Ducati Monster 600 trekt niet lekker op

botreka

Rookie
14 jun 2013
4
0
Hey!

Ik heb sinds augustus een Ducati Monster 600 bj 2001 en probeer alles zelf te repareren, heb daarom ook een werkplaats handboek gekocht, dat werkt in principe prima, maar nu kom ik er niet uit.

Af en toe als ik gas geef trekt ie gewoon niet op en dan moet ik op zo laag mogelijk toeren rijden. ik heb al de bougies gecontroleerd, ook de vonk, ziet er alles goed uit, toen de benzinefilter vervangen (ie was best wel vies) en dan liep hij ongeveer 200 kilometer weer goed. maar vandaag weer hetzelfde. ik denk dat er een gebrek aan benzine in het mengsel is. toen zat ik te kijken of er nog een filter ergens zit die verstopt zou kunnen zijn en kwam er achter dat ik geen benzinekraan heb maar blijkbaar een brandstofpomp voor vacuum carburateurs en een vacuumafsluiter. hierover staat niks in het boekje. zou het kunnen dat daar iets misgaat? heeft iemand ervaring hiermee? wat kunnen andere redenen zijn voor mijn probleem, ik zou heel erg blij zijn over advies!

groeten
 
Zover ik kan zien is de benzinefilter wel schoon (de oude was meer transparant, deze is wit). Ik weet eigenlijk niks over de werking, hij is zeker niet elektrisch, ik denk dat het allemaal door vacuum werkt. dat bokje dat ik heb is voor ducati monster 1993 t/m 2001. die van mij was een van de laatste van het oude model, vanaf 2001 heb je dan een nieuwe (620 enzo.). ik denk dat ze in die van mij al modernere systemen hebben ingebouwd en die staan dus niet in het boekje. ik zou een keer het boekje voor de monsters vanaf 2001 moeten opzoeken op internet.
 
Ik denk eerder aan vervuilde carburatie. Je benzine filter was namelijk ook vervuild.

Als je motor van de oude serie is gaan ze niet ineens de nieuwe techniek plaatsen. Kijk dis op je kentekennpspieren

Maar kijk je carburatie na. Mogelijk zijn de vacuüm membranen wel op? Oftewel verhard. Water onderin je tank misschien ?
 
Ik denk eerder aan vervuilde carburatie. Je benzine filter was namelijk ook vervuild.

Als je motor van de oude serie is gaan ze niet ineens de nieuwe techniek plaatsen. Kijk dis op je kentekennpspieren

Maar kijk je carburatie na. Mogelijk zijn de vacuüm membranen wel op? Oftewel verhard. Water onderin je tank misschien ?


Nou dan ken je Ducati niet die hadden er een handje van ouwe voorraden weg te werken,
 
Terug
Bovenaan Onderaan