gipro x gear indicator yamaha r6 00

matthias1

Rookie
2 okt 2011
27
0
Zwalm
Ik ben dus bezig met een gear indicator aan te sluiten op mijn yamaha r6 van 2000.
Ik heb deze gekocht bij boonstraparts.
Er komen 4 draden uit.
2 voor aan de snelheidssensor(al verbonden).
1 rode(al verbonden met plus van remlichtschakelaar)
1 groene(toeren??)

Als ik mijn contact aan zet, sprint hij aan, telt af van 6 naar 1 en dan blijft hij staan op een streepje. Ik denk dat dus het enige probleem de groene draad is.
Weet iemand waar ik deze moet op aansluiten??
 
Volgens mij gaat hij dan in de leerstand.
Dan moet je je achterwiel vrij van de grond houden en in zijn vrij starten.Je display geeft 1 aan geef dan gas tot de 2 gaat branden doe dit in alle versnellingen.In de hoogste versnelling moet je wchten tot de 0 aangaat,als het goed is heeft hij nu de versnellingen geprogrameerd.
Als je daarna je contact aanzet telt hij van 1 naar 6.
 
Komt ie van een andere R6 tussen 1999 en 2002 dan? Omdat je zegt dat hij al ingesteld is.

"Ergens vanuit gaan" is de basis van de meeste fouten ;)


maar vooruit:

Website fabrikant:
HealTech Electronics - Smart Tech for your Ride!


Installatiegids:
http://www.healtech-electronics.com/docs/GPX_Y01_InstallGuide_en.pdf


Gipro versnellingen aanleren:
http://www.healtech-electronics.com/docs/GPX_UsersGuide_en.pdf

Goodluck! :]







(1 kabel moet op de Crankshaft position sensor, ik denk dat je die zoekt.... zie gids)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is ook wel een leuke how-to, alleen is die voor de opvolger van jouw motor. Wellicht kun je er iets van leren.. :Y

Yamaha R6 Forum - How To: Install HealTech GIpro X-Type (Gear Indicator) ***Sponsored by CalSportBike***

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat je met een beetje zoeken al niet kunt vinden:

artie in "Gear indicator - Gipro X - R6 2000 - toe..."
 
Laatst bewerkt:
Hier zit bij mij die grijze kabel.
full
 
Hallo allemaal ook ik heb een probleem met het aansluiten. Hier een korte uitleg.

Gipro x aangesloten en tijdens contact aan gaat hij van 6 naar 1 en dan langzaam knipperend L.

Maar als ik de motor start gat de L niet sneller knipperen en komt en geen 1 in beeld.

Nu denk ik dat de groen/ zwarte draad niet goed aangesloten in op de Crankshaft position sensor

Mijn motor is een yamaha r6 uit 1999.

Iedere hulp is zeer op prijs gesteld .

Groeten Richard
 
Als hij wel terugtelt en langzaam knippert, maar niet sneller gaat knipperen, zou dat idd betekenen dat hij geen rpm signaal krijgt. Doet de toerenteller het nog wel gewoon na de installatie?
Je hebt hem nu zeker aangesloten met die meegeleverde wire tap, heb je al geprobeerd hem rechtstreeks aan de gestripte draad te maken?

Ik vertrouw die dingen nooit en heb bij mij gewoon een extra stuk draad aan het toerensignaal gesoldeerd, daar weer een stekker aan vast zodat ie alsnog los kan.
 
Hallo Tom,

Bedankt voor je reactie maar na nogmaals meerdere topics te lezen ben ik er achter gekomen waar het probleem zit.
De pickup coil(crankshaft) zit bij de r6 uit 1999 rechts zoals te zien op de foto hierboven .
Het probleem is dat ze het over een zwarte en grijze draad hebben in de handleiding maar bij mij is deze donker grijs en licht grijs.
Dus aangesloten op de licht grijze draad maar dat is niet goed moest de donker grijze zijn.

Nu gaat de L wel sneller knipperen bij het starten van de motor.

Voor mensen die hetzelfde probleem hebben kan ik helpen dus stuur mij maar een bericht.

Groeten Richard
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan