Gear indicator - Gipro X - R6 2000 - toeren draad

brambomb

MF'er
24 jul 2005
36
0
Almere
Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met een Gipro X gear indicator.

Ik ben de hele dag al bezig met het installeren van mijn gear indicator op mijn Yamaha R6 uit 2000. Echter krijg hem maar niet goed werkend. Ik heb meerdere topics hier en op andere sites gelezen maar het lukt mij niet om hem werkend te krijgen.

Mijn gear indicator heeft 4 kabels

2 stekkertjes die tussen de snelheidsmeter geschakeld moeten worden
1 stroomdraad
1 toerendraad

De bovenste twee (stekkertjes en stroomdraad) heb ik correct aangesloten. Dat weet ik zeker omdat het stroomdraad correct werk doordat ik zie dat die werkt. En de stekkertjes omdat er twee mogelijkheden waren om ze aan te sluiten en bij deze waar ze nu aanzitten geeft die aan op de gear indicator als de wielen draaien.

Nu kan ik alleen met geen mogelijkheid de juiste draad vinden om de toerendraad aan vast te maken.

Heeft iemand enig idee welke draad ik moet hebben? Of nog beter heeft iemand een fototje...?
 
Ja dat dacht ik ook. Nu komt er alleen uit mijn tellerhuis één enorme stekker. Maar die stekker moet ook ergens uit mijn blok komen neem ik aan. Nu is de vraag waar vandaan...
 
De + draad sluit je aan op de + van je achterremlichtschakelaar, de andere draad moet als ik het goed heb op de geel/zwarte draad naar de cdi unit.
Als je nog kan wachten kan ik vrijdag wel even voor je kijken bij mijn R6.

Ik heb de Gipro X gekocht toen hij net uit was en toen bleek dus dat de beschrijving die er bij zit/zat niet klopt....
Nadat Motorport (ze hadden zelf ook dit probleem in de werkplaats) contact had gezocht met de leverancier bleek dus dat er een andere draad gebruikt moest worden.

Op de 2009 R6 van m'n vriendin was het echt plug and play.
 
De + draad heb ik inderdaad aangesloten op mijn achterremlichtschakelaar.

Wat betreft die andere (toeren draad) ga ik proberen op mijn CDI unit te monteren. Waar zit dat ding? In de handleiding wordt duidelijk gesproken van een grijze draad dichtbij het stekkertje van de snelheid. Erg vreemd dat het dan niet zou werken...

Ik heb de tijd tot vrijdag dus als je zou willen kijken en zou kunnen aangeven waar ik die zwart/geel draad exact kan vinden.. Bijv (links/ schakelkant of aan de rechterkant/ remkant)

Erg bedankt iedergeval voor de medewerking
 
Hallo ik zie dat jullie mijn probleem hebben opgelost misschien kunnen jullie mij vertellen wat ik fout doe.

Gipro x aangesloten en tijdens contact aan gaat hij van 6 naar 1 en dan langzaam knipperend L.

Maar als ik de motor start gat de L niet sneller knipperen en komt en geen 1 in beeld.

Nu denk ik dat de groen/ zwarte draad niet goed aangesloten in op de Crankshaft position sensor

Mijn motor is een yamaha r6 uit 1999.

Iedere hulp is zeer op prijs gesteld .

Groeten Richard
 
De pickup coil(crankshaft) zit bij de r6 uit 1999 rechts zoals te zien op de foto hierboven .
Het probleem is dat ze het over een zwarte en grijze draad hebben in de handleiding maar bij mij is deze donker grijs en licht grijs.
Dus aangesloten op de licht grijze draad maar dat is niet goed moest de donker grijze zijn.

Nu gaat de L wel sneller knipperen bij het starten van de motor.

Voor mensen die hetzelfde probleem hebben kan ik helpen dus stuur mij maar een bericht.

Groeten Richard
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan