CB Twintopic: The Second

Ik wil er nog wel een en ander aan doen, er zitten al clipons op en andere lamporen.
Helaas vanwege een elektrische storing een halve dag aan het sleutelen geweest.
Gelukkig gevonden, alleen een beetje corrosie bij de hoofdzekering, een stukje schuurpapier en een beetje vaseline en gaan met die banaan. Nu lekken alleen de voorvorkkeerringen. Nog niet echt een simpel klusje ben ik bang. Kost me waarschijnlijk weer een dag en een weekend is maar zo lang.
En ja, bij het na kijken van het elektrisch donderde de koplamp van het spatbord. Hij is nog heel maar tijdens de val braken een aantal draden dus dat zal ook wel even een uitzoekklusje zijn.
Al met al, een leuk project :-)
 
Hey, fijn! Nog iemand die het leuk vindt om de techniek van toen, gewoon rijdend te houden.

Ik heb nu al een CB 250 N (1983) en een CB 900 F (1982). Als de kans zich voordoet, overweeg ik ook nog "iets" in het middensegment (400 - 600cc). Een CB 400 N maakt kans, maar eventueel de CB 450 S ook. Heeft iemand van jullie ervaringen met die laatste?
 
Hey, fijn! Nog iemand die het leuk vindt om de techniek van toen, gewoon rijdend te houden.

Ik heb nu al een CB 250 N (1983) en een CB 900 F (1982). Als de kans zich voordoet, overweeg ik ook nog "iets" in het middensegment (400 - 600cc). Een CB 400 N maakt kans, maar eventueel de CB 450 S ook. Heeft iemand van jullie ervaringen met die laatste?

Ik zou gaan voor de 400N, blijf je in dezelfde stijl ivm de Comstar-wielen :)
 
CM450 rebel is chopper, als ik mij niet vergis? Dat spreekt me minder aan.

CB450N eventueel . . . alleen de vierkante tellers, vind ik dan weer lelijk.

CB450S heeft wel mooie lijn vind ik, maar er zijn wel heel lelijke kleurcombinaties gemaakt. Dat zwart met rood zadel en frame, zal het zeker niet worden.

CB 450 T, is ook welkom, maar zal hier heel zeldzaam te vinden zijn. Is i/d USA en Canada verkocht.

CB 400 N, ook mogelijk . . .

Ik zal zien wat er mijn pad kruist, mogelijkheden genoeg!
 
Je kan ook opzoek naar een CB 400 a je komt ze niet zo heel vaak tegen, maar het is wel heel bijzonder! Ben er zelf nu een aan het opknappen en heb er in het verleden heel veel plezier op gehad.
En stiekem wil iedereen er even een stukje oprijden om het te ervaren
 
Zo weet ik er nog eentje op zolder staan bij een Honda dealer. Ten minste, dat heeft hij me verteld. Ik heb de motor niet gezien en weet dus ook niet in welke staat hij is. Misschien is hij ook helemaal niet te koop.

Is het moeilijk onderdelen vinden voor zo'n A? In eerste instantie zou ik er niet voor kiezen, maar ik moet toegeven dat het misschien "onbekend = onbemind" is.
 
het lijkt mij ook wel geinig een cb400a maar je heb er ook een cb750 van.
UTR-honda-cb750a-hondamatic.jpg
 
onderdelen valt gelukkig wel mee, hij is op de versnellingsbak na helemaal het zelfde als de N.
Zodra ik wat meer tijd heb ga ik hem snel weer rijdend maken!

http://link.marktplaats.nl/679269034
Dit is echt een spotprijs... hier kan je geen buil aan vallen.
Het is dat ik er geen ruimte meer voor heb.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n A is inderdaad wel erg apart, maar ik denk dat je best een probleem hebt als de koppelomvormer stuk is.
Nou weet ik niet hoe het met de onderdelen voorziening is, maar een nieuwe vinden is denk best een probleem.

Heb er geen verstand van, maar meestal zijn die dingen niet meer te maken.

Maar opzich best een leuke gok voor dat geld, eigenlijk kan je alleen maar winnen voor dat geld.
Leuk toerfietsje van maken, want daar is hij natuurlijk voor bedoeld. :)
 
Dan mag mijn CB ook niet ontbreken in dit topic :) Inmiddels ben ik bezig deze op te knappen.
img.php


Dit zou ik wat ik graag zou willen:
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
ik vind persoonlijk de cb450s geen basis voor een caferacer.

dit was mijne :
full


hij was sneller en stuurde lekkerder dan ik dacht :]
 
Ik ben er ook nog niet uit wat ik er mee ga doen.
Hoe heb je de nummerplaat bevestigd??? er is iig een heel stuk vanaf.
heb nog een extra achterspatbord liggen die ik wil afzagen.
Hij is idd niet echt langzaam voor een 450cc.
 
@Gipino en @hawk gt
Wat is jullie ervaring met de 450S. Zijn dat even betrouwbare motoren als de vorige modellen zoals CB400N. Wat is momenteel een realistische prijs voor een 450S, die nog origineel is?

@hawk gt
Zo'n 750A lijkt mij ook fantastisch! Ik heb een probleem: teveel interesse én te weinig plaats. (En misschien is dat laatste maar goed ook.)
 
Of de cb450s betrouwbaar is durf ik niet te zeggen heb mijn cb nu dik een jaar en er 300km mee gereden.
De mijne heb ik gekocht toen hij niet goed liep.
Heb de carburateurs gereinigd en hele grote beurt gegeven nu loopt hij goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijne 100km gereden en toen in onderdelen verkocht.
Ik kocht hem per ongeluk en het blok kon niet onder mijn cb450n.


Ik heb maar plek voor 3 motoren en we hebben er 3 , de honda cb1 van mijn vriendin ( erg leuke fiets!!!) ,mijn cb450n caferacer en mijn sv650s.

Ik zou wel van het laatste model cb750 een scrambler/ tracker willen maken of een echte oude vespa maar ik heb geen ruimte.
 
Ik hoor van alle kanten over de betrouwbaarheid van een 400N en ik heb ook wat dat betreft niks te klagen *O* :] . Maar die van mij is al 27 jaar oud. Is het realistisch om hem voor woon-werkverkeer te gebruiken. Het is maar 25 km ong., maar ja toch een eind duwen mocht het mis gaan :+ . Graag jullie mening hier over.
 
Ik hoor van alle kanten over de betrouwbaarheid van een 400N en ik heb ook wat dat betreft niks te klagen *O* :] . Maar die van mij is al 27 jaar oud. Is het realistisch om hem voor woon-werkverkeer te gebruiken. Het is maar 25 km ong., maar ja toch een eind duwen mocht het mis gaan :+ . Graag jullie mening hier over.

Ik zou niet weten waarom niet, als hij gewoon onderhoud heeft gehad.
Ik ben een paar keer met de cb450s naar het werk gereden, dat is 50 per dag binnendoor.
Mijn cb wordt nu gedeeltelijk opgeknapt, kijk nog even of ik er een nieuw topic voor maak of dat ik dat hier kan (mag) posten
 
Terug
Bovenaan Onderaan