Olie lekkage Harley blok!

basz1090

Rookie
12 feb 2011
20
0
Hallo ik heb een lekkage bij de 2 buisjes die naar de cilinder lopen. Het zijn niet de buizen van de uitlaat maar de buisjes die langs de cilinder omhoog lopen. het gaat om een v-blok. Iemand enig idee wat dit is en of het kwaad kan? Maar nog belangrijker wat kan ik hier aan doen?

zie onderstaande afbeelding
Revisie van mijn Harley
 
Laatst bewerkt:
De stoterhulzen lekken. De stoterstangen lopen in die hulzen.
Bij Shovel en ouder loopt de olie uit de klepdeksel via deze hulzen naar beneden en bij Evo loopt de olie via die hulzen juist naar de klepdeksels.

Even kijken of de o-ringen die voor de afdichting zorgen wel goed zijn en of ze wel goed op hun plek (blijven) zitten. Tijdens dit klusje ga je er waarschijnlijk wel achterkomen waarom er olie lekt.
 
Laatst bewerkt:
Olie lekkage is nooit normaal. Oudere HD blokken zijn deels van aluminium en dat zweet. De oudere bakken lekken vaak op de kering van de uitgaande as, maar lekkages aan de stoterhulzen of (bij oudere modellen) andere olie-op-druk leidingen is nooit goed.
 
Hallo ik heb een lekkage bij de 2 buisjes die naar de cilinder lopen. Het zijn niet de buizen van de uitlaat maar de buisjes die langs de cilinder omhoog lopen. het gaat om een v-blok. Iemand enig idee wat dit is en of het kwaad kan? Maar nog belangrijker wat kan ik hier aan doen?

zie onderstaande afbeelding
Revisie van mijn Harley

Teruggaan naar JSPP het is natuurlijk niet normaal dat je blok na een revisie olie gaat lekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan