Helm laten testen waar?

Gompieman

Die hard MF'er
5 jan 2013
737
22
Baarn
Ik heb gehoord dat in sommige gevallen verzekeringen je helm laten testen na een ongeval.

Zijn er bedrijven of dealers van helmen die dit kunnen doen?
Ik vraag mij namelijk af of de kleine krasjes en het geschaafde mondventilatie stuk nou echt zo gevaarlijk zijn.

Kent iemand dus een bedrijf die helmen test op hun structurele veiligheid?
En ze zo nodig repareert waar mogelijk?
 
Het jammere is dat ik de helm zelf pas een maand in bezit had.
De vorige eigenaar had hem zelf ongeveer een half jaar waarin hij hem 3 keer tijdens het lessen heeft gedragen.

Ik denk dat het voor mij wat rendabeler is om inderdaad een nieuwe s600 of zoiets te kopen.
Het topic mag dicht.
 
Daarom de vraag, hoe hard ben je tegen het wegdek beland?
Je zal toch wel met met eens zijn als het slechts een schuivertje is geweest zonder tegen de vlakte te zijn geslagen dat dan de binnenschaal weinig tot niks heeft geleden.

Probleem is dat mensen dat achteraf vaak niet weten en uit verkeerde zuinigheid gokken dat het ws. niet is gebeurd.

Ik lees ook net dat TS een gebruikte helm heeft gekocht, dat zou ik al nóóit doen.
 
Als er verder niks aan de hand is dan een krasje op een mondstuk dan zou ik me verder geen zorgen maken, dat mondstuk heeft niet met de veiligheid van de helm te doen. Is een los plastic stuk.

De schaal is verder nauwelijks beschadid en als je na het verwijderen van het binnenwerk geen schade aan het absorptiemateriaal ziet (pletten van de binnenschaal) zou ik geen nieuwe kopen.

Ik rij ook Enduro, en ik val ook met de regelmaat (niet op mijn hoofd of niet echt hard) en af en toe knalt er een tak tegen mijn helm, of krijg ik er een steen van mijn voorganger tegen. Het "mooie" is dus van die helm al af, echter is die helm verder nog prima.
Als ik geld te veel zou hebben zou ik natuurlijk elke maand een nieuwe kunnen kopen, net als de plastic kappen en denle van de enduro's, "nieuwstaat" duurt 30 minuten raggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan