Motor slaat af bij stoplichten!!!

Stefano420

Rookie
12 jun 2013
2
0
Dag beste leden,

Ik heb sinds kort mijn eerste motor gekocht een Honda CBR 600 FS. 3 weken plezier van gehad. aangezien vandaag zo warm was heb ik in de avond even wezen toeren. Na een half uurtje merkte ik zodra ik bij stoplicht stond sloeg mijn motor af.
Straten ook niet meteen. Ik moest starten en tegelijk gas geven zodat ik het aan de paraat kreeg. Tijdens rijden merkte ik niets anders. Alleen zodra ik stapvoets reed of stil stond slaat ie af.

Kan iemand mij vertellen hoe dat kan komen? voordat ik naar garage ga.
Ik dacht het komt door warmte maar dat moet toch niet zo zijn.

Groet stefano
 
Misschien staat je koppeling wat te slap, dat ie niet helemaal ingetrokken is als je voor het stoplicht staat, of misschien staat je stationaire toerental wat te laag.

Die moet rond de 1300 - 1400 RPM zijn.
 
Misschien staat je koppeling wat te slap, dat ie niet helemaal ingetrokken is als je voor het stoplicht staat, of misschien staat je stationaire toerental wat te laag.

Die moet rond de 1300 - 1400 RPM zijn.

de toerental was afgelopen weken wel boven 1000 maar vandaag is het me opgevallen dat het onder de 1000 kwam.
Kan het zomer veranderd zijn?
Kan ik het ergens instellen?
 
de toerental was afgelopen weken wel boven 1000 maar vandaag is het me opgevallen dat het onder de 1000 kwam.
Kan het zomer veranderd zijn?
Kan ik het ergens instellen?
Aan de linkerkant van je motor, ter hoogte van schakelpedaal, (iets er boven wel), zit een stelschroef.

Hiermee kan je de hoeveelheid brandstof regelen van je stationair toerental.

Dit moet je alleen doen als je motor goed warm is (en je er dus een stuk je mee gereden hebt.)

Wat ik doe/deed was als volgt, rondje rijden, na 20 min was ie wel goed warm, naar een parkeerplaats, in z'n N zetten......

Beetje klooien aan die schroef (welke kant je op moet draaien voor meer toeren en welke minder), denk je dat je op 1300 zit, klein dotje gas, terug laten komen, kijken of ie terug keert op het toerental waarop jij het wilt hebben.
 
Ik haalde m'n opmerking niet voor niets weg. Misschien dat TS een kan vermelden wat voor een CBR ding 'ie heeft ;)


full
 
Ik haalde m'n opmerking niet voor niets weg. Misschien dat TS een kan vermelden wat voor een CBR ding 'ie heeft ;)
Dag beste leden,

Ik heb sinds kort mijn eerste motor gekocht een Honda CBR 600 FS. 3 weken plezier van gehad. aangezien vandaag zo warm was heb ik in de avond even wezen toeren. Na een half uurtje merkte ik zodra ik bij stoplicht stond sloeg mijn motor af.
Straten ook niet meteen. Ik moest starten en tegelijk gas geven zodat ik het aan de paraat kreeg. Tijdens rijden merkte ik niets anders. Alleen zodra ik stapvoets reed of stil stond slaat ie af.

Kan iemand mij vertellen hoe dat kan komen? voordat ik naar garage ga.
Ik dacht het komt door warmte maar dat moet toch niet zo zijn.

Groet stefano
FS of wel F4i
 
Ik had een soortgelijk probleempje met een andere motor ... bleek aan de choke te liggen, die ik nog half open had staan. Motor viel soms uit bij de eerste verkeerslichten of draaide slecht stationair.

Het bleek echter dat de motor beter stationair ging draaien als de choke helemaal werd uitgezet. Hoop dat het zoiets simpels is.
 
Gewoon het stationair toerental verhogen tot 1100-1200 toeren bij warme motor. Slaat ie dan nog steeds af, dan is er iets anders aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan