun je proberen er ééntje te verbouwen toch? :+
 
@fzemans de informatie die ik gaf is niet helemaal compleet. Het is een verbouwde SR met een XT blok erin (waarom makkelijk als het ook moeilijk kan) Zie hier mijn topic. Yamaha RS500
 
Mmmm, gaaf project.
Maar goed terug naar de kickstarter. Ik denk dat een originele SR kickert niet ver genoeg naar buiten komt voor die steppies. Moet een enorme boog maken en je steps is wel 6 cm te breed daar (op het oog). Al meteen bij de as. En dt raak je niet makkelijk kwijt bij de koppelingsbolling in je blok. En je as verlengen zit je been weer in de weg. Lastige steppies!
 
Laatst bewerkt:
Ga m dit weekend even opmeten, kreeg dit voorstel van Kedo, kost wel weer ruim 160 Eutjes....

Er zit overigens nog wel wat ruimte voor de steps. Op de foto zit de step in het laagste gat voor de originele steps. De hogere geeft iets meer ruimte.

2hqexx4.png
 
Hier een fotootje van een standaard 48T. Je kunt trouwens wel warmstoken en buigen, naar mijn weten zijn het gesmede armen, geen gietijzer. Evt. chroom ben je kwijt ter plekke van het stoken.
full
 
Hier een fotootje van een standaard 48T. Je kunt trouwens wel warmstoken en buigen, naar mijn weten zijn het gesmede armen, geen gietijzer. Evt. chroom ben je kwijt ter plekke van het stoken.[afbeelding]

Ben vanmiddag bij een smederij in de buurt geweest en ga proberen zelf iets te maken. Deze armen zijn tweedehands niet te vinden en ik denk ook niet dat ze voldoende ruimte geven. Als je iets bijzonders wil, is al meer dan eens gebleken dat je er voor moet werken!
 
De bocht loopt onder het blok door ?

Ja,ik heb de bocht 15mm verlengd bij de aansluiting met de kop.Daardoor heb ik ruimte gemaakt om de bocht onder het blok door te laten lopen.
Dat is ook de reden dat ik moeren heb gemaakt van inbusbouten,omdat de flens dicht bij de framebuis kwam,en er geen ruimte was om een ringsleutel of dop op de moer te zetten.
Bijkomend voordeel was dat ik de bocht niet meer aan de grond reed.Dat was bij m'n vorige sr nl het geval,maar daar zaten wel 17"velgen in.
 
Ben vanmiddag bij een smederij in de buurt geweest en ga proberen zelf iets te maken. Deze armen zijn tweedehands niet te vinden en ik denk ook niet dat ze voldoende ruimte geven. Als je iets bijzonders wil, is al meer dan eens gebleken dat je er voor moet werken!

Heb de mijne van ebay.de,daar komen ze regelmatig langs.
Maar je hebt er toch twee?
 
Zijn er nog meer SR 500 rijd(st)ers?
Nou, ze zijn straks weer nieuw te koop in 400 cc uitvoering met inspuiting, kat, lambdasonde, enz.
Dus, komen er waarschijnkijk echt meer rijders want sommigen willen nieuw kopen/rijden! En het mag niet teveel kosten in deze tijd.....
Heb mijn SR nog maar verwend met (bijna nieuwe) Hagons en een breder stuur...... Je blijft er op rijden!
 
Mooi dat ie terug komt dan! Blijft toch een mooie motor. En met terugkomst ook weer lullige onderdeeltjes.......en opleukspullen yahaaa
 
Leuk topic.
Beetje ondergesneeuwd.
Ben wel in de markt voor 'n SR.
2 jaar geleden m'n Commando verkocht (heb er nog dagelijks spijt van) na zo'n 25 trouwe jaren, in geval van twijfel: NOOIT DOEN!
Ik werd wat ouwer, verrotte knie, niet de makkelijkste om te kicken, dus ik dacht: ik koop wat lichters.
Dat werd 'n Enfield, leuke fiets, maar toch wat mager in het PK department.
Zo'n SR lijkt me nu wel wat, zit gelukkig geen startmotor op.
Ik ga zoeken, dus als jullie wat weten?!

Groets, Forbert
 
Ga uiteindelijk de mijne toch verkopen. Heb 'm op Speurders gezet.. Heb 'r te weinig tijd voor en rijdt woon-werk altijd op de Duc.

Als die opgereden is komt er hoe dan ook wel een SR400!
 
Terug
Bovenaan Onderaan