Ducati 600ss Mogelijk krukas lager kapot

SpeakR

MF'er
15 aug 2012
98
0
Apeldoorn
Facebook
Sinds gister is mijn Duc meer geluid gaan maken en dan niet echt positief.
Als ik optrek komt er een verschrikkelijke herrie vanaf koppeling vandaan.

net nog even langs een monteur gereden en geeft een aantal mogelijke opties aan.

Krukaslager zeer waarschijnlijk.
misschien iets los bij de koppeling.
Zuigerveer. hij kan het geluid ook niet echt plaatsen. klinkt gewoon als de koppeling maar dan net iets erger

ik heb een natte koppeling.
motor heeft 62000 gelopen.


iemand tips?
ik heb de motor net 2 maanden en om weer +/- 1000euro uit te geven word me teveel. ;(
 
hij had het erover dat de krukass in de buurt van de koppeling zit.

ik heb er niet veel verstand van. dus mij kan je alles wijs maken :P
Maar iets zegt me dat t met de koppeling te maken heeft. maar dat weet ik pas zeker als ik het zelf gezien heb. ben wel van plan om de olie te controleren en dan kijken of er geen splinters in zitten. en anders blok eronder vandaan....

laatste keer dat ik zo baalde was nog toen ik een alfa had :P
 
Lekkere monteur is dat. Vraagje: is die herrie ook aanwezig als de motor stationair draait, dus niet rijdt?

Die monteur zal echt wel vaker geluidjes horen, dus zal ongetwijfeld wel een idee hebben in welke richting hij moet zoeken. Daarnaast zit er niets anders op dan beginnen met demonteren, net zolang tot je de boosdoener tegenkomt.
 
geluid is ook aanwezig wanneer de motor stationair draait. wanneer ik weg rijd en bezig ben met ontkoppelen word het geluid erger. wanneer ik ernaast sta denk ik aan de koppeling. wanneer ik weg rijd klinkt het als een uitlaat die los is van de kop.
 
had er al iets over gelezen ja, maar een piston slap is het niet. dat is vaak wel overduidelijk. Ik heb de kappen er al af, en misschien haal ik het blok er wel uit. de rest laat ik wel doen. Ik ben best handig maar dit zijn dingen die ik liever laat doen door iemand die het vaker gedaan heeft :P
 
had er al iets over gelezen ja, maar een piston slap is het niet. dat is vaak wel overduidelijk. Ik heb de kappen er al af, en misschien haal ik het blok er wel uit. de rest laat ik wel doen. Ik ben best handig maar dit zijn dingen die ik liever laat doen door iemand die het vaker gedaan heeft :P


quote TS "ik heb er niet veel verstand van. dus mij kan je alles wijs maken :P "

Wat is het nu?
 
had er al iets over gelezen ja, maar een piston slap is het niet. dat is vaak wel overduidelijk. Ik heb de kappen er al af, en misschien haal ik het blok er wel uit. de rest laat ik wel doen. Ik ben best handig maar dit zijn dingen die ik liever laat doen door iemand die het vaker gedaan heeft :P
Haal dan gelijk het voorwiel er ook even uit, da's ook best wel handig :Z Een koppelingsdeksel is 5 minuten werk, daar hoef je een blok er niet voor uit te halen. Zie je daar niets bijzonders (als je weet waar je naar moet kijken), dan olie aftappen en door een zeef halen. Zie je daar blingblingdeeltjes in dan horen we het wel.
 
quote TS "ik heb er niet veel verstand van. dus mij kan je alles wijs maken :P "

Wat is het nu?

Ok van wat er kapot is kwa geluiden dan weet ik het allemaal niet. maar een schroefje of een moertje los maken kan ik wel. het kan vaak ook maar op 1 manier in elkaar. Maar stel dat ik het fout doe wil ik er niet met 140kmph achter komen :P

Ik ga van het weekend even olie aftappen en het motor blok eronder vandaan halen. bij mijn vorige motor is het ook gelukt (kawasaki gpx600r) dus neem aan dat het wel weer moet lukken :P
 
Waarom je blok eronder uit halen ??
Buiten dat je dat wel zou kunnen.... is het totaal niet nodig
Tap de olie af en haal je koppelingsdeksel eraf . 10 minuten werk en je kunt al wat zien .
 
Waarom je blok eronder uit halen ??
Buiten dat je dat wel zou kunnen.... is het totaal niet nodig
Tap de olie af en haal je koppelingsdeksel eraf . 10 minuten werk en je kunt al wat zien .


ik bedoelde ook Olie aftappen, ff kijken en indien nodig blok eronder vandaan halen.
Moet het hele blok uit elkaar als het de Krukaslagers zijn?
 
Als je de motor genoeg laat overhellen naar links hoef je geen olie af te tappen *D

Kijk nou eerst maar voordat je over krukaslagers begint,want die lagers gaan bijna nooit stuk.
 
ik zal ook eens een fimpje maken, mogelijk kunnen sommige het geluid herkennen.

Ik zal t proberen, door hem te laten overhellen. idd misschien is het een heel klein dingetje
 
Terug
Bovenaan Onderaan