Remmen met lucht

jeffz

MF'er
28 mrt 2010
107
10
rotterdam
Hallo,

Ik heb een gsxr 600 k7 met 12000 km en heb me voor remmen al een paar keer goed ontlucht. Nou is het zo dat de druk na een paar dagen weg valt. Ik zie wel aan de bovenkant van de ontluchtingsnippel dat er soms wat remvloeistof uitkomt ( heel erg weinig ) maar dat is niet altijd zo. Ik heb ook gehoord dat evt de rubbers van de hoofdremcilinder vervangen moeten worden. Wat raden jullie aan nieuwe ontluchtingsnippels of de hoofdremcilinder reviseren ?

Mvg,

Jeffrey
 
Ik zou eerst is naar je klauwen gaan kijken.
Wat is de staat van de cilinders, gaan deze makkelijk terug of kost dat moeite, heb je daar misschien lekkage.

Wellicht niet goed ontlucht? Je kunt is kijken wat het uithaalt als je de rem een nacht op druk laat staan (rem vastzetten met een ty-wrap)

Ik vermoed toch dat of

- je niet goed ontlucht hebt

of

- je ergens een lekkage hebt zitten.
 
Hallo,

Ik heb een gsxr 600 k7 met 12000 km en heb me voor remmen al een paar keer goed ontlucht. Nou is het zo dat de druk na een paar dagen weg valt. Ik zie wel aan de bovenkant van de ontluchtingsnippel dat er soms wat remvloeistof uitkomt ( heel erg weinig ) maar dat is niet altijd zo. Ik heb ook gehoord dat evt de rubbers van de hoofdremcilinder vervangen moeten worden. Wat raden jullie aan nieuwe ontluchtingsnippels of de hoofdremcilinder reviseren ?

Mvg,

Jeffrey

als deze lekken op de ontluchting nippels zou ik daar mee beginnen, we raar bij zo nieuwe fiets.

hoofdcilinder gaat vaak lang mee als je die goed behandeld.

zitten je slangen wel goed vast.
 
Me klauwen zijn goed en gaan goed terug. En daar zit ook geen lekkage. En had het systeem laatst een keer ontlucht en de rem vast gezet toen bleef de rem hard, maar als de rem niet vast staat dan pas komt er langzaam lucht in. Heb ook alle slangen goed gecontroleerd maar ook nergens een lekkage.


Ik zou eerst is naar je klauwen gaan kijken.
Wat is de staat van de cilinders, gaan deze makkelijk terug of kost dat moeite, heb je daar misschien lekkage.

Wellicht niet goed ontlucht? Je kunt is kijken wat het uithaalt als je de rem een nacht op druk laat staan (rem vastzetten met een ty-wrap)

Ik vermoed toch dat of

- je niet goed ontlucht hebt

of

- je ergens een lekkage hebt zitten.
 
Ja dat is zeker raar, vond het ook wel snel inderdaad voor de hoofdcilinder maar alles zit goed vast en zie nergens een lekkage. Dus heel raar.

als deze lekken op de ontluchting nippels zou ik daar mee beginnen, we raar bij zo nieuwe fiets.

hoofdcilinder gaat vaak lang mee als je die goed behandeld.

zitten je slangen wel goed vast.
 
Het kan zijn dat de remvloeistof die uit de nippel komt nog in de nippel zelf zat.
Liggen de remblokken niet te ver van de schijven af?
Je bent dan een groot deel van de slag kwijt voordat ze aanliggen.
Ik kan me niet voorstellen dat er lucht komt in het systeem zonder geremd te hebben.
 
De remblokken liggen niet te ver van de schijf af, want heb gewoon normaal druk als ik het systeem ontlucht heb en kan er ook gewoon mee rijden zonder gekke remklachten. En toch komt er lucht in haha ;)

Het kan zijn dat de remvloeistof die uit de nippel komt nog in de nippel zelf zat.
Liggen de remblokken niet te ver van de schijven af?
Je bent dan een groot deel van de slag kwijt voordat ze aanliggen.
Ik kan me niet voorstellen dat er lucht komt in het systeem zonder geremd te hebben.
 
ff mee gelezen ;) en vind het idd ook raar.

ik weet niet hoe je het systeem ontlucht maar ik deed het vaak op de ouderwetse manier (rem in nippel open draaien je kent het wel ;) ) en soms doe ik dat uit gemak nog wel eens maar heb dit probleem wat jij schets ook een keer gehad met een Suzuki GS 500, het bleek achteraf toch ergens een luchtbelletje "klem" te zitten en hebben we er toen uit gekregen met professioneel ontluchtgereedschap van mijn kameraad zijn werk (werkte bij een auto dealer).

ik ontlucht nu met een echt setje (koop een goede als je die nog niet hebt, die verdiend zich terug :Y ) en gaat prima.

maar ik zou het even helemaal opnieuw proberen en even nieuwe ondluchtingsnippels kopen, die kosten vast geen zak en weet je zeker dat het daar niet aan ligt :Y anders is het weer zonde van de olie.

GR NEMO!
 
Oke bedankt voor je reactie. Ik ga het morgen goed ontluchten met professioneel gereedschap ;) en zet er dan ook meteen nieuwe nippels in. En dan is het maar afwachten of die goed blijft.

ff mee gelezen ;) en vind het idd ook raar.

ik weet niet hoe je het systeem ontlucht maar ik deed het vaak op de ouderwetse manier (rem in nippel open draaien je kent het wel ;) ) en soms doe ik dat uit gemak nog wel eens maar heb dit probleem wat jij schets ook een keer gehad met een Suzuki GS 500, het bleek achteraf toch ergens een luchtbelletje "klem" te zitten en hebben we er toen uit gekregen met professioneel ontluchtgereedschap van mijn kameraad zijn werk (werkte bij een auto dealer).

ik ontlucht nu met een echt setje (koop een goede als je die nog niet hebt, die verdiend zich terug :Y ) en gaat prima.

maar ik zou het even helemaal opnieuw proberen en even nieuwe ondluchtingsnippels kopen, die kosten vast geen zak en weet je zeker dat het daar niet aan ligt :Y anders is het weer zonde van de olie.

GR NEMO!
 
full


mn setje was kapot |( dus dan maar ff zo ;)

heb zelf maar even wat onderdelen gemaakt en is onderhands een 2.0 versie geworden (en beter ;) ).


GR NEMO!
 
Jammer.... [me="JAMF"]had gehoopt op een mooi verhaal over remmen op luchtdruk[/me]

|(
remmen op lucht is geweldig, maar heeft een klein nadeeltje voor de motor...
aangezien er logischerwijs niet meer geremd kan worden als er een lekje zou zijn,
hebben ze maar een systeem bedacht waarbij de remmen vastslaan als er geen luchtdruk meer is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan