Yamaha xs 1100

Onejan

MF'er
1 mei 2011
37
0
Beste allen,

Als er benzine in het luchtfilter komt waar komt dit langs.
Carbs gereviseerd d.w.z. nieuwe vlotternaalden + zitting, en nog steeds benzine in het luchtfilter.
Komt dat via een overloop of via de luchtinlaat, in elk geval ik snap het niet meer en kom er dus niet uit.
 
Laatst bewerkt:
lekken kan alleen via de vlotternaalden of via de afdichting van de zitting in de carb body.
een afgesloten ontluchting van de vlotterbak, kan ook de vlotter naar beneden drukken en voor lekken zorgen.
ook niet originele vlotternaalden met zitting kunnen blijven lekken (eigen ervaring)
origineel is echt beter en helaas ook een flink stuk duurder.
 
Als ik het goed begrijp, zijn de slangen naar de airbox ontluchting, of is dat overloop, zoniet waar zit dan de ontluchting.
En jammer genoeg origineel is volgens mij niet meer te krijgen of vergis ik mij daar.

Groet

Jan
 
Volgens mij wel, een carb is nogal verneukt door een vorige eigenaar, maar voor de hoogte maakt dat volgens mij niet uit.
Heb geen schuifmaat, maar staan allen op dezelfde hoogte.
Vandaag alles weer uitelkaar gehad, een vlotternaaldzitting (mooi woord voor scrabble) lekte iets, en een twijfelgeval met de ontluchting.
wil je e.v.t. wel een foto plaatsen van de verneukte carb.
 
Volgens mij wel, een carb is nogal verneukt door een vorige eigenaar, maar voor de hoogte maakt dat volgens mij niet uit.
Heb geen schuifmaat, maar staan allen op dezelfde hoogte.
Vandaag alles weer uitelkaar gehad, een vlotternaaldzitting (mooi woord voor scrabble) lekte iets, en een twijfelgeval met de ontluchting.
wil je e.v.t. wel een foto plaatsen van de verneukte carb.


Hoe heb je dat gecontroleerd als je geen schuifmaat hebt? Op het oog? Je kan ook een slangetje aan je aftapkraan maken en die naast de carb weer omhoog houden, aftapkraan open en je ziet in de slang hoe hoog het niveau in je vlotterbak staat. En als je hem stationair laat lopen zie je ook of dat niveua een beetje gelijk wil blijven.
 
Bol d,

Zitten geen kranen op de carbs, ik zou dan iets moeten maken wat in de aansluiting van de aftapplug zou passen, overweeg ik zeker.
Dank voor het idee.
 
Bol d,

Zitten geen kranen op de carbs, ik zou dan iets moeten maken wat in de aansluiting van de aftapplug zou passen, overweeg ik zeker.
Dank voor het idee.
\

er zit een aftapnippel op, en een schroef.

deze draai je open, normaal om je vlotterbakjes te legen.
nu sluit je hier die slang op aan.



[wet van communicerende vaten enzo] om vlotterhoogtes te bekijken.
vlotterhoogtes hebben zeker invloed op arm/rijk staan van je mengsel,

hoe hoger de vlotterhoogte des te rijker staat ie,
hoe lager de vlotterhoogte des te armer staat ie.




deze truuc/uitleg staat standaard al in je WPHB.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan