Xenon verlichting NIET mogelijk CBR1000 '08,volgens Goedhart

Ola,
Toen ik vorig jaar mijn oude cbr900 inruilde voor een CBR1000 uit 2008 verzocht ik Goedhart (Bodegraven) een dubbele Xenon in te bouwen. Dit deden zij .... maar vanaf dag 1 heeft het nooit (goed) gewerkt; de motor is in totaal 3x bij hen terug geweest; nieuwe kabels besteld, nieuwe lampen, nieuwe accu .. niets hielp.

Uiteindelijk was de boodschap; we krijgen het NIET voor elkaar, reden? Waarschijnlijk kan de ACCU van de motor het niet aan.

Alles is teruggedraaid naar ORIGINELE staat en zij hebben alles keurig opgelost.

Toch vind ik het vreemd..... Dit moet toch mogelijk zijn, een dubbele XENON, continu brandend op twee pitten?

Wie heeft dit WEL voor elkaar gekregen, en waar , met welk merk SET ?? Ik ben benieuwd !
Thx
Maus
 
En iedereen op straat kan je spiegels stukslaan, je tank bekrassen, ja lichten kapottrappen, je remklauwen stelen (veel groter probleem :o :o ) enzovoort enzovoort... Ze kunnen zelfs ergens anders een plusdraad op je kuip duwen en je accu slopen. Wat wil je daar precies mee zeggen?

Overigens kun je prima een draad mooi gesoldeerd en/of met een waterdichte kabelverbinding op een contactgeschakelde plus zetten...

Zou het zelf trouwens gewoon werkend willen hebben met mijn eigen lichtschakelaar en in dat geval kan ik er ook voor kiezen om die pas na het starten aan te zetten. Ben het alleen niet eens met je bovenstaande argumentatie.
De door mij gequote persoon heeft het over het trekken van draden direct op de accu en daar, met een schakelaar ertussen, de Xenon direct mee voeden.

Hij zegt niks over een contactgeschakelde plus zoals jij zegt. Dat zou wel een prima manier zijn. Contactgeschakelde plus laat je relais aansturen, die vervolgens de "nieuwe" plus direct vanaf de accu open zet.
 
De door mij gequote persoon heeft het over het trekken van draden direct op de accu en daar, met een schakelaar ertussen, de Xenon direct mee voeden.

Hij zegt niks over een contactgeschakelde plus zoals jij zegt. Dat zou wel een prima manier zijn. Contactgeschakelde plus laat je relais aansturen, die vervolgens de "nieuwe" plus direct vanaf de accu open zet.

Dat bedoelde ik ook als aanvulling op zijn idee. Maar zelfs een ongeschakelde lijkt me echt niet zo dramatisch, ook zonder relais, hangt er volledig van af waar men zich prettig mee voelt.
 
Voor mij is een beun iemand die ondanks volumeaanduiding op zijn carter èn een peilstok nog moet vragen hoeveel olie in zijn blok moet. En dan nòg tot boven de peilstok vult.


onzin...das gewoon iemand die er geen verstand van heeft. Mn vriendin of moeder snapt daar ook geen reet van. Zijn het dan beunhazen?

Mooie van cijfers op carter is dat het vaak niet klopt...en een peilstok ook niet alles is.
 
Dus, volgens jouw theorie ben ik een beunhaas. Ik heb nl aansluitingen gemaakt voor oa mijn kettingsmeerautomaat, handvatverwarming, jasverwarming, navigatie en nog wat dingen. Helaas moeten hier draden voor gelegd worden want draadloos werkt dit spijtig genoeg niet.
Toch zal mijn fiets, klinkt misschien gek, nooit in een beuntopic terechtkomen. Zelfs niet nadat bv Zot (noem maar iemand) dat ding binnenstebuiten gekeerd zou hebben.
Voor mij is een beun iemand die ondanks volumeaanduiding op zijn carter èn een peilstok nog moet vragen hoeveel olie in zijn blok moet. En dan nòg tot boven de peilstok vult.

Dat zijn allemaal extra optie`s die je er naderhand opbouwt.
Maar voor de verlichting waar al een schakelaar van op het stuur zit ga je toch niet ergens in de kuip een schakelaartje zetten.
Als ik naar een motor ga kijken van 5 jaar oud en ik moet de verlichting ergens in de kuip aanzetten met een of ander gefabriceerd schakelaartje laat ik hem lekker staan.
Misselijk wat je anders nog tegen komt. Dan heb ik er geen vertrouwen meer in.
Zo begint in MIJN zinnen een beunmotor.
 
Dat zijn allemaal extra optie`s die je er naderhand opbouwt.
Maar voor de verlichting waar al een schakelaar van op het stuur zit ga je toch niet ergens in de kuip een schakelaartje zetten.
Als ik naar een motor ga kijken van 5 jaar oud en ik moet de verlichting ergens in de kuip aanzetten met een of ander gefabriceerd schakelaartje laat ik hem lekker staan.
Misselijk wat je anders nog tegen komt. Dan heb ik er geen vertrouwen meer in.
Zo begint in MIJN zinnen een beunmotor.

Even teruglezen voordat je met deze onzin komt. Het was een alternatief voor de motoren waarbij het gebruik van een bestaande lichtschakelaar geen optie is. Lees drie posts erboven:

alleen sommige motoren hebben nog steeds een automatische lichtfunctie zodra contact aangezet wordt,
kijk naar Honda en Triumph bv.

Daarom zei hij ook "je kunt ook ...."
 
Laatst bewerkt:
Als je geen extra schakelaar wil hebben, kan je ook het Xenon-relais vervangen door een zgn tijdsrelais.

Hella en Bosch hebben relais die bij het inschakelen pas na enkele seconden effectief de spanning richting verbruiker doorschakelen. Ook een mooie en onzichtbare manier om de originele bedrading intact te laten en toch de ballast pas op te starten als de motor reeds loopt.
 
Als je geen extra schakelaar wil hebben, kan je ook het Xenon-relais vervangen door een zgn tijdsrelais.

Hella en Bosch hebben relais die bij het inschakelen pas na enkele seconden effectief de spanning richting verbruiker doorschakelen. Ook een mooie en onzichtbare manier om de originele bedrading intact te laten en toch de ballast pas op te starten als de motor reeds loopt.

Dat zou wel het mooiste zijn denk ik dan. Moet je wel opnieuw beginnen als je niet op tijd de motor hebt kunnen starten :P
 
Luitjes, wat een reacties allemaal, geweldig... Moet ook weer erg lachen soms, humor!

Enfin, ik voel inderdaad niets voor "extra" schakelaartjes etc.. Het moet gewoon op een nette manier, anders hoeft het van mij niet.

Nu dus een "ervaren" monteur vinden die aan de slag gaat met de zogenaamde "relais" oplossing. Iemand met de kennis EN ervaring!

Weten jullie iemand ( niet te ver van Utrecht ) die dit kan?

PS ik heb de vraag ook al bij Arie M neergelegd ...
 
Luitjes, wat een reacties allemaal, geweldig... Moet ook weer erg lachen soms, humor!

Enfin, ik voel inderdaad niets voor "extra" schakelaartjes etc.. Het moet gewoon op een nette manier, anders hoeft het van mij niet.

Nu dus een "ervaren" monteur vinden die aan de slag gaat et de zogenaamde "relais" oplossing. Iemand met de kennis EN ervaring!

Weten jullie iemand ( niet te ver van Utrecht ) die dit kan?

PS ik heb de vraag ook al bij Arie M neergelegd ...

Ja, ik moet ook lachen.
Veel eisen, en dan ook nog voor weinig?
Dahaag.
 
Dat zijn allemaal extra optie`s die je er naderhand opbouwt.
Maar voor de verlichting waar al een schakelaar van op het stuur zit ga je toch niet ergens in de kuip een schakelaartje zetten.
Als ik naar een motor ga kijken van 5 jaar oud en ik moet de verlichting ergens in de kuip aanzetten met een of ander gefabriceerd schakelaartje laat ik hem lekker staan.
Misselijk wat je anders nog tegen komt. Dan heb ik er geen vertrouwen meer in.
Zo begint in MIJN zinnen een beunmotor.
OMG
 
Broos, wat lul jij nou? Veel eisen en voor weinig? Ik eis niet veel en wat heeft weinig ermee te maken??? Ik ben gewoon op zoek naar een goede monteur bij een betrouwbare motorzaak..! Geld is niet belangrijk, moet gewoon goed gebeuren.


ik heb geen motorzaak, maar wat IK zou doen. [behalve dat idee met olielampje]


systeem aansluiten als volgt;

originele lampdraad vanaf originele lichtschakelaar naar lamp toe onderbreken en deze voor de voeding gebruiken v/d ballast, dan kan je zelf bepalen of je dat met een relais moet schakelen of niet.

bij sommige Xenonkits zit standaard een relais en kun je de +12volt zware voeding meteen op de +ACC op je zekeringkast aansluiten. Relais wordt spanninggestuurd dan met een [licht aan] signaal, zoals je normaal je verlichting aanzet. Deze komt vanaf je lichtschakelaar.


eea lijkt mij niet moeilijk te maken, die Xenon lampen afstellen/inbouwen op een correcte manier in je topkuip is het lastige van het hele verhaal. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je geen extra schakelaar wil hebben, kan je ook het Xenon-relais vervangen door een zgn tijdsrelais.

Hella en Bosch hebben relais die bij het inschakelen pas na enkele seconden effectief de spanning richting verbruiker doorschakelen. Ook een mooie en onzichtbare manier om de originele bedrading intact te laten en toch de ballast pas op te starten als de motor reeds loopt.


goeie, :^
 
Dat zijn allemaal extra optie`s die je er naderhand opbouwt.
Maar voor de verlichting waar al een schakelaar van op het stuur zit ga je toch niet ergens in de kuip een schakelaartje zetten.
Als ik naar een motor ga kijken van 5 jaar oud en ik moet de verlichting ergens in de kuip aanzetten met een of ander gefabriceerd schakelaartje laat ik hem lekker staan.
Misselijk wat je anders nog tegen komt. Dan heb ik er geen vertrouwen meer in.
Zo begint in MIJN zinnen een beunmotor.



eea hangt inderdaad van de plaats af waar het is gemonteerd,
maar hoe het is gemonteerd is veel belangrijker, er zijn knutselsmurfen bij

Knutselsmurf.gif



dat wil je niet weten, :') :')

als ik een aantal personen hier inschat zijn die volledig in staat om dat professioneel en correct in te bouwen ook al is het niet origineel fabriek-af. O-) :W
 
Laatst bewerkt:
Luitjes, wat een reacties allemaal, geweldig... Moet ook weer erg lachen soms, humor!

Enfin, ik voel inderdaad niets voor "extra" schakelaartjes etc.. Het moet gewoon op een nette manier, anders hoeft het van mij niet.

Nu dus een "ervaren" monteur vinden die aan de slag gaat met de zogenaamde "relais" oplossing. Iemand met de kennis EN ervaring!

Weten jullie iemand ( niet te ver van Utrecht ) die dit kan?

PS ik heb de vraag ook al bij Arie M neergelegd ...


Ik denk dat je bij ZOT (Snel Motoren) in Zeist aan het goede adres bent. Niet duur en verstand van zaken. En niet te ver van Utrecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan