Vacuumpoort inlaat goed afdichten

Ragp

Die hard MF'er
19 sep 2009
399
0
Ik krijg m'n CB1 stationair niet helemaal mooi lopend. Daarom heb ik hem zitten synchroniseren, maar bij eenzelfde vacuum per cilinder, loopt hij toch nog onregelmatig. Ik zie op de vacuummeter ook duidelijk dat het vacuum soms wegzakt.

Bij cilinders 1, 3 en 4 zitten standaard al adapters op de inlaatpoorten (waar normaal vacuumslangen zitten), maar bij cilinder 2 zit een schroefje. Het schroefdraad in het blok is hier een beetje gaar, dus vermoedde ik dat bij zowel het schroefje als bij het adaptertje dat ik gebruik voor synchroniseren, er valse lucht wordt aangezogen op die plek. Bij het spuiten met remmenreiniger op dat inlaatpoortje gaat de motor hoger in toeren lopen, maar ook regelmatiger.

Oftewel, m'n vermoeden is dat er valse lucht wordt aangezogen via de vacuumpoort. Nou heb ik via Morgan al deze dingen besteld om op cilinder 2 te zetten

brass-adapters-[3]-14-p.jpg


Alleen, het schroefdraad is dus niet helemaal lekker en daarom ben ik bang dat hij misschien niet goed afsluit. Daarom had ik het idee om er redelijk wat Loctite 243 op te smeren. Hopelijk wordt het blok niet zo warm dat het gaat smelten (volgens mij gaat 243 pas echt los bij 200+ graden).

Heeft iemand anders nog een goed idee om ervoor te zorgen dat er geen valse lucht wordt aangezogen tussen de adapter en de inlaatpoort? Misschien iets van tape om het schroefdraad? (http://www.tesa.nl/industry/XtremeConditions/tesa-4600-xtreme-conditions,2191341,1.html)
 
Laatst bewerkt:
En hoe was je precies van plan de gebruikte loctite te verwijderen voor de volgende synchronisatie ?
Je zou (teflon)tape kunnen gebruiken.

Maar vooralsnog is hetsymptoombestrijding en geen oplossing.
De oplossing is het draad repareren.
 
Laatst bewerkt:
En hoe was je precies van plan de gebruikte loctite te verwijderen voor de volgende synchronisatie ?
Je zou (teflon)tape kunnen gebruiken.

Maar vooralsnog is hetsymptoombestrijding en geen oplossing.
De oplossing is het draad repareren.
Die hoeven er niet meer uit,komt een rubber dop op.
 
Loctite spreekt mij ook nog het meeste aan. Als ik namelijk een helicoil erin wil gaan zetten moet ik gaan tappen in het blok en ben ik bang dat er aluminiumsnipsels in het blok komen. Of gaat bij tappen het restant altijd via de tap weer naar buiten?

Hmm loctite 272 dus, zal wel weer een paar tientjes kosten voor zo'n flesje :P
 
Loctite spreekt mij ook nog het meeste aan. Als ik namelijk een helicoil erin wil gaan zetten moet ik gaan tappen in het blok en ben ik bang dat er aluminiumsnipsels in het blok komen. Of gaat bij tappen het restant altijd via de tap weer naar buiten?

Hmm loctite 272 dus, zal wel weer een paar tientjes kosten voor zo'n flesje :P

Bij een helicoil heb je inderdaad kans dat een deel van het boorslijpsel in het blok terecht komt. Er zijn wel trucjes om dat tegen te gaan, maar....
Je kunt er ook een busje ipv. een helicoil in lijmen, maar ook dan moet je het gat eerst ruimen.

De vraag is alleen of je schroefdraad nog wel goed genoeg is voor de Loctite.....
 
Bij een helicoil heb je inderdaad kans dat een deel van het boorslijpsel in het blok terecht komt. Er zijn wel trucjes om dat tegen te gaan, maar....
Je kunt er ook een busje ipv. een helicoil in lijmen, maar ook dan moet je het gat eerst ruimen.

De vraag is alleen of je schroefdraad nog wel goed genoeg is voor de Loctite.....


Dan heb je ook kans op slijpsel/boorsel in je blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan