Frezer of metaalbewerker gezocht (hart remschijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenWitjes

MF veteraan
23 jan 2010
3.903
101
026
Wie weet of iemand mij kan helpen aan een stalen hart voor mijn remschijf.
Hij is nu van alu maar dat is te zacht waardoor de stalen bussen errin slaan/vreten waardoor er meer speling op komt dan bedoeld is .

het gaat om het hart! (mijn huidig hart kan als mal gebruikt worden uiteraard.

enige prijsindicatie?
GroteFoto-GBIC6FBA.jpg

GroteFoto-JKGGCXSA.jpg
 
Laatst bewerkt:
bottom line klooi niet met je remmen, niet genoeg snelheid is vervelend, niet voldoende vertragen is pijnlijk


Lees je eerste aanvulling eens terug: pure kolder wat je zegt!
Beetje chroom in het gietijzer, zinklaag erop, CV staal?
Hoe kom je erop?!
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van materiaal kennis.
Wie is hier de knoeier... :Z
 
Laatst bewerkt:
Je begint al goed met je wiskunde...bereken is hoeveel kracht er op een remschijf uitgeoefend wordt als je met 100km/h vol in de remmen gaat met een sm van =/- 150kg+ 75kg berijder.
Bereken dan ook hoeveel hitte er ontwikkeld wordt met de energie die je in de schijf stopt en denk er dan aan dat r

Daarbij zegt het vs niet echt van temperaturen boven de 400 graden houdt.
Dan zeg je dat de fabrikant ook begint met enige voorkennis... dat klopt en daarom is geen een die rvs schijven/onderdelen maakt.
En 1 reden is omdat de bussen die je schijf zwevend maken van staal zijn en invreten op je rvs hart en dan is je hart ineens niet meer corrosie vast en corrodeerd wel, op een plek waar je het niet kan zien.
Dus af en toe checken????

Gelukkig is de topic eigenaar en een hele slimme en ervaren el cheapo O-) :z
logische verstand al dat het hart van de remschijf bij lange na geen 400 graden word. 40 graden klinkt al aannemelijker.

Daarnaast ben ik het wel met je eens dat even doorrekenen hoeveel kracht er ca op komt geen kwaad kan. Ook al is het maar bij benadering. Zo zal een construckteur zijn eerste berekeningen ook maken voordat hij alles exact uit gaat rekenen (lijkt mij attans)
 
logische verstand al dat het hart van de remschijf bij lange na geen 400 graden word. 40 graden klinkt al aannemelijker.

Daarnaast ben ik het wel met je eens dat even doorrekenen hoeveel kracht er ca op komt geen kwaad kan. Ook al is het maar bij benadering. Zo zal een construckteur zijn eerste berekeningen ook maken voordat hij alles exact uit gaat rekenen (lijkt mij attans)

Even over de dikke duim.
Stel remvertraging 10 m/sec2. (Goed getrainde motorrijder.)
Stel: Gewicht motor+rijder 280 kg

diam. remschijf =½ x diam. wiel. (Ongeveer)

De remkracht wordt dan 2 x 280 Kg dus 560 Kg. Bij dubbele remschijf voor 280 Kg/schijf .

Er vanuitgaande dat je achterrem niet meedoet, wat redelijk zal kloppen bij een dergelijke remvertraging.

De energie die je moet dissiperen hangt af van de snelheid en de totale massa van de motor + berijder.
E=½mv2 E in joules m in kilogrammen en v in meters /sec.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn GTS1000-streetfighter project wil ik een nieuwe hub laten maken. Voor de juiste offset. lichter, dus van alu. En voor bevestiging van een zwevende schijf, dmv floaters dus.
Plaatje is de originele schijf.

Iemand ervaring met het maken van een soortgelijk onderdeel?
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan