[Honda VF 500c] Tips en tricks voor oplossen onsteking

Iska

Dremelaar
17 apr 2011
593
0
Rijswijk
Hallo allemaal,

Na veel topics verder wil ik ondertussen erg graag kilometers maken op mijn Honda Magna V30 (VF500). Echter, 1 cilinder is nog steeds helemaal dood en het lukt mij nog steeds niet om dit zelf op te lossen.

Ik kan niet vinden waar het probleem zit, dus ik wil jullie vragen of jullie mij hierbij kunnen helpen dmv tips geven.
Ik weet dat dit lui lijkt; is het niet. Ik heb al veel geprobeerd, maar kan door bomen het bos niet meer zien...

Het punt: cilinder linksachter heeft geen ontsteking

Wat mij opviel:
- Een klakkend geluid bij de cilinders. Mogelijk nokkenasketting: http://youtu.be/zoPP7eQAJBg
- Motor start alleen met full choke en daarbij schiet het aantal RPM flink omhoog. Minder choke zorgt voor ernstig stotteren.
- Rijden 'kan', al vibreert de motor heel erg boven 4k rpm

Wat ik heb gecheckt:
- Bougies vervangen en vonken bekeken. Alle 4 dik in orde
- Bougie verwijdert bij falende cilinder en motor gestart. En werd wel lucht uit het gat geblazen, maar ik kon geen benzine ruiken. Bij andere werken cilinders rook ik wel duidelijk benzine.
- Gekeken of de gasschuif verschuift bij gas geven. Is het geval, maar wel een stuk minder dat bij de andere cilinders: http://youtu.be/_iMN97u71_U
- Deo gespoten bij gasschuif en op rubbers van carburateur - cilinder: geen overduidelijk verschil merkbaar (dacht het wel enigszins te merken).
- De motor een tijdje met choke open laten draaien en de uitlaat gevoeld. Alle 4 warm behalve van de falende cilinder.
- Benzine afgetapt van carburateur. Was op gelijk niveau met de anderen.

Wat ik moet checken:
- Status nokkenasketting Lijkt in orde
- Vacuüm bij cilinders. Morgen krijg ik, als het goed is, mijn carbtune binnen waarmee ik dit ga meten.
- Bougies nat? Nee
- Compressie meten Rond de 125 psi
- Klepspeling checken Was bijna niets, inmiddels correct

Hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik kan controleren of dit ook echt het probleem is??

Bij voorbaat hartelijk dank!
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Ontzettend bedankt voor jullie hulp/inbreng! (speciaal de foto's :D)

Ik moest wachten op een speciale schroevendraaier met hoek om de schroeven aan te kunnen draaien. Op een gegeven moment is het gelukt de motor stationair zonder choke te laten lopen!
Ik vrees nu echter nog dat cilinder 2 valse lucht trekt. Vacuum blijft namelijk op bijna nul staan en als ik gas geef reageert deze traag en blijft het toerental lang hangen.
Ik heb iig weer iets om naar toe te werken
 
Terug
Bovenaan Onderaan