speling schakelpook honda cb400f

HenkN

MF'er
15 feb 2012
79
0
Beilen
Hallo mf'ers! :W

omdat ik enorme speling heb op het punt waar mijn schakelpook omheen draait, vroeg ik mij af of ik dit op kan lossen door een bronzen bus op maat te laten draaien en deze hier tussen te zetten zodat de speling weg is, of dat jullie mij aanraden om een hele nieuwe set te kopen.

Het is volgens mij gewoon slijtage aan beide onderdelen, dus de pook en de pin waar de pook omheen draait. Maar door de slijtage moet ik mn pook wel vijf of zes cm optillen om te kunnen schakele. Heel irritant B|

Groetjes :W
 
178 euro voor een nieuwe set is idd erg duur!

Een bus laten draaien zou jij dus doen..

Dan ga ik dat ook doen, ik zal het resultaat hier wel even vermelden, bedankt!
 
de naam is pom of delrin.
is erg geschikt als lager materiaal.
maar dat moet je net zoals brons, in een draaibank maken.
en dan zou ik toch eerder kiezen voor brons, dat is weer effe beter dan kunststof.
 
omdat brons veel maatvaster is dan de genoemde kunststoffen.
je kunt dus met een hele kleine speling werken en toch blijft het licht draaien.
kunststof moet je strak monteren met vrijwel geen speling waardoor het wat minder licht draait.
ook is kunststof veel zachter dan brons.
brons is een veel beter lager materiaal (in dit geval) dan kunststof.
 
Bedankt voor de info jongens! *O*

Ik ga binnenkort de spullen loshalen en dan laat ik mn buurman even een bronzen busje draaien.

Als het weer in elkaar zit zal ik hier even een update doen mbt mijn bevindingen!

:W
 
Bij mijn 400f-jes zit er ook ruim speling op. Maar met de goeie afstelling schakelt dat best prima. (en ja ik heb ook wel eens met motoren gereden van na 1979) :P

5-6 cm vind ik erg veel, dat kan volgens mij niet aan die speling liggen
 
Nou heb ik mn pook en stepje eraf geschroefd, is de pen waar de pook op draait niet geschroefd maar iemand heeft hem vast gelast... ik kan nu geen bus laten draaien |(
 
Laatst bewerkt:
Een middel uit de oude truuken doos : Een voelermaatje gebruiken.

Die rond de as van het pookje buigen en dan vast lijmen/solderen/frituren.

Kan je heel precies werken dat je alle speling eruit hebt.

Beste is natuurlijk om gewoon een busje te draaien, of de boel oplassen en dan weer op maat uitboren.

Maar het oude trucje werkt ook prima, is misschien iets meer beun, maar wel makkelijker :)

De pook van me CB77 heeft ook aardig wat speling, maar het werkt prima, dus ik vind het wel best. :P

edit : Lees net dat je 5~6cm speling hebt _O-
haha, wtf, dat is wel mega veel.
Dan zou ik het inderdaad maar goed aanpakken en een busje (laten) draaien.

edit 2 : omfg, ik moet echt eens beter gaan lezen.

Nou, dan weet ik het ook niet, 2e hands setje scoren van ebay ofzo ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan