zwarte pluimen na copressie verhoging gsxr750 srad

blola

MF veteraan
14 sep 2005
6.944
0
tussen de rivieren
Ik heb na een volledige revisie van mijn blok de compressie verhoogd en de squish verkleind. Nu liep mijn motor altijd al vrij rijk maar nu loopt hij zo rijk onderin dat hij pluimt.
en erger naar benzine stinkt dan voor de revisie.

De throtthle bodies staan redelijk synchroon maar kan beter.
de tps sensor hebben we goed gezet (stond aardig verkeerd)
De motor loopt voor de rest als een jecco

Mijn vraag is nu als je de squish goed zet van 1mm naar 0,7 wordt het verbrandings process dan zo verbeterd dat hij veel minder benzine nodig heeft onderin.

wie heeft hier ervaring mee?
 
er is nu zoveel aan je blok veranderd dat een panklare oplossing alleen van een testbank kan komen.

Als hij goed loopt zou ik er nu nog niks aan veranderen op de gok, meten is weten :Y
 
Heb je EN de compressie verhoogd EN de squish verkleind, of is door andere zuigers of vlakken van de kop je squish mee verkleind?
Een te kleine squish kan voor pingelen zorgen, een te grote voor het te warm worden van je zuigers...
Maar je hebt het over throttle body's, dus denk gewoon dat je je mapping aan moet passen, en dat kan alleen maar op een testbank (goed gebeuren).....
Of je moet zelf de mapping aan kunnen passen met een laptop of mobieltje met de juiste software, maar alleen een rookpluim zegt niet veel, meten is weten
 
Heb je EN de compressie verhoogd EN de squish verkleind, of is door andere zuigers of vlakken van de kop je squish mee verkleind?
Een te kleine squish kan voor pingelen zorgen, een te grote voor het te warm worden van je zuigers...
Maar je hebt het over throttle body's, dus denk gewoon dat je je mapping aan moet passen, en dat kan alleen maar op een testbank (goed gebeuren).....
Of je moet zelf de mapping aan kunnen passen met een laptop of mobieltje met de juiste software, maar alleen een rookpluim zegt niet veel, meten is weten

er is een dunnere koppakking in gegaan. om de squish goed te krijgen.
hij gaat bij pstuning op de bank.
 
wat heb je nu eigenlijk allemaal gedaan?
Alleen een dunnere koppaking, of echt de compressie verhoogd dmv andere zuigers of iets dergelijks?

door een andere koppakking de squish verkleind van 1mm naar 0,7

verder zijn de drijfstang lagers vervangen en de krukaslagers nieuwe nokkenas ketting.
kleppen ingeslepen en gesteld.

en ik heb alle rubbers en o ringen van de trottle bodies vervangen i.v.m lekkage.
 
Die blijft toch gewoon onder je olieschraapveer???

Eh, waarom denk je dat een cylinder gehoond wordt?

full
 
door een andere koppakking de squish verkleind van 1mm naar 0,7

verder zijn de drijfstang lagers vervangen en de krukaslagers nieuwe nokkenas ketting.
kleppen ingeslepen en gesteld.

en ik heb alle rubbers en o ringen van de trottle bodies vervangen i.v.m lekkage.

oh zo...nou dit is te verwaarlozen hoor..je krijgt iets koelere zuiger(randen), maar dit is amper te merken....
heeft geen invloed op je mengsel, volumeverplaatsing/inname zal hetzelfde blijven
 
Terug
Bovenaan Onderaan