Mongoliëspan - tweede leven !

Klickstart

MF veteraan
21 aug 2003
5.058
36
Tongeren (Limburg, BE)
Jan moest plaats ruimen in zijn garage...
Voila, na wat spannende weken staat hij hier *O*
Janneman, heel erg bedankt, ik ga er goed voor zorgen!

Eerst plaats moeten ruimen op de binnenplaats, de rommel was dit keer wel wat aan de zware kant :$

DSC_3055-900.JPG


Dan heeft Doudou hem de grens over gebracht en mooi bij mij thuis afgeleverd.
Dikke merci Doudou *D

DSC_3060kl.JPG


En natuurlijk zijn we dan al gauw een proefritje gaan rijden, zolang de plaat van Jan er nog op hing :9
Eerst achterop het zadel bij Doudou gaan zitten en dan heeft hij mij op de verlaten veldwegjes losgelaten :]
Het sturen ging heel fijn. De wegjes waren net breed genoeg voor het span, dus na enkele minuten zat ik leuk geklemd tussen twee tractoren. Eerst reed ik achter ene, 30/u valt niet mee op de Yam, steeds maar die koppeling intrekken (easy cluch komt eraan). Die maakte na een tijdje plaats voor mij om in te halen, maar toen kwam ik er een andere tegemoet. Die deed teken dat ik achteruit moest :/ Maar had het na enige ogenblikken door dat dat niet ging gebeuren.
Ik vond het heerlijk, ik ben "super"blij *O*

Toen we terug naar huis reden kon Doudou het weer niet laten een smerig wegje in te sturen, leuk voor de foto, maar op het einde liep die dood. Nu weet ik ook al wat voor labeur het is om de motor dan omgedraaid te krijgen. Met tweeën gaat dit wel, maar niks om alleen aan te beginnen. De wegjes zijn nu droog en hard, maar bij slecht weer zijn ze ene grote kleverige kleiboel. Met de noppenbanden die er nog op liggen trek ik me daar wel door.

SAM_0307kl.JPG


SAM_0308-a-kl.JPG


Nu wacht er nog heel wat sleutelwerk om en in het blok, maar ik denk dat dit nog wel kan meevallen. Vanmiddag al een gescheurde benzineslang ontdekt en verholpen.
Het is fijn om weer een nieuwe motor te leren kennen.
En vooral, gezien het werk me tegenwoordig over de kop groeit, ben ik blij dat ik de KLE niet meer hoef te verbouwen. Dat zou ook mooi geweest zijn, maar ik heb niet de tijd en de kennis om zoiets zelf te doen en geen geld om het aan iemand anders over te laten.
Of de KLE weg zal gaan? In elk geval blijft die nog hier tot ze hier tien jaar is (eind augustus).

Het MZ'tje heb ik aan Doudou gegeven. Die is bij hem ook in goei handen en zal om te beginnen een grondige metamorfose ondergaan :}
 
En ik maar denken: Klickstart, wie is dat nou weer. Kijk ik in het profiel, is het gewoon Starterke!

Veel plezier met de mooie combi!
 
das toch een stoere combi in een mooie omgeving daar in het Belgische.

zou ook een mooi span zijn om je trail motortjes op te vervoeren ;)
 
Hehe, EHE, je hebt het door.
Dat gaat met de MZ trouwens ook komen, de bak makkelijk afneembaar maken, rijgoot erbij bedenken....
Doei,
Doudou
 
Hehe, EHE, je hebt het door.
Dat gaat met de MZ trouwens ook komen, de bak makkelijk afneembaar maken, rijgoot erbij bedenken....
Doei,
Doudou
Maak dan maar een nieuw onderstel. De veer van een MZ bak zit aan de bak zelf afgesteund.
Je bent sneller klaar als je een simpel gootframe in elkaar last.
 
Hoi Halflive.
Ik zat al te denken aan een manier om de veer aan het frame zelf op te hangen, met een opgelaste beugel of zo.
Op de meeste spannen die ik ken is de veer op een of andere manier aan het frame opgehangen, dat gaat misschien lukken, ik heb al eens fotoos gezien van verschillende aanpassingen op MZ'jes.
En ik wil toch de mogelijkheid houden om de bak op het frame te zetten, rijden met passagier is ook leuk!
Nu, ik ga dat nog zien.
Doei,
Doudou
 
Voor degenen die zich vragen stellen om mijn nickname. Die heb ik een maand of twee geleden laten veranderen.
Na tien jaar op het forum ben ik niet echt een starterke meer. De nieuwe naam geeft nog een kleine link naar de oude en de rest is fantasie over kickstarters en klikken op het net.
Bij deze, hopelijk zijn hiermee de vraagtekens van jullie hoofden gewist.

Volgende week gaan we de papiermolen van invoer, inschrijving enz. in gang trappen :z
 
Laatst bewerkt:
Heej Klickstart! Wij staan al klaar hoor, bij het XTZ 750 topic om je te voorzien van gevraagd en ongevraagd advies.

Er gaan een paar mannen naar het 30 jarig tenere treffen in Zwitserland in augustus, dus je kan nog mee als de invoering en de reparaties een beetje opschieten ;)
(deadlines stellen kan nooit kwaad O-) )
Ikzelf blijf overigens thuis. Heb al iets te veel vakantie gehad dit jaar *D

De suup is redelijk sleutelvriendelijk als je eenmaal wat routine hebt gekregen in het verwijderen van het plastic en de tank.
Succes!
 
Hoi Nomiis.
Ik mocht indertijd Jan al regelmatig helpen met sleutelwerk....
Inderdaad is al dat plastic steeds een gedoe.
Verder zoals je zegt redelijk sleutelvriendelijk, er zitten geen heel lastige dingen op.
Tot ziens op het XTZ topic.
Groeten,
Doudou
 
Voila, de papierenhandel is vertrokken naar Brussel, het wachten kan beginnen :z

@Nomiis,
ik ben daar pas nog geweest hoor, met een vraag, door iedereen over het hoofd gezien blijkbaar |(
 
Laatst bewerkt:
Voila, de papierenhandel is vertrokken naar Brussel, het wachten kan beginnen :z

@Nomiis,
ik ben daar pas nog geweest hoor, met een vraag, door iedereen over het hoofd gezien blijkbaar |(

mijn papieren van de BMW R80 RT zijn ook al een week of 2 naar Brussel ......
Weet jij of er bij u op het N kenteken een vermelding staat van vermogen in KW ??

Bij mij staat het er weer niet op ( 2x ) ik heb het er zelf bij gezet op het formulier van de RDW , zullen zien of het goed is :?

Als het her namelijk NIET op vermeld staat zouden er kunnen problemen van komen :$
 
Laatst bewerkt:
Welke problemen dan?
Hier staat het er idd. ook niet op en op de papieren van de MZ indertijd ook niet.
Wel de cilinderinhoud, maar geen KW.

Dit is wat ik letterlijk ( coppy ) van de DIV overnam ;;

voor de buitenlandse documenten waarop het vermogen in kW niet uitdrukkelijk vermeld staat, alsook
voor de aanvragen tot vermogensreductie (kW), bestaat er een bijkomend attest dat door de
gevolmachtigde van de fabrikant of door het geaccrediteerd laboratorium wordt afgegeven onder
vermelding van het werkelijke vermogen van het betrokken voertuig (merk, type, chassisnummer);
 
Laatst bewerkt:
Is dat recente info, Bert? Geef mij anders die pagina eens waar dat op staat.
Toen ik vroeger info vroeg over de validering van mijn MZ kreeg ik ook van allerlei kanten verschillende info.
 
Weet niet of het recent is maar weet wel dat ik met de F6C ( 2 jaar geleden ) serieus moeten rammen hebt om het er door te krijgen , had hem van een Nederlandse handelaar gekocht en heb er mee gedreigd om hem terug te brengen mocht het niet lukken .
De handelaar had goede contacten met Honda Nederland en deze hebben mij een formulier doorgestuurd met de KW op vermeld en dat heeft gemarcheerd ( lol )

Hier de link waar het van komt ;
mclotus.be
 
Het blijven natuurlijk ambtenaren, daar ga je niet van winnen. Maar ze hebben ongelijk. Europese regelgeving bepaald dat een voertuig, toegelaten in een EU land, moet zonder problemen een toelating krijgen in een ander EU land. We hebben namelijk universele homologatie eisen.
Helaas gaan niet alle ambtenaren even makkelijk met deze regelgeving om.
De Belgen vragen ook nog steeds om een gelijkvormigheids attest. Dat hoeft ook niet meer als je een NL kenteken hebt.
Maar ja, het is moeilijk discussie voeren met iemand die je papieren vasthoudt |(

Kan dit helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik maak me er niet zoveel zorgen over, heb dit keer ook de hele papierhandel door de verzekeraar laten doorsturen naar Brussel. Ben wel benieuwd of ze erover gaan vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan