Werkbank

19 jun 2013
5
0
Als ik aan het motor-forum denk..Denk ik aan mensen die waarschijnlijk ook zelf sleutelen en ook een werkbank hebben staan..

Ik zit zelf meer in de brommobielen en de brommers / scooters.. (een mini motor haha)

Ik heb enkele weken geleden een datona werkbank gekocht..

Misschien vinden sommige mensen dat billige spullen.. Dat kan.. Maar ik ben er zeer tevreden mee waarvoor ik het ga gebruiken..
Sleutelen dus.. Bedoeling is dat ik eraan kan sleutelen, voornamelijk motorblokken reviseren / opbouwen en wat andere dingen wat je op een werkbank doet..

De werkbank bestaat uit een metalen frame, met een MDF geplasificeerd blad erop dat met schroefdraad bussen op het frame is gemonteerd..

Ik ben overigens een beetje bang om het blad te beschadigingen, aangezien ik veel te veel trots op die werkbank ben.. En liever dus het blad beschermen wil..

Ik wil er wat erop doen.. Bij datona verkopen ze ook die kunstof ABS werkbank platen..
Alleen niet de afmeting van mijn blad.. 200 x 64.. Ik wil de hele werkbank netje afgewerk hebben met die `iets`waarna ik aan het zoeken ben..

Er word uiteraard blokken gesplitst met een brander of hitte.. Dus zou het fijn vinden als de top laag ook tegen hitte kan..

Nou neem ik aan dat jullie een motor hebben (duh) en vast ook wel een werkbank bezitten..

Mijn vraag aan jullie wat kan ik het beste (eventueel verlijmen) op het blad van de werkbank leggen...

En wat is het verstandigst? De bankschroef op het bestaande blad schroeven en dat een soort van mat erheen maken??

Of eerst een soort van mat erop en dan pas de bankschroef monteren?
 
hohoho,

ze maken er gewoon zelfs meubels van voor in huis, en tuin/dakterras.
hondenhokken/terraria, je kunt het zo gek niet verzinnen.

het wordt ook vooral toegepast in bedrijfswagen-inrichtingen,
dat zullen ze vast niet doen vanwege de onstevigheid/ korte levensduur/ on-robuustheid :Y :]

daarnaast zijn er behoorlijke verschillen in de kwaliteit, je moet die versie hebben met ruitstructuur op de toplaag. Die is oersterk .


[afbeelding]

[afbeelding]
Jup, me pa heeft er een kippenren van gemaakt (bedekt met dakbedekking), en tevens een klein schuurtje voor hout + containers..

Spul rot niet hoor (staat al meer als 10 jaar)

En wat je zegt.. er zit ook enorm verschil in kwaliteit... hetgene wat ik hier op me werkbank heb liggen is helaas iets minder van kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de hele werkbank bekleed mit 10mm dikke aluminium plaat, maar dan had ik ook mazzel dat die na sloopprojectje op het werk mee naar huis mochten... maar dat is wel ideaal

Maar dan nog, werkbank kopen en bang zijn voor beschadiging, komop lekker werken derop
 
Dus betonplex met RVS plaatje erop. Wij hebben zelf alleen betonplex in de schuur, gaat nu al 15 jaar mee. Dit zijn dan wel de platen die men professioneel gebruikt, komen bij een bevriende aannemer vandaan.
 
Even een paar opmerkingen
Betonplex zijn er in 10 verschillende variante van eenmalig gebruik tot bijna onverwoestbaar .
In principe geld hoe moeilijker je er een draadnagel in slaat hoe langer die meegaat.
En hoe meer laagjes hout je ziet zitten hoe sterker die is .
En andere opmerking ik zelf hebt een stuk gegalvaniseerd staalplaat nu al meer dan 30 jaar op de werkbank liggen onder de bankschroef van ongeveer een meter en na al die tijd al me las en brand werk is daar nog steeds niets mis mee al ziet het er niet meer uit het is nog steeds goed ,
Oja mijn werkbank is voorzien van een balkhoute blad zesenhalvecentimeter dik dus kan wel wat hebben
 
Stalen plaat met de kanten omgezet erop bouten, sterk, makkelijk schoon te maken en als het roest of beschadigt haal je er ff een lamellenschijf overheen.
En ja het maakt herrie als je er op slaat, lekker belangrijk.
 
Ik heb een jaar of 4 geleden ook een werkbank gekocht bij Daytona
Het frame is erg stevig , zou je niet zeggen als je het uit de doos haalt
Maar het blad bestaat uit een soort gelijmde blokjes, en dat is flink krom getrokken
Het is wel stevig maar staat gewoon bol , gelukkig is het niet glad anders zou er van alles af flikkeren
 
Hardboard is kut. Je wilt je werkelijk blad netjes houden, dus je zal er ook niet in willen schroeven/spijkeren/kitten oid ? op den duur is die plaat hardboard net een golfslagbad.

Traanplaat lijkt me ook niet handig. Ik doe vaak even het werkblad afvegen met een borstel. Als je traanplaat hebt wordt je helemaal simpel van de fijne troep die achter de tranen blijft zitten..

Ik denk nog steeds dat trespa wat voor jou is.

Ik heb zelf zelf gewoon een werkblad van populieren multiplex. Istie rot/lelijk dan schroef ik er effe een nieuwe op, kost je ook een tientje.

Kijk anders eens bij het blog van DeHoutgroothandel: werkblad maken ? Zij geven aan dat 40mm Okoume multiplex het vaakst wordt gebruikt. Zelf heb ik ook voor deze plaat gekozen.
 
Kijk anders eens bij het blog van DeHoutgroothandel: werkblad maken ? Zij geven aan dat 40mm Okoume multiplex het vaakst wordt gebruikt. Zelf heb ik ook voor deze plaat gekozen.

Hoi toin, ik zie dat je rookie bent en dit je eerste bericht is. Een tip: als oma in beeld komt bij het plaatsen van en bericht, moet je misschien even twee keer nadenken of je het echt wel wil plaatsen. Je reageert namelijk op een post van 20 jun 2013 ... dat is bijna 8 jaar geleden.

Veel plezier verder op het M-F, en o ja, welkom! :t
 
Ik hoor wel erg veel negatieve reacties betreft van, ja dan kan je de werkbank beter in de doos laten zitten als je toch bang bent om te gebruiken of dat het maar billig spul is ect ect..

Underlayment is geen optie.. Ik denk dat het idd zoals gezegd de vettige troep van olie absortbeert.
En daarnaast zal je ook last hebben van splinters ect.. Elke keer een nieuwe underlayment is nogal erg duur.. Nou doet men wel dat het goedkoop is, maar het kost weer elke keer geld om het te vervangen.. Daarnaast moet je ook weer zien om je oude plaat af te voeren.. En is het ook een hoop gekut om steeds weer een nieuwe plaat erop te leggen.. Het is overigens ook de bedoeling om er een bankschroef erop te maken.. Zoiets moet gewoon op een werkbank omdat dat erg handig is..

De oplossing moet dan ook een permanente oplossing zijn.. Dus 1 keer monteren en geen omkijken maar naar hebben.. Dat is uiteraard het makkelijkste..

Betreft de reacties op de billigheid / kwaliteit van de bank..
Ik vind overigens nogal een verschil of je op een oude keuken wat aan het rammen bent of een splinternieuwe werkbank hebt staan.. Die oude keuken is toch oud, ja dan maakt het ook niks ui als die toch kapot gaat. Daarnaast is deze werkbank echt zo slecht nog niet.. Blijkbaar worden die dingen toch nog gewoon veel van verkocht.. En ik zeg ook bij deze de werkbank is erg stevig..
Ik heb echter geen idee hoe stevig het blad is.. Kan best zijn dat hij wel wat zou kunnen hebben..
Maar wilt gewoon geen risico nemen als ik straks toch echt beschadigingen aan het blad hebt..

Ik wil gewoon de levensduur van de werkbank hierdoor mee verlengen, daar is toch niks mis mee..?
En voor het het geld krijg je echt geen betere werkbank voor.. Meestal kosten die toch echt boven de 1000 euro.. En dan heb je nog maar een klein klote ding.. (oke hij is misschien van een bekender merk) Maar dat zegt nog niks of je er fijn eraan kan werken of de totale levensduur..



Ik heb overigens nergens gezegd dat ik niet tevreden met het blad zou zijn.. Ik wil gewoon alleen extra zekerheid maatregelen nemen, zodat ik weet dat het echt wat kan hebben, zonder het eerst te proberen en achteraf achter komen dat het toch niet zo was.. Het blad is overigens niet zomaar te vervangen.. Het is overigens dik zat..Dus dat zal het probleem niet zijn.. Het blad word overigens niet los verkocht en is 1 pakket ten samen met het frame.. In het blad zitten schroef busjes..Dus het is niet even blad eraf halen en een nieuw blad erop.. Die schroef busjes moeten wel op de juiste plekken gemonteerd worden wil het allemaal weer goed vast te schroeven zijn..

Overigens de laden kasten zijn van zeer goede kwaliteit, en hebben ook erg goede verzwaarde lade lopers.. Niet even goedkope prutzooi dus..




Ik heb met het idee in gedacht gehad van: trespa, misschien traanplaat.. Maar dat idee van hardboard is i.d.d zo slecht nog niet.. Alleen het is niet echt hitte bestendig (blokken verhitten om te splitsen).. Misschien is dit te verhelpen om een losse plaat van RVS op het blad te leggen.. en daarop te branden. Hardboard dempt overigens wel de klappen, en makkelijk schoon te vegen van olie en troep.. Een rubbere mat met groeven is dat echter minder..

Ik ben nog even in onderhandeling met het bedrijf waar ik de werkbank gekocht hebt..
Het schijnt dat de afmetingen toch zouden overheen komen met me werkbank..
Dus waarschijnlijk bestel ik daar misschien toch die ABS kunstof mat.. Hoef ik ook niet voor te rijden (want verzending is gratis)

Geen traanplaat nemen, gewoon iets vlaks neerleggen. Stuk makkelijker schoonmaken.

Ik heb een hele kleine diy werkbank en ooit eens een RVS keukenblad gratis opgehaald.

Dat is nu mijn werkblad en ideaal met schoonmaken.


Edit: oud topic, ook ik trapte er in..
 
Als we dan toch een 7 jaar oud topic gaan reanimeren, dan wel met plaatjes:

Ik heb in 2016 mijn eigen werkbank gebouwd. Ik had voor mezelf de volgende eisen/wensen, en kwam er al snel achter dat ik die niet in een gekochte werkbank ging vinden:
- ca. 110 cm hoog,
- Ruimte om mijn gereedschapskar eronder te parkeren.
- Bij voorkeur demonteerbaar.
- Juiste breedte, zodat er nog een koelkast naast kon, ca 220 cm (toevallig is inmiddels weg daar).

44*44 balkjes gebruikt, mooie verbindinkjes gebeiteld, pittig wat uurtjes werk verder:
DSC_0592.JPG

De 3 poten zijn verlijmd, alles wat je in de breedte ziet, is demontabel. Het kruis achter de gereedschapskar is verlijmd met de balkjes erboven en eronder. In die balkjes en in de lange balken onderaan, zit draadeind, daarmee zit het geheel stevig in elkaar getrokken, en is dus demontabel. De bovenste lange balken zitten op de kruisingen samen met het blad vastgeschroefd (verzonken slotbouten in het blad). Het frame gebeitst met Action beits, ik geloof kersen kleur.

Daarop een beuken keukenblad van Ikea voor €49,-:
DSC_0593.JPG


Ik wilde de voorkant gelijk hebben met het deurkozijn van de garage, handig als ik wat langs in de bankschroef wil spannen, bijvoorbeeld. Daarom een balk van 17 dik tegen de muur bevestigd, iets onder de hoogte van het werkblad. Daar dus een soort pennengeultje. Werkbank staat dan weer met het werkblad vast aan de balk, letterlijk muurvast. Dan kan je tenminste kracht zetten op de bankschroef. Op de onderste lange balken nog een legbord gemaakt, is nu opslag voor groot gereedschap (in zelf gemaakte kisten). Daar helaas geen foto van.Tevens wat bankgereedschap, zoals een slijpmachine op plankjes met een latje eronder gemaakt, zodat ze in de bankschroef vastgezet kunnen worden wanneer ik ze gebruik.
 
Als we dan toch een 7 jaar oud topic gaan reanimeren, dan wel met plaatjes:

Ik heb in 2016 mijn eigen werkbank gebouwd. Ik had voor mezelf de volgende eisen/wensen, en kwam er al snel achter dat ik die niet in een gekochte werkbank ging vinden:
- ca. 110 cm hoog,
- Ruimte om mijn gereedschapskar eronder te parkeren.
- Bij voorkeur demonteerbaar.
- Juiste breedte, zodat er nog een koelkast naast kon, ca 220 cm (toevallig is inmiddels weg daar).

44*44 balkjes gebruikt, mooie verbindinkjes gebeiteld, pittig wat uurtjes werk verder:
Bekijk bijlage 1480175
De 3 poten zijn verlijmd, alles wat je in de breedte ziet, is demontabel. Het kruis achter de gereedschapskar is verlijmd met de balkjes erboven en eronder. In die balkjes en in de lange balken onderaan, zit draadeind, daarmee zit het geheel stevig in elkaar getrokken, en is dus demontabel. De bovenste lange balken zitten op de kruisingen samen met het blad vastgeschroefd (verzonken slotbouten in het blad). Het frame gebeitst met Action beits, ik geloof kersen kleur.

Daarop een beuken keukenblad van Ikea voor €49,-:
Bekijk bijlage 1480182

Ik wilde de voorkant gelijk hebben met het deurkozijn van de garage, handig als ik wat langs in de bankschroef wil spannen, bijvoorbeeld. Daarom een balk van 17 dik tegen de muur bevestigd, iets onder de hoogte van het werkblad. Daar dus een soort pennengeultje. Werkbank staat dan weer met het werkblad vast aan de balk, letterlijk muurvast. Dan kan je tenminste kracht zetten op de bankschroef. Op de onderste lange balken nog een legbord gemaakt, is nu opslag voor groot gereedschap (in zelf gemaakte kisten). Daar helaas geen foto van.Tevens wat bankgereedschap, zoals een slijpmachine op plankjes met een latje eronder gemaakt, zodat ze in de bankschroef vastgezet kunnen worden wanneer ik ze gebruik.
Fucking mooi! Zeker dat van iets in de bankschroef kunnen spannen.
Ik moet daarvoor echt naar buiten als het langer dan 75 cm word.
 
Trespa is keiglad, uitschieten en je verwond jezelf aan iets scherps. Traanplaatrubber op een goedkope harde plaat verlijmen werkt netjes denk.
 
Als we dan toch een 7 jaar oud topic gaan reanimeren, dan wel met plaatjes:

Ik heb in 2016 mijn eigen werkbank gebouwd. Ik had voor mezelf de volgende eisen/wensen, en kwam er al snel achter dat ik die niet in een gekochte werkbank ging vinden:
- ca. 110 cm hoog,
- Ruimte om mijn gereedschapskar eronder te parkeren.
- Bij voorkeur demonteerbaar.
- Juiste breedte, zodat er nog een koelkast naast kon, ca 220 cm (toevallig is inmiddels weg daar).

44*44 balkjes gebruikt, mooie verbindinkjes gebeiteld, pittig wat uurtjes werk verder:
Bekijk bijlage 1480175
De 3 poten zijn verlijmd, alles wat je in de breedte ziet, is demontabel. Het kruis achter de gereedschapskar is verlijmd met de balkjes erboven en eronder. In die balkjes en in de lange balken onderaan, zit draadeind, daarmee zit het geheel stevig in elkaar getrokken, en is dus demontabel. De bovenste lange balken zitten op de kruisingen samen met het blad vastgeschroefd (verzonken slotbouten in het blad). Het frame gebeitst met Action beits, ik geloof kersen kleur.

Daarop een beuken keukenblad van Ikea voor €49,-:
Bekijk bijlage 1480182

Ik wilde de voorkant gelijk hebben met het deurkozijn van de garage, handig als ik wat langs in de bankschroef wil spannen, bijvoorbeeld. Daarom een balk van 17 dik tegen de muur bevestigd, iets onder de hoogte van het werkblad. Daar dus een soort pennengeultje. Werkbank staat dan weer met het werkblad vast aan de balk, letterlijk muurvast. Dan kan je tenminste kracht zetten op de bankschroef. Op de onderste lange balken nog een legbord gemaakt, is nu opslag voor groot gereedschap (in zelf gemaakte kisten). Daar helaas geen foto van.Tevens wat bankgereedschap, zoals een slijpmachine op plankjes met een latje eronder gemaakt, zodat ze in de bankschroef vastgezet kunnen worden wanneer ik ze gebruik.
Nou missen we (ik) wel foto's van de houtverbindingen in closeup. Echt heel mooi, vooral dat het niet koud tegen elkaar geschroefd is.

Volgens mij herken ik Action lijmklemmen. Die zijn top voor die 2 euro!
 
*D :t

Anyway, ik heb hier al zolang als ik hier woon, sinds februari 2003, een werkbank staan die ik maakt van een doormidden gezaagde plaat watervast multiplex. (18 mm) De twee delen heb ik op elkaar gelijmd en aan de onderzijde met 30 mm snelbouwschroeven geklemd; makkelijker en permanenter dan lijmklemmen.

Ik heb voor het zelf verlijmen gekozen i.p.v. direct een dikkere plaat kopen omdat dit de kosten behoorlijk drukte.

Aan de bakstenen muur heb ik in de hoek twee vuren 5X7 met slagpluggen en een dotje montagekit gemaakt waar de plaat plex weer aan vast werd gelijmd en geschroefd. Aan de voorkant en zijkant dragers en staanders, ook van 5X7. Poten staan op verbreders vast aan de vloer. In het begin was 'ie natuurlijk heel mooi, die werkbank, maar na al die jaren is 'ie wel nog net zo stevig als de eerste dag.

2020-03-31 13.30.31.jpg 2020-03-31 13.30.23.jpg 2020-03-31 13.30.08.jpg 2020-03-31 13.28.46.jpg

Trespa is, zoals @basman180 al zegt, echt gevaarlijk glad omdat het zo hard is. Zware dingen, denk aan een blok, kunnen wegglijden, zelfs een onderlaag van glad aluminium is dan nog een stuk beter. Ik overweeg wel eens om er een mooi plaatje alu overheen te laten vouwen door De Smidse in Arnhem. Die leveren vakwerk voor redelijke prijzen. Maar voorlopig voldoet dit al jaren ... en dat zal het ook zonder alu toplaag nog wel jaren blijven doen.

Prettig plekkie tijdens de quarantaine hoor, ik kan me goed vermaken.
 
Er wordt aan gehaald ( meestal van horen zeggen) dat Trespa ( wat een merknaam is) glad zou zijn
Nu heb ik al meer dan zesjaar een paar platen van volkunststof ( wat trespa is maar niet bij hun vandaan komt) op mijn werkbank liggen en de tijdelijk geplaaste draaibank glijd nergens heen moet er behoorlijk wat kracht geven om hem opzij te schuiven voor wat ruimte .
Werk al langer met dat spul vanuit mijn werk en droog kan ik het niet als glad ervaren al heb je wel uitvoeringen die echt glad zijn maar dan praat je over wat anders namelijk formica bv
Wat op mijn werkblad ligt is gelijk aan wat ze als gevel bekleding gebruiken ( waar ik dus rest stukken van gebruikt hebt)
IMG-20190624-105500.jpg

Voorkand afgewerkt met een harthouten lat eronder zitten zes balken van 65 mm dik lekker sterk dus
 
Nou missen we (ik) wel foto's van de houtverbindingen in closeup. Echt heel mooi, vooral dat het niet koud tegen elkaar geschroefd is.

Volgens mij herken ik Action lijmklemmen. Die zijn top voor die 2 euro!
Ja, sorry, hoewel de belangrijkste wel zichtbaar zijn als je de foto's aanklikt en inzoomt. Ook geen hele spannende hoor, paar open pen-gat verbindingen, paar doorgaande pen-gat verbindingen, paar overkeepte hallfhoutverbindingen (de kruizen en de liggers onder het blad) en nog wat keepverbindingen. Zou natuurlijk veel mooier zijn om mooie verborgen verbindingen met zwaluwstaarten en zo te maken, maar dit was functioneel...

Wat ik zelf wel mooi vind, is dat ik een globaal beeld had van wat ik wilde, ben begonnen met de 3 "rekken" die als poten dienen, en gaandeweg heb ik bedacht hoe ik een en ander in de breedte wilde oplossen. Overal een oplossing voor gevonden, en je kan er voor mijn gevoel echt een olifant op laten zitten. Enige zwakke plekken zijn de lange breedte liggers onder, daar moet je niet op gaan staan (daar zijn ze ook niet voor bedoeld).

De lijmklemmen komen overal vandaan, behalve bij Action. Er zit wel verschil tussen deze klemmen van de ene leverancier of de andere, heb er ook een paar waarbij de handvatten gespleten zijn. Dat is dan wel weer op te lossen door een gat doorheen te boren (door het scharnierpunt van de greep) en er een bout doorheen te zetten...
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Er wordt aan gehaald ( meestal van horen zeggen) dat Trespa ( wat een merknaam is) glad zou zijn
Nu heb ik al meer dan zesjaar een paar platen van volkunststof ( wat trespa is maar niet bij hun vandaan komt) op mijn werkbank liggen en de tijdelijk geplaaste draaibank glijd nergens heen moet er behoorlijk wat kracht geven om hem opzij te schuiven voor wat ruimte .
Werk al langer met dat spul vanuit mijn werk en droog kan ik het niet als glad ervaren al heb je wel uitvoeringen die echt glad zijn maar dan praat je over wat anders namelijk formica bv
Wat op mijn werkblad ligt is gelijk aan wat ze als gevel bekleding gebruiken ( waar ik dus rest stukken van gebruikt hebt)
IMG-20190624-105500.jpg

Voorkand afgewerkt met een harthouten lat eronder zitten zes balken van 65 mm dik lekker sterk dus
Hmmm, een draaibank, dat zou ik ook nog zo graag willen. Mooi hoor! Ik heb zelf net genoeg met trespa en aanverwanten gewerkt om inderdaad ook in te zien dat je zowel een spekgladde als een best wel ruwe trespa kunt kopen. Of iets er tussenin. Het is denk ik voor de topicstarter, bijna acht jaar geleden, wel iets om in acht te nemen voordat hij zomaar iets aanschaft. O-) _O-
 
Ik heb zelf 2 platen multiplex 18mm op elkaar gelijmd/geschroefd.
Daar boven op 1 plaat 5,5mm multiplex geniet met de tacker.
Voorkant afgwerkt met een vuren lat
Dit afgelakt met blanke trap lak zo trekt olie niet in de toplaag.

Als de toplaag versleten is kan deze makkelijk en relatief goedkoop vervangen worden.
Werkbank is precies plaatdiep 61cm zodat ik maar 1 plaat in de lengte hoef af te korten.

Het multiplex is stroef genoeg om niet weg te glijden en glad genoeg om dingen overheen te schuiven
 

Bijlagen

  • IMG_20190609_221329.jpg
    IMG_20190609_221329.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 10
  • IMG-20200202-WA0015.jpeg
    IMG-20200202-WA0015.jpeg
    1.013,2 KB · Weergaven: 11
Ja, sorry, hoewel de belangrijkste wel zichtbaar zijn als je de foto's aanklikt en inzoomt. Ook geen hele spannende hoor, paar open pen-gat verbindingen, paar doorgaande pen-gat verbindingen, paar overkeepte hallfhoutverbindingen (de kruizen en de liggers onder het blad) en nog wat keepverbindingen. Zou natuurlijk veel mooier zijn om mooie verborgen verbindingen met zwaluwstaarten en zo te maken, maar dit was functioneel...

Wat ik zelf wel mooi vind, is dat ik een globaal beeld had van wat ik wilde, ben begonnen met de 3 "rekken" die als poten dienen, en gaandeweg heb ik bedacht hoe ik een en ander in de breedte wilde oplossen. Overal een oplossing voor gevonden, en je kan er voor mijn gevoel echt een olifant op laten zitten. Enige zwakke plekken zijn de lange breedte liggers onder, daar moet je niet op gaan staan (daar zijn ze ook niet voor bedoeld).

De lijmklemmen komen overal vandaan, behalve bij Action. Er zit wel verschil tussen deze klemmen van de ene leverancier of de andere, heb er ook een paar waarbij de handvatten gespleten zijn. Dat is dan wel weer op te lossen door een gat doorheen te boren (door het scharnierpunt van de greep) en er een bout doorheen te zetten...
Duidelijk verhaal. Ik kan echt genieten van mooie houtverbindingen, vandaar mijn opmerking. :t
 
Ik heb zelf 2 platen multiplex 18mm op elkaar gelijmd/geschroefd.
Daar boven op 1 plaat 5,5mm multiplex geniet met de tacker.
Voorkant afgwerkt met een vuren lat
Dit afgelakt met blanke trap lak zo trekt olie niet in de toplaag.

Als de toplaag versleten is kan deze makkelijk en relatief goedkoop vervangen worden.
Werkbank is precies plaatdiep 61cm zodat ik maar 1 plaat in de lengte hoef af te korten.

Het multiplex is stroef genoeg om niet weg te glijden en glad genoeg om dingen overheen te schuiven
Geweldig, die laatste foto is echt een fijn werkplekje, maar vooral die babyfoto is top! _O- :t
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan