Kuren na wasbeurt?

knoxrad

MF'er
13 mei 2003
54
0
assen
Na een niet al te grondige wasbeurt blijft mijn waarschuwingslampje van het standaard alarm (rood lampje met sleutel) tijdens het rijden vaag branden en als motor uit staat blijft ie continue branden. Voorheen knipperde hij bij het uitnemen van de sleutel.
Motor loopt nu stationair ook langzamer en ietwat onregelmatig, moet bij het wegrijden zelfs met slippende koppeling werken.
Ook doet de koppeling nu wat te vaak vreemd, net alsof hij aangrijpt met ingeknepen koppeling. Ik weet dat dit af en toe voorkomt bij dit type (anti hop koppeling) en deed dit voorheen gemiddeld maar 1 of 2 keer per jaar. Misschien heb ik de koppelingskabel iets te strak staan? Dit jaar ook geen olie en filter ververst omdat ik vorig jaar heel weinig gereden heb, kan dit ook een oorzaak zijn voor koppeling kwaal?

Het gaat om GSXR1000 K6 met 16800km op de klok.
Wie kent de problemen en weet wat er aan te doen is? Zou makkelijk zijn voordat ik alles los trek.
Alvast bedankt allemaal.
 
je hebt je sensor waarschijnlijk iets te fanatiek gewassen, waardoor die zijn werk niet meer goed doet. Eventjes zoeken waar die zit, en kijken waar het mis gaat. Misschien moet je hem een beetje opschuren om het contact weer schoon te maken, misschien staat de hele sensor wel een beetje scheef.

Ook heb je waarschijnlijk je stationair toerental anders ingesteld, dus die eventjes een beetje opschroeven. Zelfde verhaal voor je koppelingskabel, die staat nu niet goed. Gewoon afstellen, is niet zo moeilijk. Als je olie koud is, kunnen de koppelingsplaten blijven plakken, dat zou het ook kunnen zijn.
Gewoon een keertje de olie verversen, is altijd goed om dat minstens 1x per jaar te doen, ongeacht het aantal kms. Je hebt kans dat de koppeling dan minder plakt. Daarna je kabel stellen, als het probleem blijft.
 
Oja het kan ook zijn dat je door het wassen niet de sensor, maar een draadje van of naar je sensor kort hebt gesloten. Bij het wassen komt vocht vaak op plekken waar het normaal ook niet komt met regen, dus vandaar dat het nu ineens mis kan zijn. Als het stellen van je sensor niet werkt, moet je dus op zoek gaan in je bedrading tussen de accu en de sensor, of tussen de sensor en je waarschuwingslampje, of tussen je waarschuwingslampje en je accu. Kan dus overal zitten, behalve bij je achterlicht :+
 
Beste Willemvu,

Hartelijk dank. Welke sensor bedoel je?

Ik heb afgelopen zaterdag in Duitsland E85 benzine getankt en heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet goed is. De kleur van deze benzine was ook akelig licht.
Ga morgen de tank legen en nieuwe peut erin gooien, gelijk even bougies vervangen en uiteraard de olie + filter.
Afgelopen week bleef sleutel lampje ook al branden zonder dat motor beroerd liep en dat van die benzine schoot me ineens in het zin na het zien van dat Karaoke benzine pomp filmpie op FB.

Koppeling stond idd te strak. Slip probleem lijkt opgelost.

Bedankt voor je reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan