andere einddemper cbr 954 rr 03 how to do it

JndB

Rookie
20 jun 2013
7
0
zoetermeer
hallo


ik heb sinds kort een honda cbr 954 rr fireblade uit 2003

alleen zit hier nog de standaard uitlaat op,en wil graag een andere uitlaat erop zetten,
weet iemand hier een goed werkende manier voor of suggestie's?

alvast bedankt
 
hallo


ik heb sinds kort een honda cbr 954 rr fireblade uit 2003

alleen zit hier nog de standaard uitlaat op,en wil graag een andere uitlaat erop zetten,
weet iemand hier een goed werkende manier voor of suggestie's?

alvast bedankt

standaard heeft een bolt-on, aftermarkets worden vaak als slip-on verkocht, let daar wel op :)
mocht je een slip on willen hebben (met veren vastgezet) neem er dan ook een passende linkpijp bij.

staat op marktplaats wel e.e.a. te koop.
 
Als de standaard bolt-on is zijn de meeste vervangingsdempers dat ook. Paar boutjes losdraaien, demper verwisselen, boutjes vastdraaien. Hoe makkelijk wil je het hebben :)

heb vorig jaar een tijdje gezocht naar een vervangingsdemper gezocht, maar er werden meer slip-ons aangeboden. (mijn 929 heeft namelijk dezelfde pijp als een 954) daarom zei ik het. (maar ik kan het natuurlijk mis hebben)
 
Deze generaties Fireblade zijn een beetje een buitenbeentje omdat het relatief eenvoudig is of alleen de demper te vervangen (bolt-on) of het hele stuk achter de HTEV uitlaatklep te vervangen door 4-1 linkpijp met slip-on demper. GPR heeft bijvoorbeeld beide mogelijkheden.
 
ik bedoelde hoe kan ik het het beste doen want is een standaard uitlaat en de meeste uitlaten zijn bolt on dus dan moet ik me pijp aanpassen lijkt me?

De meeste fabrikanten leveren, als de motor af fabriek is uitgerust met een "Bolt-on" demper, ook een aftermarket bolt-on demper. Echter zijn er ook fabrikanten die een "Slip-on" demper leveren, in die gevallen past de bijgeleverde linkpijp op de bestaande linkpijp. echter zonder flens, die moet er dan wel afgeslepen worden.

Tegenwoordig heb je echter ook (lang leve de crisis) veel "cheap-ass" motorrijders, die ergens een goedkoop dempertje op de kop tikken (in veel gevallen ook nog eens van een ander type motorfiets met alle gevolgen van dien zoals kortademigheid, vermogensverlies, te hoge bedrijfstemperatuur enz. ) en die moet dan pas gemaakt worden, hence: flens eraf slijpen en mof op de linkpijp zetten (lassen op met klemmen)
 
De meeste fabrikanten leveren, als de motor af fabriek is uitgerust met een "Bolt-on" demper, ook een aftermarket bolt-on demper. Echter zijn er ook fabrikanten die een "Slip-on" demper leveren, in die gevallen past de bijgeleverde linkpijp op de bestaande linkpijp. echter zonder flens, die moet er dan wel afgeslepen worden.

Tegenwoordig heb je echter ook (lang leve de crisis) veel "cheap-ass" motorrijders, die ergens een goedkoop dempertje op de kop tikken (in veel gevallen ook nog eens van een ander type motorfiets met alle gevolgen van dien zoals kortademigheid, vermogensverlies, te hoge bedrijfstemperatuur enz. ) en die moet dan pas gemaakt worden, hence: flens eraf slijpen en mof op de linkpijp zetten (lassen op met klemmen)

Jij dacht dat de B-merken voor iedere motor een andere demper maken? -O-
 
ik bedoelde hoe kan ik het het beste doen want is een standaard uitlaat en de meeste uitlaten zijn bolt on dus dan moet ik me pijp aanpassen lijkt me?
Gewoon een demper voor de SC50 kopen, dan hoeft er niets aangepast te worden. Verschil is alleen dat je bij de ene uitvoering alleen de demper vervangt en bij de ander ook het 4-2-1 verloopstuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan