Het grote Husaberg topic 2

Hallo!

Sinds kort eigenaar van deze mooie FS 450 uit 2006! Voorheen supersport gereden. Dit is toch wel heel anders (in positieve zin)!

Iemand toevallig tips voor zn allergie voor olie?! :P

258bdi1.jpg
 
En wat bedoel je met allergie ? gooit hij het er uit ??
Ik zweer bij motorex Full synth Cross Power .

Mooie moto, zit je in de buurt van Haarlem ??
 
Goed bezig Menno :}
John weet niet wat hem overkomt als hij m weer ophaalt *O*
 
Ik stond ernaast met een grijns van oor tot oor,
ivm vage klachten over vermogen was het toch ff spannend .
Maar hij klinkt als een pitbull die vol aan de riem hangt .
Laat me los })
 
Ik zit binnen 1 minuut in dit bos! :9 :9 :9
Brabant he! :]
Lekker hoor, hier heb je de KUIL, voor de rest wordt er streng
opgetreden tegen 'off road' B| .
En ook on road ;( , als je ergens langer dan 10min rondrijd
vooral met een groep.
Dan is het heel snel papieren controle en of je aub ergens
anders wil gaan rijden :?
 
Ja vooral de rode uitslag op zn buik. :+

Nja ik ben erachter dat af en toe een rubber of pakking vrij normaal is (nu weet ik wel dat een sm/cross/enduro wel 3x zoveel onderhoud nodig heeft dat een supersport)?! Verder las ik dat een Husaberg met een schoon blok ook vaak van korte duur is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de vorige eigenaar alles snel in elkaar heeft gezet. Afgelopen week is er een scheurtje ontstaan in de carter ontluchtingsslang tussen het blok en het frame. Hier gooide hij ook vrij veel olie uit (kwestie van slangetje vervangen, goh :+ ).

De lokale husaberg-dealer zei dat het vrij normaal is dat daar veel olie doorheen gaat. En dat het type blok van 2002 - 2008 al voldoende olie heeft wanneer dit al te zien is door het kijkglaasje.

Verder ben ik vrij tevreden, hij rijdt, stuurt en gaat fantastisch :] en rijd in de omgeving Enschede!

*O*
 
Ja vooral de rode uitslag op zn buik. :+

Nja ik ben erachter dat af en toe een rubber of pakking vrij normaal is (nu weet ik wel dat een sm/cross/enduro wel 3x zoveel onderhoud nodig heeft dat een supersport)?! Verder las ik dat een Husaberg met een schoon blok ook vaak van korte duur is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de vorige eigenaar alles snel in elkaar heeft gezet. Afgelopen week is er een scheurtje ontstaan in de carter ontluchtingsslang tussen het blok en het frame. Hier gooide hij ook vrij veel olie uit (kwestie van slangetje vervangen, goh :+ ).

De lokale husaberg-dealer zei dat het vrij normaal is dat daar veel olie doorheen gaat. En dat het type blok van 2002 - 2008 al voldoende olie heeft wanneer dit al te zien is door het kijkglaasje.

Verder ben ik vrij tevreden, hij rijdt, stuurt en gaat fantastisch :] en rijd in de omgeving Enschede!

*O*
Check je peil bij koude motor[niet gelopen] dan moet het niet hoger staan dan
een kwart van het kijkglaasje.
Alles wat er boven zit gooit hij via de beruchte rubber broek [
middel +2 pijpen] eruit en gaat via de carb door de verbrandingskamer
de uitlaat uit.
Als je hem een keer op z'n linker kant legt, dan gooit ie ook
vaak wat uit de ontluchting{roken :$ ] .
Er moet een stuk grof schuim boven in de broek zitten
net onder je frame , die houdt een beetje de olie tegen .

Zorg goed voor je berg , goeie olie rond de 1000KM
verversen en hou je klepspeling in de gaten .
Hou je oliepeil in de gaten zowel te hoog als te laag is niet goed.
Te laag = STUK

Veel plezier
 
:W

Ik heb een brief van de poltie gekregen omdat men plaat te "horizontaal" hangt :')
Waarschuwing en ik moet hem komen tonen aan het politiebureau B|

Een jaar geleden werd ik ook al aan de kant gezet door een "zwaantje" nl baksteen :?
Die zei dat men plaat te schuin ging toen ik vertelde dat dat gwn de originele plaathouder was en hij zo goedgekeurd is voor de openbare weg bleef hij moeilijk doen/tegenspreken -O-
Moest hem toen wel niet komen tonen aan het politieburea en was bij een waarschuwing gebleven en ik moest men plaat rechter hangen...

Heb toen gwn een metalen latje gaan halen paar gaatjes geboord en die tussen de plaat/houder gemonteerd zodat die ietsje rechter hing...

Nu dus weer een waarschuwing en er staat bij dat die in een hoek van 90° moet hangen :')
Heb nog ééns 2 "rondelllen" achter het metalen plaatje gemonteerd waardoor hij naar mijn mening echt wel al behoorlijk recht hanggt maar ben zeker dat ze toch weer gaan zeiken/moeilijk doen |( plaat is gwn perfect leesbaar kunnen ze zich niet met ander dingen bezig houden :r |(
 
Oke bedankt.

Er zit inderdaad al een mooie grove spons bovenin die toeter. Ik kom ook dit soort dingen tegen; is dat wat? Zo ja/nee, waarom?

husa02.jpg
 
:W

Ik heb een brief van de poltie gekregen omdat men plaat te "horizontaal" hangt :')
Waarschuwing en ik moet hem komen tonen aan het politiebureau B|

Een jaar geleden werd ik ook al aan de kant gezet door een "zwaantje" nl baksteen :?
Die zei dat men plaat te schuin ging toen ik vertelde dat dat gwn de originele plaathouder was en hij zo goedgekeurd is voor de openbare weg bleef hij moeilijk doen/tegenspreken -O-
Moest hem toen wel niet komen tonen aan het politieburea en was bij een waarschuwing gebleven en ik moest men plaat rechter hangen...

Heb toen gwn een metalen latje gaan halen paar gaatjes geboord en die tussen de plaat/houder gemonteerd zodat die ietsje rechter hing...

Nu dus weer een waarschuwing en er staat bij dat die in een hoek van 90° moet hangen :')
Heb nog ééns 2 "rondelllen" achter het metalen plaatje gemonteerd waardoor hij naar mijn mening echt wel al behoorlijk recht hanggt maar ben zeker dat ze toch weer gaan zeiken/moeilijk doen |( plaat is gwn perfect leesbaar kunnen ze zich niet met ander dingen bezig houden :r |(

Hier is dat een bekend probleem , varieert tussen: Mooie moto 8-) ,
en je hebt bewust je plaat zo gehangen zodat we je niet kunnen flitsen B|
Je hebt knikken [enduro] in je kentekenplaat dus hij mag niet op de weg :X .
Ik kan hem op 30 meter niet lezen ,{goeie bril kopen _O- }.
terugzetten op keurings eisen , dat betekend een spatbord van 1,5 meter die recht naar de grond hangt met een reflector eronder ;(

beetje netjes maken en laten zien , en dan weer terugbuigen ,
\tot de volgende controle :W
 
Oke bedankt.

Er zit inderdaad al een mooie grove spons bovenin die toeter. Ik kom ook dit soort dingen tegen; is dat wat? Zo ja/nee, waarom?

[afbeelding]

Dat is een poor man's reparatie, dat afgeknipte pootje staat
vol met olie , gaat vast lekken .
De dop in de kleppendeksel plaatsen is ook niet handig ,
hopen dat de gewone slangaansluiting er nog in past .

Al die moeite , waarom niet gewoon een origineel stuk bestellen
en die monteren :?

Ik zeg , niet doen, maar dat is mijn bescheiden mening :9
 
Dat is een poor man's reparatie, dat afgeknipte pootje staat
vol met olie , gaat vast lekken .
De dop in de kleppendeksel plaatsen is ook niet handig ,
hopen dat de gewone slangaansluiting er nog in past .

Al die moeite , waarom niet gewoon een origineel stuk bestellen
en die monteren :?

Ik zeg , niet doen, maar dat is mijn bescheiden mening :9

Is geen reparatie.

Is op oplossing voor het olie aanzuigen door de filterbox (frame). Op de ontluchting die boven de nokkenasketting zit komt echt veel druk te staan waardoor de olie naar de filterbox geduwt word.
Dit wordt dus vaak afgedopt omdat 1 ontluchting genoeg is.
Ik heb een enkele ontluchting van een 2002-2003 model (op mijn 2006 blok) en ook de extra ontluchting gelijk boven het nokkenastandwiel afgedopt zitten.

(de 'factory' SM bikes hebben het ook zo ;) )
 
Als het een bewuste keus was, had ik het wat strakker afgewerkt,
Er zijn vast rubber verlopen te krijgen voor de oude koppen ,
op m'n reserve blok zit ook de 2002 kop met enkele ontluchting .

Vraag me dan wel af waarom ze later overgestapt zijn naar een
duurdere dubbele ontluchting :? .
Maar natuurlijk geld ook hier dat niet iedere vernieuwing een
verbetering is :') .
De zijspan crossers waar ik m'n reserve blok vandaan heb,
die wilden alleen met zo'n oude kop rijden, olie kanaal
loopt daar iets anders .
En ze schijnen langer heel te blijven, in de cross .

Ik kan wel begrijpen dat de nokkenas ketting olie omhoog
gooit, al draait het onderste tandwiel bij husaberg boven de krukas
terwijl hij bij andere merken meestal op de krukas dus
wat meer bij de olie .

Zelf nog geen last gehad van ongewenst olie spugen,
maar ik ben dan ook geen 'factory'rijder *D
 
full


Van middag nog ff tot op het bot nat geregend B| ,
maar ik ben allang blij dat het de laatste tijd een beetje redelijk
weer is :Y
 
Is geen reparatie.

Is op oplossing voor het olie aanzuigen door de filterbox (frame). Op de ontluchting die boven de nokkenasketting zit komt echt veel druk te staan waardoor de olie naar de filterbox geduwt word.
Dit wordt dus vaak afgedopt omdat 1 ontluchting genoeg is.
Ik heb een enkele ontluchting van een 2002-2003 model (op mijn 2006 blok) en ook de extra ontluchting gelijk boven het nokkenastandwiel afgedopt zitten.

(de 'factory' SM bikes hebben het ook zo ;) )


Oil trap nr 150 152-01 is een broek met een pijp voor 2002
staat toch ff netter O-)
 
Hades ik wou je pm'en maar dat lukt niet heb je nog interesse in die "enduro" banden voor je husa :)
weet je welke breedte van velg je hebt achteraan :?
Als het een 4.25 is past het zeker :Y
madmenno heb zeker interesse in je enduro velgen maar niet direct mss als er nog ééns een meet is dan kom ik met men transporter kan ik ze direct meenemen/naar meet komen 2 vliegen in een klap weet niet ééns wat je vraagprijs is :P
FF zoeken op marktplaats...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan