HELP: Stickers verwijderen???

basz1090

Rookie
12 feb 2011
20
0
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen om mijn fzr600 te strippen, spuiten en de achterkant om te bouwen tot een R6 kont uit 2001.

Maar nu wil ik mijn kappen stickervrij maken, hoe in vredesnaam??

Heb ze er al afgetrokken maar het plaksel blijft zitten.

-Geprobeerd verwarmt te verwijderen
-Geprobeerd met Lampolie
-Zelfs al met Remmenreiniger (heel klein stukje)

MAAR HET PLAKSEL BLIJFT ZITTEN

iemand nog tips?

Zonder dat ik het kunststof aantast, lak maakt niet uit, word toch weer gespoten.
 
Meestal druk ik er met m'n duim tegenaan (moet wel droog zijn) dan rul je door de frictie vanzelf de lijm op. Als je een begin hebt, kun je vaak hele stukken wegtrekken.
Werkt dat onvoldoende, dan gebruik ik sticker remover. Test dat wel altijd even uit op een stukje kuip dat uit het zicht zit.
Ik heb van mensen gehoord dat.... pindakaas ook prima schijnt te werken.
 
Meestal druk ik er met m'n duim tegenaan (moet wel droog zijn) dan rul je door de frictie vanzelf de lijm op. Als je een begin hebt, kun je vaak hele stukken wegtrekken.
Werkt dat onvoldoende, dan gebruik ik sticker remover. Test dat wel altijd even uit op een stukje kuip dat uit het zicht zit.
Ik heb van mensen gehoord dat.... pindakaas ook prima schijnt te werken.
Pindakaas :Y

Erg goeie tussenoplossing.
Als alle andere meuk niet werkt, en je niet direct met chemicaliën aan de slag wilt.

De olie in de pindakaas helpt al mee, net als het feit dat er korreltjes in zitten. Soort polijsten icm losweken.
 
NICE PINDAKAAS HAHA:P ik ga alles is ff proberen.
Losrullen met de duim gaat never nooit niet lukken, daar zit het te vast voor. al geprobeerd.

Maar we gaan wel ff kijken naar stickeremover (is dit niet schadelijk voor de weekmakers in de kappen)
 
NICE PINDAKAAS HAHA:P ik ga alles is ff proberen.
Losrullen met de duim gaat never nooit niet lukken, daar zit het te vast voor. al geprobeerd.
Maar we gaan wel ff kijken naar stickeremover (is dit niet schadelijk voor de weekmakers in de kappen)

Het is me eigenlijk altijd gelukt met de duim. Soms heb ik er ff geen zin in of is het te veel, dan gebruik ik sticker-remover.
Als je kappen gespoten zijn kan de remover hooguit de lak aantasten, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel altijd ff testen op een verborgen plekje, zekerheid voor alles.
 
Doe gewoon even wat benzine op een doek (theedoek paar keer dippen in je tank)
En je poetst het daarmee er zo af.

Ik heb het al 100x gedaan op mijn kuipwerk/plastic/lampen en nergens verfschade of weekmakers o.i.d.

Werkt perfect!
 
De orginele stickers van een fzr600 zijn overgespoten. Daarom kom je er waarschijnlijk niet netjes onder.

Hoe ik het had gedaan: hobby mesje alle stickers uitsnijden (blanke lak breken). Vervolgens met een föhn erover en toen kon ik ze zo eraf plukken.
 
Ja dat geld alleen voor de sickers de op de tank zaten en op de voorkuip, alle andere kuipdelen waren over de lak heen geplakt. Maar dat was het probleem ook niet, Heb de sticker er wel af alleen het enorm hardnekkige plaksel niet
 
Dat je er eventueel wat lak afpolijst is toch niet erg schreef je in je openingspost??? Polijsten doe je met een katoenen schijf-lappen op elkaar , en gaat echt niet door je plastic delen heen hoor. Door de ontstane warmte polijst je het er met gemak af. ( heb 8 jaar voor mijn vak gepolijst-maar dit kan echt iedereen.)
moet je dan niet verrekte goed oppassen dat je het niet in schuurt. Want er word ook afgeraden om het eraf te schuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan