Gsx 750 f 1996 loopt na 20 km niet meer stationair

basbrule

MF'er
21 jun 2012
48
0
vught
Ik heb nu sinds een paar maanden een gsx 750 f. Ik heb hem een beurtje gegeven:
Kleppen gesteld carburateur schoon gemaakt en gesynchroniseerd, nieuwe bougie's, nieuwe gaskabel.

Na alles in elkaar gezet te hebben ben ik van den bosch naar eindhoven gereden hij startte prima liep mooi geen problemen dus ik bij best eraf en bij elk stoplicht dat ik moet stoppen sloeg die af en toen ik aankwam begon die hevig te roken en lekt die olie bij de radiator.

Heeft iemand enig idee wat der aan de hand kan zijn? Het lijkt wel of die oververhit raakt
 
Waar kan ik die vinden?

Maar als ik na die 20 km de stationair schroef aandraai dan loopt die iets harder maar zakt die later ook weer heel erg in met afslaan tot gevolg! Of hij blijft in 3000 toeren hangen.

Maar op de terugweg heb ik er veel minder last van gehad de temperatuur verschil buiten was wel 20 graden denk ik
 
Uit mn hoofd werken je stationair sproeiers tot ongeveer 3000 toeren.
Als hij hier dus op blijft hangen, zou ik het probleem toch bij de carburateurs zoeken.
Gasnaald die blijft hangen ofzo...
 
ik zal binnenkort nog eens een keer mijn carburateurs nakijken. Maar het rare vind ik dat als die koud is nergens last van heeft. Want die keuren krijgt die alleen als de motor een stuk gereden heeft.

Ik heb ook al een deo test gedaan bij de inlaat rubbers dus geen valse lucht of iets dergelijks. Maar ik zal ze nog even bekijken als ik de carburateurs er af heb gehaald.

Bedankt voor de reacties
 
ja heb ze voor een gedeelte uit elkaar gehaald maar niet de stationair sproeier er uit gehaald.
Maar als ik de carburateur helemaal uit elkaar haal dan kan ik hem weer helemaal in elkaar zetten zonder dat ik dingen opnieuw moet afstellen? behalve sync stellen.

De motor liep wel wat zenuwachtig voor het sync. en hoe die liep op een lange afstand heb ik nooit geprobeerd voordat ik er aan begon.

Ja de motor was op bedrijfstemperatuur afgesteld alleen niet na 20 km rijden omdat als ik hem dan later een keer wil starten dat die dan stationair tegen de 3000 toeren aan loopt en blijft lopen.
 
ja heb ze voor een gedeelte uit elkaar gehaald maar niet de stationair sproeier er uit gehaald.
Maar als ik de carburateur helemaal uit elkaar haal dan kan ik hem weer helemaal in elkaar zetten zonder dat ik dingen opnieuw moet afstellen? behalve sync stellen.
das geen schoonmaken dus.

carbs los, CO schroeven er helemaal uit (let op rubbertje en ringetje) en vlotterbakjes er ook vanaf. dan goed alles doorspuiten en de CO schroeven er weer in. helemaal indraaien en dan het aantal slagen uit dat in het handboek staat.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu de carburateurs schoongemaakt. en weer in elkaar gezet. alleen de stelschroef heb ik helemaal ingedraaid en dan 1,6 slag er uitgedraaid.

maar die stelschroef kun je er helemaal indraaien maar de een gaat verder der in als de ander. en je ziet dan aan de binnenkant de punt van de stelschroef uitsteken. is dit normaal? of moet ik hem ook weer niet zover der indraaien en moeten de schroeven van alle cabarateurs gelijk staan? of maakt dit niks uit.

Heb ook in mijn werkplaatshand boek gekeken maar hier word niet veel over gezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan